Stotteren boven 5.000 tpm

02 mei 2012 19:10 #1 door robgoesdakar
Stotteren boven 5.000 tpm werd gestart door robgoesdakar
Komt ie dan... (nu er toch even een onweersbui over alphen trekt)

Vorige week de twin eindelijk op orde, en nu wat woon-werk ermee gereden. Vandaag begon ie wat moeilijk te doen. Tot 5.000 toeren is er helemaal niets aan de hand, en rijdt ie lekker soepel. Boven de 5.000 toeren begint ie (als je bv echt even door wilt trekken) flink te stotteren. (Digitale) Toerenteller springt naar de helft en zelfs een paar keer gewoon naar 0 (afslaan). Als je opschakelt en daarmee onder de 5.000 tpm komt, is er niets meer aan de hand.

Eerste gedachte.... CDI...., andere CDI erop gezet (handig zo'n donor motor), maar zelfde gedrag.

Het lijkt erop als het veroorzaakt is nadat ik de motor eens goed bij de wasserette heb afgespoten (ik wist wel dat poetsen niet goed was...... ;) )
Ga dalijk (als de bui voorbui is) maar eens even de bougie's en bekabeling langs lopen en kijken of ik daar nog wat bijzonders kan vinden.

Andere mogelijkheden die ik nog voor ogen heb :
- pick-up sensor
- brandstoftoevoer (ondanks vacuumpomp misschien toch een issue dat bij hoge vraag het aanbod niet meer geleverd kan worden...)


en schieten jullie nog maar wat suggesties.........

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2012 20:30 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Stotteren boven 5.000 tpm
You hebt mail.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2012 22:12 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stotteren boven 5.000 tpm
Had ook nog even het boekje erop na geslagen omdat ik de spannings waardes niet vertrouwde.....
Die waren weliswaar constant, maar te laag (13,2 / 13,3 onder het rijden met verlichting aan). (Iets wat V-twin ook al duidelijk beaamde per mail)

Dus toch maar spanningsregelaar vervangen (baadt het niet, dan schaadt het zeker niet). Proefritje gemaakt, en in het begin nog 1x een stotter gehad, maar daarna echt zonder verdere problemen kunnen rijden...
Voor nu even laten rusten, lijkt opgelost, maar misschien morgen toch nog even verder kijken....

(Ach, en met 5.000 toeren rijdt ie ook gewoon over de 100.... goed genoeg voor binnendoorwegen ;) )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2012 23:14 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Stotteren boven 5.000 tpm
Hey Rob,

Mirjam had dit laatst met haar RD07 (93-er) in Peru, rond de 3500rpm.
Nu slepen wij een halve motor aan onderdelen mee, maar geen CDI's en dus begon ik al langzaam te tranen... zeker die klapperende toerenteller leek me een eng voorteken.
Stekkers losgehaald van de CDI, geen verschil.
Brandstofpomp bleek te klapperen en het brandstoffilter bleek stuk, beiden vervangen, geen verschil.

Tijdje gewacht, naakt een dansje rond de motor gedaan, kop koffie gedronken...
Daarna liep 'ie als een zonnetje en heeft daarna geen foute klap meer gegeven, in 16.000 km waarvan een paar keer flink door het water :-)
Lekker vage storing dus :-)

p.s. m'n reserve CDI's zitten al op de post ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2012 13:07 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Stotteren boven 5.000 tpm

Nu slepen wij een halve motor aan onderdelen mee


Hé Daan  :) ik snap 't even niet  :-\  Je was toch niet met een BMW onderweg  ;) ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 00:46 #6 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Stotteren boven 5.000 tpm
Je kan natuurlijk een keertje wind mee hebben gehad: minder belasting  ;D.

heb je de storing nog steeds?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 05:15 #7 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Stotteren boven 5.000 tpm

Hé Daan  :) ik snap 't even niet  :-\  Je was toch niet met een BMW onderweg  ;) ;D


:-X



En die andere halve motor ligt bij mij op zolder..  ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2012 14:01 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stotteren boven 5.000 tpm

Je kan natuurlijk een keertje wind mee hebben gehad: minder belasting  ;D.

heb je de storing nog steeds?


Gaan we dit weekend meemaken......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2012 19:04 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stotteren boven 5.000 tpm
Vrijdag avond heeft ie nog een keer gehikt....., zaterdag in het vochtige weer geen krimp gegeven, en ook vandaag 440 km lang geen verkeerde slag gemaakt......

Ziet er goed uit dus......, we gaan gewoon op pad, en hebben nog wel wat opties om zaken uit te sluiten/aan te passen...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden