spanningsregelaar temperatuur

31 mrt 2009 16:06 - 31 mrt 2009 17:11 #1 door olaf
spanningsregelaar temperatuur werd gestart door olaf
Vanacht onderweg naar huis stopte mijn tripmeter ermee , vanochtend even spitten en toen kwam ik een slechte verbinding van de dynamo naar de spannings regelaar tegen , was zo verrot dat ik de stekker er maar tussen weg heb gehaald nieuwe stekerverbinding gemaakt en jawel de tripmeter werkt ook weer . de stekker verbinding werd gewoon warm/heet . nu een stukje gereden en de vraag is hoe heet wordt de spanningsregelaar ik kon na 10km nog net mijn hand erop houden , is dit normaal of kan ik nog meer problemen verwachten . hij laadt gewoon bij en alles lijkt normaal . ik snap dat ze soms doorbranden etc maar wil het toch voorwezen en niet ergens stranden . Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2009 20:02 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic spanningsregelaar temperatuur
Even de Multimeter op de accupolen zetten. Bij 5.000 tpm moet de spanning tussen de 14 en 15 Volt zijn. Indien hoger, dan is je spanningsregelaar kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 01:51 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic spanningsregelaar temperatuur

Vanacht onderweg naar huis stopte mijn tripmeter ermee , vanochtend even spitten en toen kwam ik een slechte verbinding van de dynamo naar de spannings regelaar tegen , was zo verrot dat ik de stekker er maar tussen weg heb gehaald nieuwe stekerverbinding gemaakt en jawel de tripmeter werkt ook weer . de stekker verbinding werd gewoon warm/heet . nu een stukje gereden en de vraag is hoe heet wordt de spanningsregelaar ik kon na 10km nog net mijn hand erop houden , is dit normaal of kan ik nog meer problemen verwachten . hij laadt gewoon bij en alles lijkt normaal . ik snap dat ze soms doorbranden etc maar wil het toch voorwezen en niet ergens stranden . Olaf


deze wordt gestuurd door trysistors en kunnen ca 65 graden worden

ze gaan stuk door sluiting van vooral het stekkertje wat je er uit hebt gehaald  en koelen kan helpen wel helpen maar is omslachtig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 16:37 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic spanningsregelaar temperatuur
Dank je Ad alles is goed nu laadspanning is normaal , en de temp van de regelaar lijkt ook normaal . het is meteen ook wel duidelijk waarom ze kapot gaan . Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden