in versnelling schakelen.

10 aug 2011 22:36 #1 door eggie
in versnelling schakelen. werd gestart door eggie
dames,heren bij het in de eerste versnelling zetten van mijn AT klakt het nog al wat in de bak,ook soms bij het overschakelen van de tweede naar de derde versnelling komt het nog al eens voor dat het naar mijn idee er nog al ruw aan toe gaat in de versnellingsbak,zou dat aan de motorolie kunnen liggen die ik gebruik of heeft iemand anders een idee waar dit zijn oorsprong vind..alvast dank voor de reakties.groet eggie....[ennuh vrijdag bepakt en bezakt er een paar daagjes tussen uit op de AT naar duitsland,,,waar ik zeer naar uit kijk :)...]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2011 20:55 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic in versnelling schakelen.
op zich  niets vreemd tenzij de ketting op de onjuiste spanning staat (te slap) of wel de ketting is versleten

tav de smeerolie acht ik de kans klein dat hier grootte verschillen tav het schakelgedrag zijn te verwachten als de  andere 2 factoren in orde zouden zijn.

maar ook hier geld dat persoonlijke ervaringen zeker een ander smeer product niet in de weg staan

vraag is dan .... wat voor smeerolie gebruik je nu

11 aug 2011 21:37 #3 door eggie
Beantwoord door eggie in topic in versnelling schakelen.
ad,ik gebruik castrol RS 10 W 40 half syntheet.

11 aug 2011 22:42 #4 door eggie
Beantwoord door eggie in topic in versnelling schakelen.
he danny ,maar ik reed voorheen automaat vandaar :P

12 aug 2011 00:41 #5 door Simon
Beantwoord door Simon in topic in versnelling schakelen.
Maar eens bij de meest variabele factor beginnen; de schakelstijl van de rijder. De hoeveelheid lawaai is toch erg afhankelijk van het toerental/de snelheid waarbij je op- dan wel terugschakelt? Uiteraard is dt anders bij het schakelen naar 1 vanuit neutraal bij stilstand maar dat veroorzaakt bij mij ook een hoorbare 'klak'. Maar tijdens het rijden merk ik veel verschil in schakellawaai afhankelijk van het toerental/de snelheid waarbij ik schakel. Probeer anders eens wat langer door te trekken of juist eerder op te schakelen, misschien merk je al verschil. En bij terugschakelen, vooral niet te vroeg.

13 aug 2011 21:11 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic in versnelling schakelen.
plus dat een AT redelijk 'lomp en boers' is bij het schakelen.... het klinkt niet zo soepeltjes als een nieuwe fiets!

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden