HELP- Mijn @T start niet meer!!

15 jan 2012 21:39 #21 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
@ Biker,

Als het van de week nog niet gelukt is met je Twin,dan kunnen we alsnog even kijken om je motor weer op de aanhanger laden en richting Sprundel rijden.

Grt.
Stephan

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2012 22:10 #22 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!

@ Biker,

Als het van de week nog niet gelukt is met je Twin,dan kunnen we alsnog even kijken om je motor weer op de aanhanger laden en richting Sprundel rijden.

Grt.
Stephan


Ik hoop dat het met de spoel vervangen is opgelost.
Maar ik hou je aanbod warm thnx.
Leuk dat je de foto's geplaatst heb.


Als je de 3e knop links van de onderste rij (naast de you tube en de f) dan kan je de link er tussen plaatsen krijg je grotere foto's.

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2012 10:12 #23 door Neet
Beantwoord door Neet in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Nog even dit:

Hoe test je de stator wikkelingen op onderbreking.

Om nu te testen of de wikkelingen geen sluiting naar massa maken, hou je dus  één probe op één van de stator uitgangsdraden, en de andere op de kern van de
stator. (massa)
De Multi-meter moet nu een oneindig hoge weerstand(onderbreking) aangeven.
Deze meting kan dus uiteindelijk ook gebeuren zonder demontage van de stator(dynamo)

Zie complete tekst:
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=66.msg224#msg224

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2012 21:54 #24 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
thnx Neet.

Is dit de beste (goedkope) optie voor een nieuwe spoel?

http://hemomotorenspijkenisse.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-5722690/VLX400-Shadow-VT400C-Shadow-VT500C-Shadow-VT500E-FT-VLX600-Shadow-VT600C-Shadow-XL600V-Transalp-NX650-Dominator-XRV750-Africa-Twin.html



Ben alleen bang dat als ik de nieuwe accu plaats en de nieuwe spoel dat als de oorzaak niet weg is dat ik beide naar zijn grootje help.

Tenslotte zou het toch een reden moeten hebben waarom de stekker is verbrand :-\

Kan iemand mij gerust stellen ???

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2012 22:07 #25 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Wellicht is de regelaar nog beschadigd hierdoor. Alle stroom moet geleverd worden door 2 spoelen ipv 3.
De stromen door dat gedeelte van de spanningsregelaar is hoger gerweest dan normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2012 23:03 #26 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
In feite is zoals je zelf aangeeft vervangen van accu, SR en spoelen het meest verstandige...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2012 23:16 #27 door Neet
Beantwoord door Neet in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Er zit mogelijk sluiting in je regelaar. Als je volle accu onbelast een volt of 13 a 13.5 geeft zal deze wel
goed zijn maar ik verwacht ook niet dat je spoel door een defecte accu defect raakt. Je regelaar wel. En raadt eens? Deze
regelaars van de @Twins zijn vaak kapot. Zelf zou ik ook de regelaar vervangen als de spoel is doorgebrand. Ok, en bij twijfel
even een accu halen.

Tenzij je voor goedkoop wil gaan en de oorzaak bij de verrotte stekker legt. Dat kan natuurlijk ook. Keus is aan jou.

Als je je spoel hebt vervangen met je oude regelaar, zal je mogelijk meteen hele foute waardes meten en weet je dat ook
je regelaar defect is. Je spoel zal niet 1.2.3 verbranden door een defecte regelaar tijdens stationair en zonder licht enzo.
Maar ga dan maar niet rijden als je fouten meet.

Indien een volt of 13 bij stationair toerental dan je voltmeter op je stuur vast-duck-tepen en op je accu aansluiten.
Dan zie je alles tijdens stationair, rijden, met en zonder licht.
Het rotte van elektronica is dat het soms niet altijd meteen zichtbaar is maar pas na een aantal kilometer. Soms ook alleen met licht aan.
Ga er maar vanuit dat de laadspanning niet lager mag worden dan een volt of 13.
Je zal waarschijnlijk tijdens rijden tussen de 13.5 en 15 volt meten. Met licht en stationair iets minder. Das dan goed.

Weet je wat, verwissel gewoon jou regelaar met die van je vrouw....... 8)........ ;D

Edit:  Oja, kijk wel uit als je spanning oploopt naar ver boven de 15 volt. Ik bedoel echt ver.
Dan is je regelaar zeker defect en zet je motor dan zo snel mogelijk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2012 17:41 #28 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Begreep dat het probleem van de regelaars is dat ze de overtollige stroom afvloeien  naar massa.
Met de nieuwe accu laad deze bij met:
16v met licht uit
17v met dimlicht aan en met
15v met stadslicht aan.

Nu heb ik altijd mijn licht aan dus lijkt het me geen punt.
Maar bovenstaande bericht in ogenschouw nemende is de motor snel uitgezet.
Zal de tip volgen om de spanningsregelaar van de fiets van mijn vrouw over te zetten.

Maar eigenlijk denk ik dat de spanningsregelaar stuk is.

Mooi punt is wel dat de waarde op de stekker weer normaal zijn en dat ik er dus vanuit mag gaan dat de spoel nog heel is.

Iemand nog een spanningsregelaar over?
Of een site waar ik er een van kan plukken? 


Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2012 20:24 #29 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Motek.de
Prima ding hebben ze ook in Mosfet variant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2012 21:48 #30 door Gerrit
Beantwoord door Gerrit in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
De Twin van mijn vrouw had hetzelfde probleem.  Het probleem wordt veroorzaakt door corrosie op de contacten tussen de dynamo en de gelijkrichter. Door deze corrosie neemt de weerstand over het contact toe en de stroom af. Met warmte tot gevolg. Ook moeten de overige 2 van de 3 spoelenn en gelijkrichters de stroom leveren.

Mijn oplossing:
gelijkrichter gekocht bij Ad Mies. Ad is niet duur en hij levert de beste kwaliteit. Ik heb de stekker van de nieuwe gelijkrichter eraf geknipt, de draden gesoldeerd en er zo'n kunststof busje omheen geknepen. Daarna alles ingepakt met vulcaniserende tape.

De Twin rijdt weer als een zonnetje...

Zwarte Honda Africa Twin 2001
Grijze Yamaha FJR1300
Navigatie: Garmin Zümo 550

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2012 22:13 #31 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Hij doet het weer. :D :D :D :D
xl600v Transporteur heeft een pb gestuurd dat hij er nog een had liggen.
Fantastische service want hij kwam hem ook nog langs brengen.
De gelijkrichter erop gezet (na wat knip en soldeerwerk) want deze was afkomstig van een PD06 Transalp maar dat was geen probleem.
De waardes waren weer prima tussen de 14.50 en 14.60 met licht aan of uit en hij liep niet meer hoog op tot boven de 16.

Iedereen bedankt voor de hulp op het forum.
Het was voor mij zeer leerzaam.

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2012 08:53 #32 door Neet
Beantwoord door Neet in topic HELP- Mijn @T start niet meer!!
Das mooi. Nu nog zon....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden