Erg blij dat ik valbeugels heb.

02 apr 2009 11:20 #1 door Stampertje
Erg blij dat ik valbeugels heb. werd gestart door Stampertje
Maandag even het meisje op halen van de trein.

Ineens een zwarte GOLF voor mij.  :o :o
Hij kwam van links uit een zijstraat.

Ankers uit in de slip...............
Heb nog maar een optie links naast de GOLF sturen.
Sta ik er naast blijkt hij te willen draaien.
Ik raak hem in de linker deur.
Kaats er af >:( >:( en mijn motor op de grond.( gelukkig kwam er geen tegenligger aan.)

Motor opgepakt en op de stoep gezet,
Gelukkig heb ik niets :'( :'(
Even kijken hoe het met hem gaat. :angel: :angel:
Maar hij is te druk met zijn vriendjes bellen.
GVD wat nu, eerst oom  C:-) derbij.

Binnen 10 minuten zijn ze met zo'n 10a15 man.
C:-) eindelijk ter plaatse.

Mijn @t maar eens bekeken: spiegel, valbeugels krom, kofferrek krom, hand kappen stuk, voorpoot beschermers stuk.
Gelukig valt het mee ( hij staat nu bij de schade expert) dus dat hoop ik maar.
Mijn valbeugels heeft alle klappen opgevangen.

Maar nu kom hij met een verhaal waar echt niets van klopt. >:(
Ik dacht K@T heb ik weer.
Tijdens het gesprek met de  C:-) komt er een man bijstaan.
En wat wil hij....... een gesprekje met mij en de  C:-).

Wat blijkt heeft hij een beveiligingcamera hangen waar alles op staat. ;D >:D.

En daar staat alles op, wat er echt is gebeurt.
WAT een L*L de tegenpatij.

En nu nog hopen de de verzekering en ook wat mee kan. (DE video)
Tot nu toe is het zijn woord tegen de mijne.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als het achter de rug is plaats ik de video.
Kunnen jullie ook zien wat ik geleert heb op de BAT training. :D :D
Alles zit er in: Slippen, Staan, Van de motor rollen, En het oppakken van de motor.

Groeten Niels  (  :angel: STAMPERTJE  :angel: )


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 11:48 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.
Zelfs niets? Hoop het niet iig!

Omdat de tegenpartij een ander verhaal verteld zal de politie waarschijnlijk een rapportje opmaken welke  door de verzekering kan worden opgevraagd. Mooie is dat je een video hebt dus dan is de schuld vraag al vrij rap duidelijk (lijkt mij).

Het zal waarschijnlijk wel even duren voor je de centen hebt  :-\


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 13:20 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.
Hij komt van links, is bezig met een speciale verrichting en reed allicht achteruit, en dat alles op video???? Hij is inderdaad de L*L.

Wel heel goed dat je niks hebt....is nu al de tweede deze week die onderuit gereden wordt maar gelukkig zelf niks heeft.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 14:45 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.
Ach, de politie is 'onpartijdig', en noteerd alleen beide verhalen.
Daarna maken ze volgens mij zelf nog een rapport waarbij ze hun beoordeling geven.

Ooit was mijn vriendin ook bij een ongeluk betrokken. Tegenpartij beweerde dat ze zelf stil stonden. En mijn vriendin tegen haar aangereden was. Ik zat er zelf bij (gebeurde vlak bij huis), en zag de agent haar wenkbrouwen al fronsen.....  (schade aan de auto was tussen voorwiel en voordeur, terwijl mijn vriendin dus rechtdoor reed)

Anyway, je zult even moeten afwachten op de verzekering. Duurde destijds bij ons ook bijna 2 maanden !

Wees blij dat je zelf niets hebt. Die motor schade is zonde, maar overbrugbaar.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 17:24 #5 door kitejules
Beantwoord door kitejules in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.
als er geen persoonlijke ongelukken zijn is dat idd t belangrijkste( op je twin na) ;D, gemeen zeg wie doet nou zo iets aso

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2009 23:35 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.

Ach, de politie is 'onpartijdig', en noteerd alleen beide verhalen.
Daarna maken ze volgens mij zelf nog een rapport waarbij ze hun beoordeling geven.


De politie geeft geen beoordeling. 'Ze' maken alleen een verhaaltje met de feiten.
Anders vervalt de onpartijdigheid  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2009 10:33 #7 door dream
Beantwoord door dream in topic Erg blij dat ik valbeugels heb.
Hoi,

Gelukkig heb jezelf niks, en de motor overleeft het waarschijnlij wel.

Zorg wel dat je een goede schade expert in de armen neemt, of vraag na vaststelling van de schade een tweede expertise aan, vooral als je twijfelt aan de hoogte van het uit te keren bedrag, niet te snel aanvaarden wat je krijgt aangeboden, het eerste aanbod is meestal niet het beste.

Als je in het gelijk gesteld wordt door de verzekering kan je de tegenpartij vervolgen voor het afleggen van een valse verklaring, dat is namelijk strafbaar. De meeste mensen doen dat niet, men is blij er vanaf te zijn en willen zo snel mogelijk weer de draad oppakken. Maar dan zijn we zelf (als maatschappij) wel schuldig aan het feit dat het afleggen van een valse verklaring min of meer maatschappelijk wordt aanvaard als een spelletje zonder risico's.

Zelf heb ik een keer een procedure in werking gezet tegen een wegenbouwer, al wordt je er niets wijzer van geeft het wel een beter gevoel.

Ik ben een keer onderuit gegaan in een bocht waar reperatie werkzaamheden waren geweest (er lag los grind), maar ze waren vergeten de waarschuwingsborden te plaatsen. Ik heb toen meteen foto's gemaakt van de situatie, want een kwartier later hadden ze keurig de borden neer gezet, en natuurlijk stonden deze eral toen ik onderuit ging (hun verhaal).

tip : zorg ALTIJD dat je fototoestel bij je hebt en maak direct foto's voordat iemand iets verschuift of wegzet. Maak ook foto's van de schade van de eigen motorfiets en van de schade van de tegenpartij, dan sta je redelijk sterk. Als je het zelf niet meer kan doen (omdat je gewond bent of van slag bent laat iemand anders het dan doen). Bij veel letsel kan dit HEEEL VEEL problemen voorkomen.

Een fototoestel is niet duur, en past altijd in je motorjas. Zelf heb ik een Olympus u725 sw, een waterdicht en schokbestendig toestel, en die heeft zijn geld al dubbel en dwars opgeleverd (ook omdat ik andere ongelukken heb vastgelegd waarbij ik toevallig langs kom).

Ik ben geen voorstander van een claim maatschappij, maar als je lang niet kan werken of zelfs arbeidsongeschikt wordt is dit een middel om de tegenpartij financieel zwaar te laten boeten voor de schade die zij jouw (vaak door achteloosheid) hebben toegebracht.

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden