olieverbruik AT... oops!

11 juni 2012 21:12 #21 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic olieverbruik AT... oops!


Ben wel blij eigenlijk. heel blij!

Dat zouden meer mensen moeten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2012 17:50 #22 door daandus
Beantwoord door daandus in topic olieverbruik AT... oops!

En hoeveel liter koelvloeistof  >:D :angel: ::)


Just love.... only loads of love!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2012 16:45 #23 door daandus
Beantwoord door daandus in topic olieverbruik AT... oops!
mijn motor lijkt weer 'stabiel' op een liter op de 4000/5000km ofzo, dus da's mooi.
Gisteren weer olie ververst, eens kijken waar het nu op uitkomt.

En gas geven... bij een goed warm blok heb ik er geen probleem mee om 'm hoog in de toeren te jagen.
Maar we rijden nooit lang op hoge toeren (denk: autobahn ;-)) ofzo, wat meestal olieverbruik ten goede komt.

ik vrees dat je bij 135.000 km op de klok niet teveel mag huilen als d'r zo nu en dan wat olie bij moet...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2012 21:48 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic olieverbruik AT... oops!
vandaag terug van vakantietrip 3521km met aanhangertje, warm, bergen en alles tussen de 5 en 6000 rpm, 2,4 liter olie verstookt. 125000 op de AT teller. verder loopt het als een trein en geen klap verkeerd.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2012 08:57 #25 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic olieverbruik AT... oops!
kicke!  Had jij die motor+  aanhanger + trekhaak niet weggedaan?

Ik moest nog aan je trekhaak denken, als trekker voor een motorambulance  ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2012 12:21 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic olieverbruik AT... oops!
nee, dat heb ik nog allemaal ;D. kan er geen afstand van doen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 12:35 #27 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic olieverbruik AT... oops!
Ik heb bij mijn laatste operatie de klepseals en zuigerveren laten vervangen, wat resulteert in een olie verbruik van 0,0 op de laatste 13.000 km  8)


Misschien toch eens iets om over na te denken?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 14:28 #28 door Erik
Beantwoord door Erik in topic olieverbruik AT... oops!
Cilinders laten honen? Hoeveel km's stonden erop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 14:39 #29 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic olieverbruik AT... oops!

Cilinders laten honen? Hoeveel km's stonden erop?

Nope, was niet nodig volgens de monteur; zag er allemaal nog prima uit, en de passing van de zuigers was nog nagenoeg perfect.


Km-stand was rond de 72K.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2012 13:23 #30 door daandus
Beantwoord door daandus in topic olieverbruik AT... oops!
wat kost zo'n geintje qua onderdelen en arbeid? (vervangen van de seals enzo)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2012 11:45 #31 door de bolle
Beantwoord door de bolle in topic olieverbruik AT... oops!
De prijzen van klepseals, zuigerveren en nieuwe pakkingen kun je opzoeken, ik dacht tussen de 200 en 300 euri. Als hij toch open is is het een kleine moeite om gelijk de distributiekettingen te vervangen en de kettingspanners te controleren. Of er een overmaat zuigers in moet weet je pas als het blok open is.

Deze werkzaamheden vallen wel mee, tussen de 4 en 8 uur. Helaas moet het hele blok er uit omdat je anders niet bij de voorste cilinder komt. Het in- en uitbouwen van het blok is het meeste werk.

Zoals Ad al eens geschreven heeft, economisch gezien verdien je het nooit terug, olie bijvullen is veel goedkoper. Het is wel een interessante en leuke klus om te doen, je bent de ergenis van het bijvullen kwijt en je hebt weer een "vers" blok.

Gr, Jan

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2012 17:54 #32 door daandus
Beantwoord door daandus in topic olieverbruik AT... oops!
tja... je kunt natuurlijk een ruilblok zoeken voor weinig geld, maar dan weet je ook niet wat je koopt.
Mijn grootste probleem is dat ik m'n motor niet wil verkopen. Naast dat dat ding me de halve wereld over gesleurd heeft, vind ik het een verschrikkelijk idee dat ik 'm voor weinig moet verpatsen i.v.m. hoge kilometerstand, maar dat een ander hem dan waarschijnlijk doorverkoopt met 'n ton minder!


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 20:42 #33 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic olieverbruik AT... oops!

wat kost zo'n geintje qua onderdelen en arbeid? (vervangen van de seals enzo)

Kan ik slecht vertellen; ik was voor de hele grap (uitgaande aslager, klepseals, zuigerveren, nieuwe pitten, complete pakkingset, Castrol olie + filters + alles checken op speling en toleranties) 900 EYPO kwijt, heb ik uiteraard wel zelf het blok in- en uitgebouwd. Half dagje eruit, en een kort dagje erin.


Weet nog wel dat de seals een paar euro per stuk kostten, en dat de zuigerveren best duur waren; zeg effe 100€ bij elkaar. Alleen de seals doen is dus betrekkelijk goedkoper als de veren; sowieso hoeven voor alleen de seals de cilinders er niet af, maar alleen de koppen. De monteur kon me trouwens niet vertellen of het mogelijk is om de koppen eraf te vissen met het blok in het frame; dat zou natuurlijk het allermooiste zijn ;)


Iemand dat wel eens geprobeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 20:46 #34 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic olieverbruik AT... oops!

tja... je kunt natuurlijk een ruilblok zoeken voor weinig geld, maar dan weet je ook niet wat je koopt.
Mijn grootste probleem is dat ik m'n motor niet wil verkopen. Naast dat dat ding me de halve wereld over gesleurd heeft, vind ik het een verschrikkelijk idee dat ik 'm voor weinig moet verpatsen i.v.m. hoge kilometerstand, maar dat een ander hem dan waarschijnlijk doorverkoopt met 'n ton minder!

Heb ik dus de voorlaatste keer gedaan, doe ik echt nooit meer, maar ik kon toen even niet anders; ik móest binnen 48 uur een rijdende brommer toveren. Dat blok heb ik dus nu laten reviseren; met exact hetzelfde euvel; meteen vanaf dag 1 een klein drupje, en gaandeweg steeds meer, tot het weer feest was en de keerring eruit lag.
Ach ja, je doet eens wat, en je leert eens wat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden