Benzinepomp relais

24 mrt 2009 21:01 #1 door kenny013
Benzinepomp relais werd gestart door kenny013
Wie kan mij uitleggen wat het relais vóór de benzinepomp eigenlijk doet  ??? en hoe wordt deze eventueel aangestuurd.
Volgende is het geval, ik heb de originele benzinepomp vervangen door een Facet solid state pomp http://www.biesheuvel.nl/store/product/925/facet_solid_state_race_benzinepomp .
Als ik nu op de snelweg 100-120 rijdt begint ze na +/- 1km te stotteren en houdt in, valt terug naar 80KM/U.
Even 80 gereden en ze reageert weer normaal, tot na even 120 rijden het stotteren weer begint.
Rijden in de stad is geen enkel probleem.
Dit lijkt op te weinig benzine.
Wat geprobeerd:
1) benzineslang na de pomp los en laten pompen, spuit flink benzine uit (Dat verbruikt een @ niet)
2) Rijden met volle tank =geen probleem
3) Ander relais, blijft stotteren
4) Relais omzijlen, relais verwijderen en een draad tussen de middelste en rechter gaatje. pomp pompt dan continu = geen probleem.
Heeft iemand een idee  ???

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 22:36 #2 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic Benzinepomp relais
Het enige wat ik over de pomp weet is dat de druk te hoog is. Check het Engelse forum hierover.
Of een te hoge druk iets met het stotteren te maken heeft??????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2009 09:25 #3 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Benzinepomp relais

Het enige wat ik over de pomp weet is dat de druk te hoog is. Check het Engelse forum hierover.
Of een te hoge druk iets met het stotteren te maken heeft??????????

FACET Solid State Cube Fuel Pump 40105 - Specification  Road
Pressure (Psi) 3.0-4.5
Flow: Gallons per Hour 12
Die ik heb
Facet Solid State Race Benzinepomp:
Fast Road Benzinepomp 4.0 - 5.0 Psi

Verder als het een druk probleem zou zijn dan treed het toch juist op als het relais er niet tussen zit, pomp pompt continu  ::)

Deze link lijkt meer op mijn probleem: http://www.xrv.org.uk/forums/showthread.php?t=12299
Ligt het niet aan dit: I wired the Facet pump to the Cut Out relays’ originally used for the old pump
And if I measure the voltage on this connector I get about 3 volt @ 1000 revs (pulsing)
And about the full 12 volt (pulsing) @ 5000 revs

Kan het stuk over een alternatief relais niet meer vinden.



Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 11:36 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Benzinepomp relais
Hey Kenny ik kan je een pdfje mailen waarin staat beschreven hoe een relais aan te sluiten voor een Pierburg pomp, ik heb dit zelf gebruikt voor mijn Facet en het werkt goed. ik zie alleen geen mail adres van jou ::)

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 17:29 #5 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Benzinepomp relais
wat is het toch wat die benzine pompen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 18:15 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Benzinepomp relais
maar dat is dan ook het enigste, bij de buren gaat alles kapot >:D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 18:56 #7 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Benzinepomp relais
Du schickst mir Deine Pumpe bei der das Kabel nicht abgezwickt, die komplett und nicht teilzerlegt sein sollte, und packst € 40,00 dazu. Dabei entfallen € 25.- auf die Überholung, der Rest ist Porto. Dafür erhältst Du die Pumpe mit neuen Kontakten, Kondensator und Diode in einem versicherten Paket retour.
Die Überholung dauert bei uns 1 Tag, wie lang die Post braucht ist sehr verschieden...

Hallo, ik heb op de duitse AT-site, het hier bovenstaande artikel gevonden. Dit is een oostenrijks lid van de AT-club, die deze ingreep verzorgd. Van de AT-rijders die dit hebben laten doen, is er na deze ingreep geen uitval meer geweest van de benzinepomp :o. Ze geven zelfs de voorkeur boven een mikuni of pierburg pomp. Er is een enquete geweest, betreffende de km standen bij uitval/defekt benzinepomp. Deze varieren van 18000km tot 80000km. Kortom, de pomp is dus eigenlijk onbetrouwbaar, toch ???.  Ik denk dat ik zekerheidshalve ook maar mijn pomp laat "upgraden".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:02 #8 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Benzinepomp relais
neem mijn oude pomp wel mee ga voor en andere pomp dan dat honda /ktm gebruikt 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:05 - 26 mrt 2009 19:07 #9 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Benzinepomp relais

Hey Kenny ik kan je een pdfje mailen waarin staat beschreven hoe een relais aan te sluiten voor een Pierburg pomp, ik heb dit zelf gebruikt voor mijn Facet en het werkt goed. ik zie alleen geen mail adres van jou ::)

grtjs Arthur

Nu wel  ;) , Bij voorbaat dank.
Maar weet je ook wat het relais nu precies doet  ???

@paul

http://cgi.ebay.de/AFRICA-TWIN-BENZINPUMPE-RD04-RD07-REPSATZ-RD-07-RD04_W0QQitemZ390031357765QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item390031357765&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Is ie weer origineel ;)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:18 - 26 mrt 2009 19:25 #10 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Benzinepomp relais
karinda heeft een QH pomp zeer goede ervaring mee volgens mij 1 ton er mee gereden ik heb zijn advies op gevolgd.
pompen die droog draaien gaan zeer snel stuk omdat hij dan als een flipper kast hen en weer gaat dus paul tank op tijd doe ik ook met mijn varadero

stukje van internationale forum.
mK2 Fuel Injected Models
Fuel pump failure does not seem to be an issue with the Fuel Injected Models (2003 > )

MK1 Carb Models
On the International mailing list there has been a recent discussion on failure of the original fitted Honda (Solenoid operated) fuel pump.

