benzine loopt er onderaan uit...

02 dec 2011 17:50 #1 door erwindekeyzer
benzine loopt er onderaan uit... werd gestart door erwindekeyzer
Hallo, gisteren raar verschijnsel. Mijn AT stond warm te draaien en ik zag gewoon de banzine bijna uitlopen onderaan de motor. Ik zet de motor direct uit en het stopt met lopen... De motor starten, loopt er weer uit, en het eigenaardige is dat het - naar mijn vermoeden toch - uit het buisje komt dat onderaan de carburator zit, om de benzine af te laten. Dit is weinig waarschijnlijk aangezien deze dicht moeten zitten. Moest het vijsje los getrilt zijn of zo, zou de benzine er toch blijven uitlopen als de benzinekraan van je tank open staat? Voorlopig nog een raadsel, zal morgen eens tank af nemen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2011 19:18 - 03 dec 2011 13:05 #2 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic benzine loopt er onderaan uit...
Je benzinekraan wordt alleen opengetrokken door vacuum als de motor loopt. En je vlotter in de carburateur blijft hangen. Daarom blijft de caburateur vullen.  En stroomt die over. (btw wat zou goed nederlands zijn vooor carburateur- verstuiver?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2011 20:10 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic benzine loopt er onderaan uit...
vacuum gestuurde benzinekraan zit niet op een AT. waarschijnlijk heb je een lekke slang of aansluiting. gaat het om een RD04 of RD07?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2011 21:04 #4 door martsky
Beantwoord door martsky in topic benzine loopt er onderaan uit...
Of hij heeft een vacuumpomp benzine pomp.

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2011 22:30 #5 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic benzine loopt er onderaan uit...
Ik heb een RD07 uit '93 met de gewone benzinepomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 05:42 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic benzine loopt er onderaan uit...
Dan blijft vermoedelijk de vlotternaald hangen op 'net een beetje open'.

(onder tank-brandstofdruk geen verschijnsel maar onder pompdruk loopt-ie over)

Carburateurs afnemen, beide vlotterdeksels afnemen en vlotternaalden en zittingen inspecteren.

Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 09:39 #7 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic benzine loopt er onderaan uit...

Dan blijft vermoedelijk de vlotternaald hangen op 'net een beetje open'.

(onder tank-brandstofdruk geen verschijnsel maar onder pompdruk loopt-ie over)

Carburateurs afnemen, beide vlotterdeksels afnemen en vlotternaalden en zittingen inspecteren.

Bromz


Jip, zelfde gehad met mijn cagiva elefant...

Vervang eventueel beide vlotternaalden, kosten de wereld niet :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 11:48 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic benzine loopt er onderaan uit...
toch altijd nog zo tegen de € 45,- voor 2 stuks

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 09:35 #9 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic benzine loopt er onderaan uit...

Je benzinekraan wordt alleen opengetrokken door vacuum als de motor loopt. En je vlotter in de carburateur blijft hangen. Daarom blijft de caburateur vullen.  En stroomt die over. (btw wat zou goed nederlands zijn vooor carburateur- verstuiver?


Duits is "vergaser"
Nederlands kan dan "benzineverdamper-vernevelaar" zijn.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 10:09 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic benzine loopt er onderaan uit...
Hoi,

Prijs is 14€ excl BTW per stuk.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 10:13 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic benzine loopt er onderaan uit...
Soms zit er alleen wat gom (ongewenst brandstofresidu) en is schoonmaken alleen, al voldoende.

Mooi zondagsklusje.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 14:41 #12 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic benzine loopt er onderaan uit...
Zondagsklusje is succesvol verlopen. Had nog een tweededubbele  carburator liggen (waarvan de regelvijzen kapot zijn) en het naaldje plus vlotter verwisseld. Alles in orde nu, geen benzineverlies meer. MAAR... Het mag niet zijn blijkbaar... Ik wil testritje maken, hij draait, klik in eerste en hij valt uit. Niet meer te herstarten in eerste, enkel in neutraal. Contact zijstandaard dacht ik, deze afgekoppeld aan groen fiche links onder zadel, geen oplossing. Wieletje koppelingshendel harder ingedraaid zodat hij verder pakt, ook geen oplossing. Kan nu niet rijden... Pfff. Wat zou het kunnen zijn? Er zitten al hardere koppelingsveren in. Zit daar nog ergens een contact in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 14:46 #13 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic benzine loopt er onderaan uit...
de twee opties die jij al aangaf zijn de enige mogelijke stoorzenders, tenminste, als je hem in N elke keer kan starten...

doe er ff wat contactspray (of wd40  :angel:) aan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 15:01 #14 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic benzine loopt er onderaan uit...
Dat dacht ik ook, maar misschien mag ik het kabeltje van de zijstandaard niet uittrekken. Misschien geeft dit dan het signaal dat de pikkel uitgedraaid staat? Dom van mij dat ik het nog niet geprobeerd heb, straks eens doen. Had het contact al eens afgehaald onderaan de pikkel, dacht dat het een pinnetje ging zijn die wat vuil zat of zo. Maar het is zo een rond, vrij gesloten plastichuis die rond een bout zit. Je kan er niet veel aan open doen. Misschien wat contactspray in doen of zo. Ga het eens gaan proberen zie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 15:36 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic benzine loopt er onderaan uit...
De 1e meest bekende killswitch zit bij de gashendel. Dan heb je inderdaad ook de microswitch bij de koppelingshendel en het sleepcontact bij de zijstandaard.

Maar er is er nog één, de vrijstandschakelaar (geeft neutraal-lampje in dash). Brandt die met contact aan in neutraal? Ook deze is een sleepcontact en als die versleten is word de CDI onderbroken. Normaalgesproken kun je dan nog altijd starten, mits de koppeling is ingetrokken. Mogelijk is deze microswitch vuil/versleten. Je kunt de stekkers ervan afnemen en even doorverbinden. Dan moet hij starten.

Voor zover ik weet kun je de zijstandaard gewoon afkoppelen.

Grtz, Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 16:02 #16 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic benzine loopt er onderaan uit...
Hallo, opgelost. Met het groene fichke uit elkaar te trekken start hij enkel in neutraal maar vanaf het moment je in eerste gaat valt hij uit.
Weerstand gemeten tussen de drie draadjes die van de zijpikkel komen en de groene en groen/witte draadjes zorgen voor het contact. Het derde, de geel/zwarte, is om het waarschuwingslampje te voeden. Ik heb de groene en groen/witte draden verbonden met elkaar en blijft draaien nu in eerste. De draden van de pikkel heb ik gewoon laten zitten. Als hij uitvalt kan ik nog starten in eerste maar met koppeling in. Nu nooit vergeten de pikkel in te klappen hé als ik vertrek...hmm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden