MOTEK Mosfet Spanningsregelaars

16 aug 2011 16:07 #1 door daandus
MOTEK Mosfet Spanningsregelaars werd gestart door daandus
zoals elders te lezen is mijn Carmo SR gesneuveld binnen een paar maanden, en ik heb m'n centen terug geregen. Mooie service natuurlijk, maar dan denk je wel 'goh, hoeveel vertrouwen hebben ze zelf in hun product'....

maar goed, ik overweeg een originele te bestellen, of zo'n MOSFET-gebakkie zoals laatst beschreven in de Transalper.

Mijn vraag:
-Wie heeft hier concrete ervaring mee (dus echt flink kilometers gedraaid zonder problemen)?
-Hoe hebben jullie de boel aangesloten? Ik lees allerlei ellende over bypasses en extra zekeringen...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2011 22:54 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic MOTEK Mosfet Spanningsregelaars
- Waar haal je die krengen? Ebay zie ik als last-resort... :)

17 aug 2011 08:24 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic MOTEK Mosfet Spanningsregelaars
Daan, ik heb de Motek regelaar rechtstreeks aangesloten op de accu en in de plus een zwevende zekering geplaatst.
Op die manier hoef je de handel niet aan te passen op die manier die ik je heb gemaild en omzeil je de 30A zekering in het hoofdrelais en vandaar de zwevende zekering.
Rechtstreeks op de accu aansluiten is volgens de montage instructie van Motek omdat de dikte van de bedrading van de Twin een onderdeel van het probleem is wat je nu dus omzeild.

Ik heb nog een SH regelaar en kan je dus niets melden over het gebruik van een Mosfet regelaar. Wat ik over Mosfet regelaars lees is louter positief. Op het V-strom forum (deze motor wordt namelijk ook ernstig geplaagd met SR storingen)  kan je het nodige lezen over Mosfet regelaars.

17 aug 2011 17:26 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic MOTEK Mosfet Spanningsregelaars
denk dat ik het dan even houd bij het op laten sturen van een gebruikte originele....
Eerst moet iedereen maar wat ervaring opdoen; die Carmo- boel zou ook helemaal top zijn, ookal is het oude techniek...

nog mensen hier die me uitlachen met m'n onderdelen-doos standby in Nederland? ;-)

... was ooit lid ...

17 aug 2011 21:15 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic MOTEK Mosfet Spanningsregelaars

....m'n onderdelen-doos standby in Nederland? ;-) ....

Nouja, standby..  ::)

Moet ik al gaan graven?  8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden