Je moet toch iets als je je foto's zit te backuppen via 't net...
Mirjam d'r 1993-er RD07 Milkakoe heeft al vaker gedonder gehad dat d'r dimlicht uitviel; de schakelaar Hi/Lo werkt dan niet meer; enkel nog op Hi.
Al eens open gepeuterd, werkend gekregen etc. Toch kwam het steeds terug.
Complete schakelaar vervangen, en in New Mexico viel t weer uit. Boel schoongemaakt, bleek het koperen glijertje in het plastig te blijven hangen; gangbaar gemaakt en lekker ingesmeerd met olie. (wie t open maakt snapt welk dingetje ik bedoel)
Toch kapte de boel er weer mee tijdens een nachtelijk offroad-avontuur in Mexico, erg handig.
De hele mikmak weer uit elkaar getrokken, bleek het veertje onder het koperen glijertje (volgen jullie t nog) uitgezet te zijn, grotere diameter gekregen zeg maar. Hierdoor blijft het in het plastic steken, en drukt het glijertje niet meer over de contactjes.
Met een Leatherman en veel gefrunnik het veertje verkleind, en nu werkt t weer; waarschijnlijk langer.
En toen dacht ik: die RD07 is ooit geleverd met 1 brandend dimlicht, en hij is omgebouwd naar 2 gloeispijkers; wellicht heeft dat ermee te maken?
Mijn 1996-er (origineel 2 dimlichten) heeft hier (nog) nooit last van gehad.
Beide motoren trekken de volle stroom door de schakelaar, dus 't zou goed moeten gaan zou je zeggen....
Nog een tip voor onderweg: als enkel grootlicht t nog doet en je moet nog naar huis; je kunt achter je koplampen gewoon even de draden omsteken van dim/grootlicht!
Desalniettemin; misschien heeft iemand iets aan bovenstaand verhaal; die schakelaar is nogal duur bij Honda!
p.s. misschien een topic openen als 'Een AT op Wereldtournee; wat maak je dan allemaal mee...' ? Met alle technische ellende

Blok, bak, dempers etc draait perfect, maar de rest laat toch z'n leeftijd wel wat zien....