This failure seems to occur at around 50,000 km - 31,000 miles (or thereabouts).

The problems is due to the points arcing (sparking) during their operation and gradually eroding (burning away) the points until they no longer make contact during normal operation.

Emergency roadside fix
If this happens when you are on the road the emergency solution is to by pass the pump using a spare bit of tubing that you should really add to your kit of bit 'n' bobs always with you whenever you ride.

The tube is as follows:

Pipe diam: 10mm outside X 6mm inside
Approx. 4cm long

Please be aware that using the above 'get you home' solution you will not be able to use the full capacity of the tank as it is only gravity feed. Once the tank level drops significantly fuel will stop flowing.

Permanent Fix
The quick fix is to replace the pump with a new Honda original spare part but at around Euro 110 (75 quid ) it's worth looking at a cheaper more reliable option.

Ganth (on the list) has found a very simple much cheaper solution by making use of a Mitsubishi car fuel pump.

Here is what he wrote:

Quote:This is the Mitsubishi car fuel pump I using on my Vara. It is just slightly 15mm longer than the original. The modifications you need to do are adding bigger rubber tube to compensate the smaller diameter for the inlet & outlet hoses and replace the connector.
The replacement process will only take 10~15mins as it is just plug & play job.
I have bought extra rubber holder for my new spare which will make the replacing job easier and cleaner.
I found Vara performs better with this new fuel pump than the original, better pick up and engine noise reduced. No significant fuel consumption change noticed.



Klick größeres Bild



Mitsubishi car fuel pump (V4 type - no part number) (Cost around US$ 35.00)


More information, on other solutions/fixes, can be found on Bernard’s site by following this link:

users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...te/warranty_feulpump . html


James Mc
_____________

70 euro bij brezan de site van bernard werkt niet sorry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:27 #11 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Benzinepomp relais

Nu wel  ;) , Bij voorbaat dank.
Maar weet je ook wat het relais nu precies doet  ???

@paul

http://cgi.ebay.de/AFRICA-TWIN-BENZINPUMPE-RD04-RD07-REPSATZ-RD-07-RD04_W0QQitemZ390031357765QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item390031357765&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Is ie weer origineel ;)



He kenny, die ken ik, dat zijn toch de kontaktpunten ???. Nu zeggen de jongens van de duitse site, dat ALLEEN die punten vervangen niet genoeg is, zodoende zetten hun een condensator en een diode erbij. Ik ben zelf niet zo technisch, maar door deze combinatie, zou je dus geen last meer hebben van een defekt aan je pomp. Misschien eens kortsluiten met ome AD(JAQAD), die zal er wel op een begrijplijke manier antwoord op kunnen geven ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 22:37 - 26 mrt 2009 22:44 #12 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Benzinepomp relais


He kenny, die ken ik, dat zijn toch de kontaktpunten ???. Nu zeggen de jongens van de duitse site, dat ALLEEN die punten vervangen niet genoeg is, zodoende zetten hun een condensator en een diode erbij. Ik ben zelf niet zo technisch, maar door deze combinatie, zou je dus geen last meer hebben van een defekt aan je pomp. Misschien eens kortsluiten met ome AD(JAQAD), die zal er wel op een begrijplijke manier antwoord op kunnen geven ;D.

Klopt dat zijn alleen nieuwe punten, condensator en diode zijn om het vonktrekken, inbranden van de contactpunten te voorkomen bij de originele pomp.
Ik wil graag weten wat het relais doet, zit nog voor de pomp, achter linker achterpaneel.
Daar ga ik zaterdag naar toe  :D

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 00:24 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Benzinepomp relais
het relais zorgt ervoor dat de benzinepomp stopt met pompen als de motor afslaat maar het contact aan blijft staan ( valpartij oid).

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 00:28 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Benzinepomp relais
mail me even je emailadres Kenny want op deze manier moet ik jou via dit forum mailen en kan ik dus nog geen bijlage meesturen, kweenie of het aan mij ligt maar het oude forum vond ik nogal wat gebruiksvriendelijker als dit ding :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 08:00 #15 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Benzinepomp relais

Klopt dat zijn alleen nieuwe punten, condensator en diode zijn om het vonktrekken, inbranden van de contactpunten te voorkomen bij de originele pomp.
Ik wil graag weten wat het relais doet, zit nog voor de pomp, achter linker achterpaneel.
Daar ga ik zaterdag naar toe  :D


het relais controleert de pomp,
heb vernomen dat  het relais mede aangestuurd wordt door de impulsen van rotor en zodoende meer of minder brandstof pompt
verwijdering van het relais zou dus de totale werking verstoren

het is dus een wezelijk onderdeel

ik mag hopen dat deze info juist is gezien ze uit betrouwbare bron komt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 10:52 #16 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Benzinepomp relais

mail me even je emailadres Kenny want op deze manier moet ik jou via dit forum mailen en kan ik dus nog geen bijlage meesturen, kweenie of het aan mij ligt maar het oude forum vond ik nogal wat gebruiksvriendelijker als dit ding :-\

You've Got mail  ;D

@Ad Mies
Klinkt zeer logisch, is het mogelijk om naar jou toe te rijden zonder relais én zonder dat er verder iets kapot gaat  ???

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2009 10:55 #17 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Benzinepomp relais

het relais zorgt ervoor dat de benzinepomp stopt met pompen als de motor afslaat maar het contact aan blijft staan ( valpartij oid).



Hallo, volgens mij zorgt het relais ervoor, dat de pomp pas begint te werken als je de motor start, en dus niet al als je hem op kontakt zet ???. Dus jouw theorie klopt ook ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden