Hitteschildje stukgetrild

01 apr 2012 21:40 #1 door hubris
Hitteschildje stukgetrild werd gestart door hubris
Al enige tijd zat het hitteschildje aan de rechterzijde van de AT los. Deze trilde wel, maar ik had niet nog geen problemen mee voorzien. Helaas fout gedacht, want vandaag tijdens een ritje kwam ineens de voorzijde los. Kort onderzoek liet zien dat een van de schroeven waarmee het hitteschildje vast zit is afgebroken.

Omdat een half loszittend schildje alleen maar kan leiden tot meer ellende heb ik besloten om de andere schroef ook los te draaien en het hele schildje los te halen. Helaas bleek deze schroef niet bestand tegen het losdraaien (lees: ik was te lomp).

Het gevolg is:
* hitteschildje is eraf
* alle 2 de schroeven zijn afgebroken

Ik hoop dat de schroeven uitgeboord kunnen worden zodat ik daarna het schildje opnieuw vast kan zetten. Maar tot die tijd wil ik doorrijden zonder. Is dit een probleem/gevaar?

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 22:24 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hitteschildje stukgetrild
beste oplossing is om de 2 lasmoeren er af te slijpen met bijv een dremel en er 2 andere op te lassen

sneller netter en werkt beter

doordat het een soort van blind gat is wordt goed uitboren lastig en andere draad in draaien zo nog moeilijk

jammer maar helaas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 22:39 #3 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Hitteschildje stukgetrild
Ben ik heel brutaal als ik vraag of je daar komende zaterdag misschien tijd voor hebt? *heel lief kijkt*

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 22:45 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hitteschildje stukgetrild
heeft natuurlijk niet veel van doen  met rem systemen maar als het schildje  jou helpt om eerder tot stil stand te komen mag je me trachten te over tuigen.

we zullen dus wel zien.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 22:57 #5 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Hitteschildje stukgetrild
Oh, maar dat is niet zo moeilijk!

Door de ongelofelijke hitte die de uitlaat uitstraalt na een lange rit is het voor mij niet langer mogelijk om mijn been in de buurt van dit gedeelte van de uitlaat te houden. Hierdoor kan ik niet meer bij het achterrempedaal en kan ik dus geen remkracht uitoefenen op mijn achterwiel.
Dit betekent dat ik ongeveer 20% van mijn remvermogen mis.

Het ontbreken van het hitteschildje heeft dus een significante invloed op de snelheid waarmee ik mijn motor tot stilstand kan brengen!

(Lees: het zou super zijn als je er vooraf/achteraf tijd voor zou kunnen en willen maken, ik kan zelf namelijk niet lassen en ken niemand die ik vertrouw met een lasapparaat in de buurt van mijn motorfiets)

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2012 07:56 #6 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic Hitteschildje stukgetrild
Laat bij mij nu ook het hitteschild weg zijn. De boutjes knapte af bij het uitdraaien (terwijl ze een maand eerder wel beide probleemloos wilde lossen.....). Doordat de valbeugel mijn been redelijk verhinderd tegen de uitlaat te komen, heb ik ook niet meer de moeite genomen om het terug te plaatsen. Van de warmte heb ik ook geen last, het is zelfs niet merkbaar. Wat betreft het effect op de remmen, u kan probleemloos remmen, geen enkel probleem met de warmte. Echter scheelt het verwijderen van het schild wel enkele kritische grammen die niet meer afgeremd hoeven te worden. Door de afgenomen massa kan met een gelijke remkracht de remweg weer verkort worden.

Succes met het schildje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2012 08:12 #7 door swisstool
Beantwoord door swisstool in topic Hitteschildje stukgetrild
Bij mij zit de bovenste gat met M8 vast.
Voorzichtig uitboren en een maatje groter tappen.
Doe dit wel heel voorzichtig. De boor komt wel eng dichtbij de uitlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden