Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04

29 jan 2012 18:42 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04
controleer de lagers van de wielen, en  het balhoofd
ik denk dat je iemand anders een rondje moet laten rijden,

kom er eens mee langs ?  kost je alleen maar een ritje
wil er graag samen met je eens naar kijken,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2012 12:43 #22 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04
synchroniseren helpt bij mij weten enkel bij lage(re) toeren: niet bij 120+, aangezien de gasschuiven dan al bezig zijn.

Maar om even de sherlock uit te hangen:

Je trekt de motor door tot de 4000, 5000, 6000, 7000 toeren, niets aan de hand.
Je trekt de motor een keer door tot de c.a. 7500 toeren, en er gaat blijkbaar iets mis.
Als je nu de motor doortrekt tot de 4000+ toeren, begint hij te schudden.

Misschien is de timing van een cilinder versprongen, door een slechte NAKS? maar dan zou je waarschijnlijk ook andere defecten moeten hebben (weinig vermogen).
Misschien is een bougie niet meer helemaal goed? Sommige garagisten weten ook niet dat een Twin 2 bougies[DPR8EA-9] per cilinder heeft.

Ik zou zeggen: Breng hem inderdaad eens naar Ad mies (zuiden v/h land), of Motomaat (mijzelf) , in Amsterdam-Osdorp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2012 20:52 #23 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04
Bedankt voor de uitnodiging, het lijkt mij ook een goed plan om de motor langs te brengen bij iemand met meer ervaring met de AT. Dit kan helaas wel even duren voor ik er tijd voor kan maken in het weekend, ik geef even een belletje als ik de gelegenheid er is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2012 21:31 #24 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04
heb je er beugels op zitten? sommige beugels gaan trillen en geven dat door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2021 13:38 #25 door Dennis
Beantwoord door Dennis in topic Trilling in de motor bij hogere toerentallen RD04
Weet iemand wat hier uiteindelijk uitgekomen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden