- Berichten: 449
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mirjam en ik hebben beiden stalen leidingen op de AT's gezet.
Ik rijd met Lucas (besteld bij motoport), en die zijn wat aan de korte kant. (we hebben ook 25mm handlebar risers) Past wel, maar net aan zeg maar.
Mirjam heeft Touratech geloof ik, en die passen lekker losjes.
Beide sets splitsen bij de remcylinder, dus al dat fitwerk kun je van je voorpoten schroeven!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
qua bevestiging hebben wij ze gewoon met kabelbindertjes her en der vastgezet.
'k Vind dat systeem van '1 leiding naar 1 klauw, en dan een leiding naar de andere klauw' maar raar... llijkt mij, maar da's puur gevoelsmatig, dat je beter ergens kunt splitsen zodat de weerstand naar iedere klauw hetzelfde is. Maar nogmaals, ik ben geen specialist
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ad, jij zegt dat het aan de werking niets toevoegt, maar dat is niet helemaal waar. 'Onze' motoren hebben een zeer lange voorvork (en veerweg), wat wil zeggen dat de kans op plooien en ergens tegenaan schuren bij in/uitveren makkelijker zou optreden. Honda kiest op vele modellen voor dubbele leiding setup (met name sportmotoren), toch kiezen ze op de alp en twin (ook de versies met 1 schijf) bewust voor het systeem met splitter. Dat wil toch wat zeggen...?
Enige nadeel dat bij een splitter wordt aangehaald is meer kans op lekken. Dat is gedeeltelijk waar. Als je de koperen ringetjes vervangt voor nieuwe, is die kans miniem. Indien je dit niet doet, tja, dan ben je in mijn eigen onverantwoord bezig (eender welk systeem je kiest).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
aan de remwerking voegt het niet toe.
als de rvs ommantelde leiding van juiste lengte is en daarbij op de correcte manier is vast gezet is het plooien geen enkel probleem,
de splitter bij honda waar jij naar verwijst zit vaak net onder het balhoofd ,
het is eerder een kosten plaatje..want tenslotte spreken we daarbij over metalen leidingen die gefelst zijn.
dit is een geheel andere techniek die in massa produktie goedkoper is om te maken
neem daarbij ook de rubberen leidingen. wie vervangt die volgens voorschrift (om de 4 jaar !!)
het is gewoon een keus.
feit blijkt dat hoe meer koppelingen er tussen zitten hoe meer kans op storingen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volledig met jou eens Ad .
Maar veel mensen vergeten die leidingen goed te borgen met klemmen. Toch ben ik ervan overtuigd dat Honda zelf voor een dubbele setup gekozen zou hebben (ipv een driedubbele). Voor hen is de originele constructie immers ook duurder...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.