Stil komen te staan, voor 2e keer.

09 apr 2009 23:39 #1 door Breetse
Stil komen te staan, voor 2e keer. werd gestart door Breetse
Tijdens mijn terugreis vanavond ben ik voor de 2e keer stil komen te staan. Vorig week merkte ik al dat de AT RD07a tijdens het rijden soms stotterde en bij het versnellen terugviel in toeren. Als ik dan het gas los laat en weer rustig optrek gaat het goed.

Vandaag merkte ik dat hij tijdens het stationair lopen, dat de AT niet regelmatig liep. Tijdens een kort ritje vanavond liep hij prima echter op de terugweg, evenals in December jl., stopte hij er tijdens het rijden pardoes mee, met als gevolg een lange wandeling.

Er zit voldoende benzine in de tank dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand tips waar ik het eerste moet gaan zoeken ? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik wil dolgraag de weg op.


Bedankt voor jullie hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 01:15 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
Klinkt een beetje als het probleem wat ik had.
Dit bleek de alom bekende benzinepomp te zijn, nu heb ik deze vervangen en ik heb nergens meer last van. Geen idee alleen hoe je kan controleren of je pomp iets mankeert als hij maar sporadisch de geest geeft. Mogelijk dat iemand anders een idee heeft, ik gok iig op de pomp.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 09:22 - 10 apr 2009 09:27 #3 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
Tank vol doorverbinden zonder pomp met een verloopstukje , is al veel over gezegd op dit forum , loopt hij weer als van ouds dan zit het probleem in de pomp .Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 11:56 #4 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
ik zou de pomp even uit de rubbere houder halen en dan het zwarte kapje loshalen
en als de punten compleet verbrand zijn dan weet je het wel .......


kijk maar hier
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=847.0


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 20:05 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.

Tank vol doorverbinden zonder pomp met een verloopstukje , is al veel over gezegd op dit forum , loopt hij weer als van ouds dan zit het probleem in de pomp .Olaf


Had ik ook gedaan maar om één of andere reden redde ik de 100km niet eens bij 50km begon de motor al te hikken en uit te vallen. Maar om even te testen werkt het wel.

Enkeltje Rucpen was 4x stil op de vluchtstrook  >:(. Pomp is nu gefixed en heb nergens last meer van.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 15:03 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.

Had ik ook gedaan maar om één of andere reden redde ik de 100km niet eens bij 50km begon de motor al te hikken en uit te vallen. Maar om even te testen werkt het wel.Enkeltje Rucpen was 4x stil op de vluchtstrook  >:(. Pomp is nu gefixed en heb nergens last meer van.


Tim je moet die tank wel volgooien natuurlijk. Deze week per ongeluk vastgesteld dat je wel ruim 250 km zonder pomp kan rijden op een RD04. Ging eerst bij 220 tanken maar weet nu dat er meer speling is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 19:28 #7 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
Toen mijn pomp de geest gaf, had de wegenwacht (een fanatieke twin rijder) de volgende tip.
Wanneer de motor stationair draait, kan je de pomp ongeveer elke 5 seconden voelen tikken. Er wordt dan een beetje benzine weggepompt. Voel je dit niet of met lange tussenpozen, dan scheelt er iets aan je pomp en is hij waarschijnlijk kaduuk.

Wellicht helpt dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 19:38 #8 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
Wat soms als noodoplossing onderweg helpt is terwijl je je motor weer start (dus als de pomp weer geactiveerd wordt) met iets zwaars een paar tikken op het metalen pomphuis geven, vaak komen de contactpunten dan weer los en werkt de pomp weer (een poosje.. :-\ )
Dit is helaas alleen goed mogelijk bij een RD07, bij de RD04 zit de pomp daarvoor te ver verstopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2009 00:26 #9 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.

Tim je moet die tank wel volgooien natuurlijk.

jups, had ik uiteraard gedaan. Ben wel goed maar niet gek  ;) Heb gewoon een vreemd geval van een Twin....*zucht*

Maaruh Breetse? Inmiddels al wat aan de tips?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2009 22:32 #10 door Breetse
Beantwoord door Breetse in topic Stil komen te staan, voor 2e keer.
Goede avond AT rijders,

grote klasse voor al deze tips. Ik ga op onderzoek uit en zal jullie op de hoogte houden.

Nogmaals Thankx !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden