Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??

22 aug 2011 18:50 #1 door thedennman
Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!?? werd gestart door thedennman
Beste mede forumers, 8)

Mn remblokken van mn rd03 zijn schreef af gesleten in de lengte richting cq draai richting.
Remblokken liepen bijna niet aan op de schrijf.
Dikste punt heeft nog ongeveer 5mm de dunnepunt 1 tot 1.5mm
Gaat om de voorschrijf.

Wie o wie heeft er advies omtrent dit probleem.!???

Greetszz dennis ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 19:10 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??
De voorste remklauw heeft twee remzuigers. Dat zijn die dingen die naar buiten komen zodra jij in je remhendel knijpt.
Deze drukken samen tegen het ene remblok.

Door alle viezigheid en zeker pekel worden die zuigertje vies en kan er corrosie vormen achter de afdichtingsringen die de remvloeistof binnenmoeten houden. Hierdoor gaan de zuigers vastzitten.

De oplossing is de boel uit elkaar te halen en volledig te reinigen. Corrosie uit de goreven krabben waarin de afdichtringen gemonteerd zitten.
De remzuigers poetsen of vervangen. Systeem met nieuwe remvloeistof vullen en terug op druk brengen en ikv ermoed dat je probleem over is.

Is je remklauw niet vies en komen de zuigers wel beide naar buiten dan kan het ook nog zijn dat de beugel tissen klauw en vorkpoot krom is. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren door weg te rijden met een schijfremslot of simpelweg een steen op de verkeerde plek te vangen.

22 aug 2011 20:16 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??
in de remklauw zelf zit ook nog een shimplaatje en als deze niet juist gemonteerd zit  kan dit plaatje  de blokken fixeren waardoor ze onmogelijjk juisttegen de remschijf gedrukt worden.

en je hebt ook nog de glij pinnen en het hulsje waar de bout door heen gaat

allemaal zaken waar je aan moet denken,

mvg ad

22 aug 2011 20:20 #4 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??
AD,

Heb jij een plaatje hoe dat shim plaatje correct in de klau komt..??

BvD 8)

22 aug 2011 21:39 #5 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??
Xrv 650 heb ik geen tekening van maar wel van de xrv 750 en de transalp 600, zie bijlage.
Volgens mij merk je met het in elkaar zetten vanzelf wel of het goed zit of niet.

Ik ben geen expert maar heb hetzelfde gehad, was een kwestie van alles mooi schoon maken met scotchbrite (of brillo extrafijn of zo)
De twee asjes waar het rubber omheen zit moeten lekker soepel gaan en de zuigers moeten weer lekker glad zijn)

Bij mijn vorige motor dacht de vorige eigenaar, wat een rammel zooi en heeft schroefdraad getapt en die met hittebestendige pasta vastgezet.
Dan doe je dus maar een 10-de van de normale slijtage tijd met je rem en remt hij minder, het moet een beetje los zitten anders zit een gedeelte van je blok altijd tegen remschijf ook als je rijd.

Als je het niet vertrouwd kun je het ook een keer doen terwijl er iemand over je schouder mee kijkt met veel ervaring, bijv bij Ad, een rem is best een belangrijk ding aan je motor toch. Het is wel een eindje rijden van Limboland naar Sprundel, maar als je het als een lekker ritje ziet is het niet zover.
Ik heb het er al een keer voor over gehad, ik wil niet afhankelijk zijn van een werkplaats die alles voor me doet dan blijf ik de rest van mijn leven afhankelijk ook als ik onderweg iets moet maken.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.
Bijlagen:

22 aug 2011 21:44 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??
Ik vermoed dat de 600 klauw het meest vergelijkbaar is met de XRV650, dat betekent dus nr. 12 op het onderste plaatje  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

23 aug 2011 08:32 #7 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Schreef afslijten rembloken xrv 650 rd03.!??

Ik vermoed dat de 600 klauw het meest vergelijkbaar is met de XRV650, dat betekent dus nr. 12 op het onderste plaatje  :)

klauw is anders als ik het zo zie,weet wel dat de vorige eigenaar de nummer 4 op de onderste plaat wel goed heeft geplaatst.

d8 eerste instanite dat deze verkeerd om zat.

monteer voor en achter nieuwe blokken en haal de klauwtje compleet uit elkaar.nieuw vet nieuwe rubbers en verse dot4.

Dan moet t goed zijn.

Greetsz

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden