HeavyDuty kofferset

01 feb 2012 07:56 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic HeavyDuty kofferset
Duidelijk, Paul! Tnx.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2012 08:32 - 03 feb 2012 22:30 #22 door Peter
Beantwoord door Peter in topic HeavyDuty kofferset
Even een prikkelende vraag tussendoor......

Wat is het doel van dit topic?
Zelf vindt ik het best leuk om te zien wat de voortgang van de ontwikkeling van een product is, maar het gevoel bekruipt mij een beetje dat dit een soort advertorial aan het worden is. Volgt er straks een website, e-mail adres of telefoonnummer waar het spul besteld kan worden?

Dat lijkt me in het licht van de discussies over sluikreclame en belangenverstrengeling namelijk niet echt zuiver. Dan zou dit op zijn minst in de 'commerciële hoek' thuishoren. Mogelijk kan Paul_K dit even toelichten. Paul laat namelijk ook alleen iets zich horen in dit topic. Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders  ;) .

Of begin ik nu een beetje basisch zuur te urineren?
(azijnpissen)

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2012 10:28 #23 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset

Even een prikkelende vraag tussendoor......

Wat is het doel van dit topic?
Zelf vindt ik het best leuk om te zien wat de voortgang van de ontwikkeling van een product is, maar het gevoel bekruipt mij een beetje dat dit een soort advertorial aan het worden is. Volgt er straks een website, e-mail adres of telefoonnummer waar het spul besteld kan worden?

Dat lijkt me in het licht van de discussies over sluikreclame en belangenverstrengeling namelijk niet echt zuiver. Dan zou dit op zijn minst in de 'commerciële hoek' thuishoren. Mogelijk kan Paul_K dit even toelichten. Paul laat namelijk ook alleen iets zich horen in dit topic. Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders  ;) .

Of begin ik nu een beetje basisch te urineren?
(azijnpissen)


Dat laatste denk ik.

Ik ben ook maar een simpele consument die zijn ervaringen wil delen (dit is het voortraject om te bestellen). Leek me wel leuk om eens mijn ervaringen te delen over een relatief onbekende leverancier en meningen uit te wisselen. Dit topic kost me verder ook alleen maar tijd en energie. Aangezien ik voor die tijd en energie niet betaald wordt is commercieel belang ver te zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2012 17:45 #24 door Petrus
Beantwoord door Petrus in topic HeavyDuty kofferset

Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders

Ik weet niet of je de prijzen van al dit moois hebt bekeken maar met die kosten zit het wel goed.

Vindt het inderdaad een beetje azijnpissen. wat trouwens zuur is i.p.v. basisch  ;)

Ik kan het enthousiasme van Paul wel waarderen en er zijn vast meer mensen geïnteresseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2012 21:54 #25 door Peter
Beantwoord door Peter in topic HeavyDuty kofferset
Mijn beta-knobbel is niet verder onderhouden na het lyceum, dus vergeef me de fout over zuur en basisch  ;D.

Zoals gezegd vind ik het leuk om te lezen, maar plaats het graag even in het perspectief van de discussies rond leden van onze club die een handel hebben en daar streng op worden gevolgd. Maar ga rustig door hoor, ik lees het met plezier!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 15:40 #26 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic HeavyDuty kofferset
Gadverdamme waar maak je je druk om  >:(

Ad Mies plaatst toch ook zijn "opruiming" in het gewone deel en niet in het commerciele deel ? Daar hoor je ook niemand over.

Ik vind dit topic juist leuk om te lezen , wetende dat buiten nederland dus ook aanbieders / fabrikanten zijn.

En als de TS een site , naam whatever plaatst dan is het toch aan je eigen om er op te reageren ?

@ De Ts.

Blijf zo doorgaan met dit verslag !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 16:22 #27 door Peter
Beantwoord door Peter in topic HeavyDuty kofferset
Ik maak me helemaal nergens druk om, vroeg me alleen af of dit een advertentie is.

Overigens heb ik begrepen dat het idee van de commerciele hoek intussen een stille dood is gestorven. Daarbij vroeg ik me af wat het belang van de starter eigenlijk is aangezien hij verder niet actief is op het forum. Bij mij dus geen drukte, alleen vragen en zoals gezegd lees ik met plezier mee.


Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 17:12 #28 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
@Grunneger
"Verder niet actief op het forum" kan beter vervangen worden voor "Stil actief op het forum". Posten doe ik niet zo veel, lezen wel. Maar ja, ik kan gebrijpen dat het overkomt alsof ik alleen maar reclame maak voor HD, echter is dat niet zo bedoeld, zoals ik eerder al probeerde uit te leggen.


Wat betreft de koffers en valbeugels: vandaag Alex een mailtje gestuurd of hij een totaalprijs voor me kon maken voor de set koffers met rek en valbeugels inclusief verzenden naar Nederland. Daarna zal het een tijdje stil zijn (lees: wachten tot ze binnen zijn).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 17:31 #29 door Peter
Beantwoord door Peter in topic HeavyDuty kofferset
Dat was me al helemaal duidelijk Paul.

De bron van mijn vraag was te weten of je onafhankelijk een positieve recentie schreef of een belang hebt. Dat maakt in mijn ogen de waarde van een recentie namelijk groter. Zelf heb ik geen interesse in blikken achter op de motor en vindt het alleen leuk om te lezen. Hoop dus ook van harte dat je doorgaat ( dat heb ik nu 3 keer geschreven).

Nu reageer ik enkel op de verantwoordingsvragen die anderen mij stellen. Ga dus vooral door en wordt vooral ook actief deelnemer in andere topics. Sterker nog, ik hoop dat je lid zult worden van de club want enthousiaste mensen zijn alleen maar een meerwaarde.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 18:16 #30 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
@Grunneger
Uiteraard ga ik door met het posten van updates ;) . Geen zorgen hoor, ik neem ook zeker geen aanstoot aan uw reacties, aangezien ik kan begrijpen hoe het over kan komen op derden.

Betaald lid worden van TCN doe ik niet, maar dat terzijde.

Zal straks eens een verslagje posten van m'n radiateur herstel :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2012 22:09 #31 door Bono
Beantwoord door Bono in topic HeavyDuty kofferset
Mooi mannen. Alles helder nu en weer verder met de rapportages en verslagen  :D .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 20:51 #32 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
De offerte van HeavyDuties uit Roemenië is binnen

2x39l koffers - 250 euro, accesoires inbegrepen
Kofferrek voor RD07 - 85 euro
Crash Bar Enduro - 65 euro

Luchtpost = 112,- euro
Normale post = 82,- euro
Toerbus = 35,- euro (hij laat het dan meekomen via een toerbus, die dropt het pakket weer bij een agentschap in Amsterdam, dan kan je het daar ophalen)


Die toerbusverzending, daar heb ik geen trek in, dus kom ik met de normale post uit op een totaalprijs van 482,- euro's *D  *D . Kost wat meer, maar dan gaat het tenminste op een gestandaardiseerde manier, lijkt me toch net even iets vlotter en betrouwbaarder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2012 21:55 #33 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
Update: betaling is geregeld, de pakketten zijn onderweg vanuit Roemenië :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2012 20:55 #34 door nikki
Beantwoord door nikki in topic HeavyDuty kofferset
Zijn deze sets later ook nog te bestellen? Wij gaan eind 2013 met onze twee AT's vanuit Nederland naar Zuid-Afrika en dit lijkt me een degelijk systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2012 23:45 #35 door Peter
Beantwoord door Peter in topic HeavyDuty kofferset

Update: betaling is geregeld, de pakketten zijn onderweg vanuit Roemenië


Zeg Paul, zijn de blikken al binnen?
Ben nieuwsgierig of het aan je verwachtingen voldoet!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2012 01:08 #36 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
@Nikki
Zo lang als de fabrikant/bouwer zijn bedrijfje heeft neem ik aan dat de koffers en rekken bestelbaar blijven.

@Grunneger
De koffers zijn deze week binnen gekomen. Donderdag avond gesleuteld, vrijdag gereden, zaterdag werken en vandaag (zondag) wil ik de valbeugels gaan monteren. Het rek is werkelijk oerdegelijk, nog netjes gelast en gespoten ook. Doordat het rek een stang achterlangs heeft is deze vormvast. Ze zullen waarschijnlijk ook prima dienst doen als valbeugel. De koffers zelf zijn van 2mm dik aluminium gemaakt, met een behoorlijk lading popnagels erin. Zonder problemen kan ik op het deksel staan op de bal van één voet met m'n 70kilo, geen krimp, wat betreft degelijkheid geen twijfel. Je kan zien dat de afwerking wat minder is dan duurdere koffers als Touratech. De randjes en hoekjes zijn niet helemaal strak en zo zie je her en der nog waar de plaat ingeklemd heeft gezeten voor het vouwen van de hoeken. Puur optisch is dat. De sloten, handvatten en binnenbekleding zijn dan wel weer erg netjes gedaan. De totale breedte van de set komt op 108cm uit, uitgaande van het standaard rek met 2 koffers van ieder 39 liter. Op verzoek kan hij het rek ook smaller maken, mocht je een smallere uitlaat dan standaard hebben. Het monteren van de koffers is trouwens erg makkelijk en doeltreffend. Je hangt de koffers op het rek en daarna zet je een blokje over de buis en die van binnenuit vast. Zo kunnen je koffers ook niet gestolen worden, als je deze op slot zet.

De kofferset voldoet wel een mijn verwachtingen. Zeer betaalbaar, degelijk gebouwd en technisch dik in orde. Voor mensen die functie boven uiterlijk verkiezen en een set goede koffers willen voor een lage prijs kan ik het aanraden.

Binnenkort hoop ik wat foto's te schieten van de motor met koffers erop en de valbeugels gemonteerd. Hier zijn wat foto's van afgelopen vrijdag, toen reed ik nog zonder koffers.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 20:11 #37 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic HeavyDuty kofferset
Gisterenben ik met wat vrienden en m'n ouders nog een stukje gaan rijden, zo een 200 kilometer :) . Meteen mooi de gelegenheid om eens de kofferset te testen, dat is toch best wel praktisch :P . Met rijden merk je het amper gelukkig. In het begin lijkt de motor iets makkelijker in de bocht te vallen, al kan dat ook komen door het asfalt dat stukken warmer is dan vorige week.

Overigens is de AT met deze banden in zijn geheel niet geschikt voor off-road rijden. Denk je slim te zijn door om te rijden, door het gras en een klein beetje blub. Dat zou immers een heel stuk valsplat omhoog terugsteppen schelen, sta je vervolgens aan de achterkant een goede 15 centimeter lager, tot aan de velg in de bagger, heel leuk :') . Met wat heen en weer bewegen, wat rondvliegende modder, een hoop geslinger, gezwabber en geploeter stond ik een goede meter verder weer op het gras. 

De Trail Attack doet het prima op de weg, maar de blubber kan je vergeten. Wat betreft de bandenspanning: voor heb ik 'm op 2.5 en achter op 2.8 bar. Zeker vanuit de voorkant krijg je verschrikkelijk veel informatie, ieder klein detail in de weg voel je.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 17:46 #38 door David
Beantwoord door David in topic HeavyDuty kofferset

Ziet er leuk uit.

Op die foto zonder koffers mag ik je kenteken zien.......Even later op de foto's met koffer niet meer ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 19:12 #39 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic HeavyDuty kofferset
Vraag me af wat de totale breedte is met deze koffers?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 20:52 #40 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic HeavyDuty kofferset
Zaterdag worden er bij Baukje dr fiets ook koffers gemonteerd komen hier vandaan.



http://www.arokoffers.nl/nl/aluminium-koffers/aro-travel-zijkoffers

Lijken me prima,






Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden