- Berichten: 3817
jw,
Mogelijk ten overvloede,
Let op hoe de veren gemonteerd zijn. Als er een progressief stuk in zit (windingen dichter op elkaar), dan gaat dat gedeelte bij montage naar beneden.
Als je de nieuwe olie erin hebt, de poot rechtop houden en minimaal een keer of tien in- en uittrekken zodat de olie zich zet en de poot zich ontlucht.
Wat zinvol kan zijn, nu je de poten er toch uit hebt, is het oppervlak van de glijschalen controleren. Daarvoor moet wel de binnen- uit de buitenpoot gehaald worden. Het zijn glij-ringen met een teflon coating die de poot-oppervlakken scheiden en ervoor zorgen dat de boring van de (zachte) alu buitenpoot niet uitslijt. Als de teflon coating versleten is, zal de buitenpoot versneld uitslijten en neemt de schokdemping af.
Anyway, in antwoord op je vraag:
RD04: 635 cm3 / 118 mm gemeten na ontluchten en zonder veer, met de poot ingedrukt
RD07: 648 cm3 / 106 mm gemeten na ontluchten en zonder veer, met de poot ingedrukt.
(Bron: Haynes' Service & Repair Manual.)
Grtz, Harm
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Daar ga ik niet van uit, Harm kan wel een beetje sleutelen maar een foutje is snel gemaakt. Beter nu erachter komen en corrigeren dan dat JW straks twee maal zijn vork eruit mag halen ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bij orginele vering.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.