Vervangend stuur voor RD07 gezocht

31 juli 2011 23:11 #1 door henkiehaag
Vervangend stuur voor RD07 gezocht werd gestart door henkiehaag
Weet iemand welk stuur ik kan monteren die wat rechter is, zodat ik iets meer naar voren moet leunen?
Ik zoek een stuur dat ik één op één uit kan wisselen, zonder stuurverhogers te gebruiken.

Groeten, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 04:21 #2 door harry
Beantwoord door harry in topic Vervangend stuur voor RD07 gezocht
Henk,

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van de Renthal sturen. Voor de Twin had ik er de Rallye High op, later werd dit stuur omgedoopt tot Enduro High. Stuur is wat rechter en daardoor veel prettiger voor de polsen. Ik weet niet of dit stuur nog gevoerd wordt, maar sturen met dezelfde specs zijn er zeker wel in de Twinwall- of de Fatbar-serie. Heb je wel nieuwe stuurklemmen voor nodig vanwege de grotere diameter; 28 mm i.p.v. 22mm origineel.

Wel moet je bij alle vervangende sturen de nokjes in de schakelaarunits links en rechts verwijderen (origineel stuur heeft gaatjes waar deze nokjes in vallen en zo de units fixeren op het stuur. En zelf gaatjes boren in een nieuw stuur is echt geen goed idee). Die nokjes zijn trouwens totaal overbodig, de klemkracht op de schakelaars is groot genoeg om ze vast te zetten.

Check even Dirtbikebitz, die hebben alle Renthal modellen voor heel schappelijke prijzen en een super service.

Succes!

08 aug 2011 07:32 #3 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Vervangend stuur voor RD07 gezocht
Hee Harry, dank je wel.
Ik ga deze site bekijken.

Bij Kedo verkopen ze ook leuke stuurtjes, ik zie wel dat ik aan de stuurverhogers moet, anders komt het nieuwe stuur gegarandeerd tegen de tank aan.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden