verplaatsen Spanningsregelaar

05 sept 2011 17:33 #21 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Ad zei dat die kabels redelijk onderbemeten waren qua diameter: Je kunt de dynamokabels in het carter eventueel afknippen, en laten overgaan naar drie dikkere kabels, die je gezellig naar voren laat lopen, spanningsregelaar in, en van daaruit de spanningsregelaar uit en naar de accu. De drie gele draden op de originele kabelboom doe je dan dus niet meer mee, en deze kunnen worden geisoleerd.

Bevalt het niet, dan is alles met drie soldeerverbindingen weer terug te brengen naar de originele staat ;).

Aangezien de dynamokabels buiten de carterdeksel maar een tiental centimeter doorlopen is het allicht ook een idee om op dat stukje de kabels aan een plaat vast te binden (voor warmteafgifte), en dan vanuit de stekker te werken.

Ideën genoeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2011 18:05 #22 door Neet
Beantwoord door Neet in topic verplaatsen Spanningsregelaar

Hoi Daan, ik heb een luchtinlaat in mijn linker zijkap gemaakt ( zal er deze week eens een foto van schieten) , lijkt tot nu toe perfect te werken.


Henkie, ziektewetje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2011 23:33 #23 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Foto gevonden  ;D

Ik zal morgen wat detail foto's maken, achter de spleet zit een plastic plaatje gekit zodat er geen vocht bij de CDI kan komen.
Alleen richting spanningregelaar is het plaatje open zodat er lucht langs kan stromen.

:D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2011 21:05 - 06 sept 2011 23:24 #24 door daandus
Beantwoord door daandus in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Je bedoelt dus dat wak in de kap links?

Vind het wel een heel mooie oplossing eigenlijk... zal zeker veel meer wind doorheen gaan dan 'origineel'...

Ik ga op reis en ik neem mee: m'n figuurzaag! ;-)
Zal het zeker overwegen, kijk uit naar de detailfoto's!
Vind m'n plan om dat ding buiten te hangen nog steeds een beetje open-en-bloot... al zal het qua koeling perfect zijn!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2011 17:41 #25 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Nog wat detail foto's van m'n gezaag  ;D

Zoals je ziet dekt het plaatje erachter best het gat goed af, alleen naar achteren toe zit er een flinke spleet.
Wat moet het daar waaien binnen!

En het koelblokje achter mn regelaar.
Vergeten de led-spannings meter op mn toerenteller op de plaat te zetten.

ik zou nog eens een test kunnen doen met een temperatuurmeter, maar geloof het eigenlijk wel.
Deze zomer in 40gr. rondgereden en geen problemen gehad.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2011 21:44 #26 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic verplaatsen Spanningsregelaar
De kier in de linker kap heb ik net zo gemaakt voor extra koeling.
Mijn laatste vinding is een vleestemperatuurmeter tussen de koelribben.
De regelaar zit nu met 1 bout vast en met de andere bout klem ik de meter (bout, ring en moer en locktite

Ik heb de motor nog maar een paar weken. Hij heeft veel buiten gestaan. Er zat roest op stuur, chroom, en lassen van uitlaat. De stekkers van de dynamodraden waren licht aangeslagen en heb ik nu met contactspray ingespoten.
Als de meter 40 graden aan geeft, wijst hij omhoog. Als hij verder kruipt, weet ik dat de regelaar te warm is.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2011 09:00 #27 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Ik zal je een klein geheimpje verklappen  ;)

Reken d'r maar op dat de wijzer van de meter omhoog zal gaan.
Houd maar rekening met 60 - 70 graden en dat is niks bijzonders tenzij je een regelaar hebt met Mosfets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2011 10:42 #28 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Zo weet je wel wanneer een halve gare een hele gare wordt.
Handig voor eitje bakken onderweg.
Als je ergens een chickie oppikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2011 17:05 - 19 okt 2011 00:24 #29 door daandus
Beantwoord door daandus in topic verplaatsen Spanningsregelaar
Hey V-twin,

Er zijn kenners die beweren dat 't spul bij 73 graden stuk gaat, dus als de koelribben 70 graden zijn is het inwendig zeker al 73  :-S

(.....)
de werk temp van een regelaar kan ca 60-65 graden zijn echter bij meer als ca 73 graden gaan ze stuk (overleden thrysistor schakeling)
(.....)

???

Die temp.meter vind ik prachtig, lekker boers! Helemaal mijn stijl, haha! maar goed, voorkomen is beter dan genezen en ik denk dat 'mijn plekkie' tegen die zijstep wel lekker in de wind zit, redelijk uit het zicht en beschermd tegen vallen. De blubber blijkt er vanzelf vanaf te vallen, en een fabrikant van regelaars beweert dat ze 100% waterdicht zijn, geen zorgen.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden