Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?

11 apr 2009 17:32 #1 door Hotel 317
Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar? werd gestart door Hotel 317


Mnja...  even over het hoofd gezien bij het kopen van een opknap / offroad twin, liefde maakt blind zullen we maar zeggen. Ik heb de velgen er nog niet afgehaald bij gebrek aan waardige lift (ETA 3 weken) maar durf redelijk zeker te stellen dat het einde oefening is voor deze (en de achterste) velg.

Anyhow, de oplossing staat misschien op de achtergrond: Kan ik de wielen van mijn RD07 onder de RD04 plaatsen zonder al te veel poespas?  zodat ik voor de RD07 "Posertwin" een verse set excels kan (laten) creëren? Ik wilde in eerste instantie de velgen toch al opnieuw laten anodiseren of poedercoaten maar dit is een mooie kans om er gelijk wat moois van te maken.

dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 19:12 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?
Zij ze uitwisselbaar, jawel :)

Het enige verschil tussen de twee is de breedte van de achtervelg, bij een RD04 is die 2.75" en bij de RD07 3.00"


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 21:33 #3 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?
ik heb ook een set velgen van rd04 en gewone maat banden erop. De noppenvelgen zijn wel van rd07. Dus ja uitwisselbaar achtervelg is inderdaad 4 ipv 4.5 als ik me niet vergis. iets in die richting in ieder geval.

frank
beetje steno typen maar heb rechtse hand verbrand aan uitlaat vd ktm (ja dat zal mij leren) dus links typen pff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2009 23:19 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?
Hiep hiep hoera :). Dank jullie wel. De RD04 wielen zullen dan t.z.t. gereviseerd worden. De achtervelg breedte zal ik dan wel kunnen kiezen (waarschijnlijk de 3.0" dan).

Btw...  noppenvelgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2009 08:38 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?

Hiep hiep hoera :). Dank jullie wel. De RD04 wielen zullen dan t.z.t. gereviseerd worden. De achtervelg breedte zal ik dan wel kunnen kiezen (waarschijnlijk de 3.0" dan).

Btw...  noppenvelgen?


Hoe bedoel je "noppenvelgen"?

Voor wegbanden zou ik achter een 4.00"x 17" laten spaken, daar staat een 140 band net wat beter op.

Voor offroad zou ik voor en achter smallere velgen monteren, allermooiste is dan natuurlijk 1.65" voor en een 2.50" in 18" achter (enduromaten dus), dan heb je de sterkste velgen met met de grootste keuze in noppenbanden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2009 10:22 #6 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Zijn RD04 en RD07 wielen uitwisselbaar?

ik heb ook een set velgen van rd04 en gewone maat banden erop. De noppenvelgen zijn wel van rd07.


vandaar, "noppenvelgen" ? Bedoelde hij daar de dunnere, beter geschikte velgen mee? of klein verschil in vorm van de velg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden