Koop een AT 2001, gelijk in de electroproblemen! Tips?

09 mrt 2012 17:58 #21 door Floor
Ik heb een tijdje terug de at gemeten die hier in de schuur staat nadat deze 80 km had gereden (kweet niet of je dat warm genoeg vindt?  ;)). Die gaf 14.4 Volt bij 2500 rpm... geen nieuwe spanningsregelaar, maar wat die geeft als ie koud is weet ik niet...  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2012 20:42 #22 door kees

..2500 rmp ..

Wie leest, die ziet wel ns wat: die Daan praat al net zo hokkie-tokkie als die landjes waar die doorheen gaat  ;D ;D ;D

..Die gaf 14.4 Volt bij 2500 rpm..

Dank voor je bijval  :)

Meestal wordt de laadspanning na verloop van lange tijd 'gedrukt' door de fitheid van de accu. Ik vind wel dat je, als je 'advies' geeft op een vraag, je redelijk in de buurt van de voorgeschreven handelwijze moet blijven, ook al zou het eventueel ook anders kunnen zijn.

Ongeacht wie de vraag stelt, maar stel dat Zandhapper niet beter weet en 13,7 dus aanvaard. En vervolgens leest een ander, met een dergelijk probleem dat en die denkt: Naah, 13,2 is wat laag, maar moet net kunnen. Met de 13,7V van Tuur zit je al een hele volt onder de nominale waarde. Nou is 1 heule Volt niet veul, maar in dit geval een hele cruciale.

Goeie kans overigens, dat de accu van Zandhapper inmiddels zo op z'n donder heeft gehad, dat hij daarom die meting krijgt. Die motoraccuutjes kunnen bijzonder weinig hebben. Beter zet hij een fitte en volle (leen-)accu erin en doet zijn laadspanningstest dan opnieuw. Alleen zo kun je een correcte diagnose stellen.

09 mrt 2012 23:13 - 10 mrt 2012 00:19 #23 door daandus
Je spanning stijgt na een stukje rijden omdat je minder 'vraag' hebt je accu is dan waarschijnlijk helemaal opgeladen!

Weekje terug was m'n accu net te leeg om te starten (laptop te vaak geladen op een camping) en toen ik eenmaal reed zag ik de spanning langzaam oplopen over pakweg 40km...

... was ooit lid ...

10 mrt 2012 00:13 #24 door zandhapper
Beantwoord door zandhapper in topic Koop een AT 2001, gelijk in de electroproblemen! Tips?
Oke, dat van die laadspanning en nominale waarde enzo neem ik even voor waar aan.
M.b.t. mijn probleem, ik moet dus een nieuwe bodemplaat voor het contactslot kopen. Kan ik die gewoon bij iedere dealer/motoronderdelenzaak bestellen of is er iemand in de motorclub of op het forum die nog een paar losse onderdelen heeft liggen die ik over kan kopen???  :o ;D

Want dat scheelt een hoop knaken en mogelijk tijd.

Ik hoor het graag!!

IIG super bedankt voor al jullie feedback en support!!!!!

10 mrt 2012 00:33 #25 door kees

*ge-edit*     (zag het wel hoor) 

:)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden