"crankcase breather drain"?

22 mrt 2009 22:43 #1 door Mark
"crankcase breather drain"? werd gestart door Mark
Vandaag een lekker stukje gereden (helaas niet met de club) na een pauze bleek er een plasje vocht onder mijn motor te liggen, het leek uit de dikke slang met een soort plug te komen en ruikt volgens mij naar niets. Waarschijnlijk is het water of ik ben echt verkouden aan het worden.
Ik heb zojuist opgezocht wat voor slang het is. Mijn Engelse digitale manual geeft aan dat het om de "crankcase breather drain" gaat. Helaas kan ik er verder geen informatie over vinden. Een breather lijkt mij ontluchting, waarom zit er dan een soort stop in? En kan het kwaad als hier vocht uit ontsnapt?

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 23:19 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic "crankcase breather drain"?
Dat is de drainslang die vanuit het laagste deel van je luchtfilterkast komt. Wat er in de slang verzameld is meestal water (condens) met olie (vanuit de carterbeluchting die weer op je luchtfilter uitkomt).

Niets ernstigs dus, die stop zit erin om te voorkomen dat er ongefilterde lucht na het filter aangezogen kan worden. Het is dan ook de bedoeling dat je regelmatig (iedere 5000km ofzo, ligt er aan hoe je je AT gebruikt) die dop even loshaalt om de zooi uit die slang te drainen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 09:19 #3 door Mark
Beantwoord door Mark in topic "crankcase breather drain"?
Dank je voor de snelle reactie, vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging even leeg laten lopen. Er kwamen naast wat water ook een paar druppels olie uit maar dat lijkt me verder geen probleem. Waarschijnlijk is dat zelfs de reden dat ze er een stop in hebben gestopt..

Ik ben weer gerustgesteld!

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden