..2500 rmp
..
Wie leest, die ziet wel ns wat: die Daan praat al net zo hokkie-tokkie als die landjes waar die doorheen gaat ;D ;D ;D
..Die gaf 14.4 Volt bij 2500 rpm..
Dank voor je bijval
Meestal wordt de laadspanning na verloop van lange tijd 'gedrukt' door de fitheid van de accu. Ik vind wel dat je, als je 'advies' geeft op een vraag, je redelijk in de buurt van de voorgeschreven handelwijze moet blijven, ook al zou het eventueel ook anders kunnen zijn.
Ongeacht wie de vraag stelt, maar stel dat Zandhapper niet beter weet en 13,7 dus aanvaard. En vervolgens leest een ander, met een dergelijk probleem dat en die denkt: Naah, 13,2 is wat laag, maar moet net kunnen. Met de 13,7V van Tuur zit je al een hele volt onder de nominale waarde. Nou is 1 heule Volt niet veul, maar in dit geval een hele cruciale.
Goeie kans overigens, dat de accu van Zandhapper inmiddels zo op z'n donder heeft gehad, dat hij daarom die meting krijgt. Die motoraccuutjes kunnen bijzonder weinig hebben. Beter zet hij een fitte en volle (leen-)accu erin en doet zijn laadspanningstest dan opnieuw. Alleen zo kun je een correcte diagnose stellen.