accu laadt niet/laadt wel

16 apr 2009 10:55 #1 door Gijs
accu laadt niet/laadt wel werd gestart door Gijs
Dag mensen!
Misschien weet een van jullie wat er aan scheelt, ik heb het volgende technische probleem:
Mijn motor startte na een rit niet meer niet meer, stroom op, na volle nacht aan lader weer vollpop stroom, was in de veronderstelling dat hij niet bij laadde.
Meter erop gehad, en het volgende was te zien in deze volgorde:
Eerst stationair: laadde niet bij, toen op 3000 toeren: 14,2  (dion, trek maar aan de bel als ik het verkeerd heb), daarna weer stationair: laadde wel bij. Ik geloof dat hij bij 6000 toeren ook rond de 14,2 had.
Dus de vraag, hoe kan het dat de accu het ene moment wel wordt bij geladen en het andere moment niet, en is 14,2 bij 3000 toeren niet aan de hoge kant?
Spanningsregelaar is niet erg heet na ritje, accu is nieuw, yuasa. Bedankt alvast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2009 11:19 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic accu laadt niet/laadt wel
Klinkt inderdaad een beetje vreemd.
Het zou mogelijk ook een iets losse aansluiting kunnen zijn.

Heb ook wel eens gehad dat ie moeilijk startte, en dan zelf weer helemaal niet. Bleek dat 1 van de polen los zat !!

Zo te horen is de spannings regelaar nog ok. Moet rond de 14 volt blijven geven.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

16 apr 2009 17:56 #3 door ht
Beantwoord door ht in topic accu laadt niet/laadt wel
Hallo,
\
Kijk eens op het oude (only read forum)
Heb toen zelfde probleem gehad.
En met de reacties van de forum gebruikers en wat meetwerk probleem opgelost.
Bij mij was het de stekker van de regelaar die helemaal verkoold was.

groet Jos

17 apr 2009 11:40 #4 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic accu laadt niet/laadt wel
Heb ongeveer hetzelfde gehad: af en toe laadde hij bij. Bleek er een breuk te zitten in de kabel bij de dynamo. Wilde eerste de dynamo laten reviseren, maar bleek dus niet nodig te zijn.

17 apr 2009 13:36 #5 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic accu laadt niet/laadt wel
Oke, thanks, ik ga het na kijken, heb die dikke stekker al wel open gehad, was niet echt iets bijzonders aan te zien, maar ik ga nog even wat beter kijken naar de draden en dergelijke.

18 apr 2009 14:42 #6 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic accu laadt niet/laadt wel
Heb Gijs geholpen met meten

De beruchte stekker was nog prima ,, geen corrosie of andere narigheid te zien...

Het gekke is, ding laad als je hem gestart heb niet bij , tot je een keer gas gegeven heb en dan wel .....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

18 apr 2009 18:00 #7 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic accu laadt niet/laadt wel

Heb Gijs geholpen met meten

De beruchte stekker was nog prima ,, geen corrosie of andere narigheid te zien...

Het gekke is, ding laad als je hem gestart heb niet bij , tot je een keer gas gegeven heb en dan wel .....

drempel spanning :angel:
accu zeer leeg na het starten dan kan er net 100amp uit zijn dan zal er eerst toch wel weer wat in moeten.

hij laad wel dus hoeveel volt ???

18 apr 2009 19:31 #8 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic accu laadt niet/laadt wel

drempel spanning :angel:
accu zeer leeg na het starten dan kan er net 100amp uit zijn dan zal er eerst toch wel weer wat in moeten.

hij laad wel dus hoeveel volt ???

1 a 1,5 V ,,  accu was redelijk vol ,, als het licht aan gaat zakt de spanning een 0,5 a 0,6 V
Heb helaas niet lopen jutteren aan de bekabeling om te zien wat er dan gebeurt.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

18 apr 2009 19:49 #9 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic accu laadt niet/laadt wel

1 a 1,5 V ,,  accu was redelijk vol ,, als het licht aan gaat zakt de spanning een 0,5 a 0,6 V
Heb helaas niet lopen jutteren aan de bekabeling om te zien wat er dan gebeurt.

accu klemmen wel vast ;)

20 apr 2009 09:29 #10 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic accu laadt niet/laadt wel
Accu klemmen zaten vast, heb ik na gekeken.

Er is wel nieuws aan het front, afgelopen weekend ben ik met vriendin op de motor naar Limburg geweest, op bezoek bij vrienden/familie. 'S nachts aan de lader gehad, overdag geen problemen met starten oid. Op de terug weg, klein stukje voor Vianen op de A2 was het in een klap voorbij, geen gesputter, gewoon ineens over. Ik was al blij dat ik daar zo'n haventje kon vinden, ze zijn daar aan het werk met de weg. De stank was niet te harden, alsof de hele motor stond af te branden, ik was er dan ook serieus bang voor dat dit alsnog stond te gebeuren!
Motor is opgehaald door een sleepwagen. Stank kwam onder het zadel weg, bij de accu dus, er was niks aan te zien. Ook onder de linker achterkap was niks op te merken, alles zag er goed uit, regelaar was niet te heet. Eenmaal met de sleepwagen bij die centrale (geen fijn ritje! Was blij dat hij nog stond...) is de accu nog doorgemeten, was goed, waar de stank dus vandaan kwam is me tot nog toe nog een raadsel maar dat er iets gesmeuld heeft staat vast.

Nog iets, ik ben lid van de knmv, ze brengen me de motor thuis, van Vianen naar Almelo. Ik ben daar niet bij en ik vertrouw er niets van. Die beste man die ons gehaald heeft zette de motor vast met spanbanden aan de voorvork, hij trok als het ware de vork uit elkaar omdat hij aan elke kant, ter hoogte van de remklauwen bijna, de banden er achter langs trok. Aan de achterkant aan het achterwiel. Ik dacht dat een motor altijd in de veren moest worden getrokken?? Ik zit me daar dus druk over te maken, ik bel ze sowieso maar ik denk erover om hem zelf te halen... Weet ik zeker dat het in ieder geval verantwoord en voorzichtig gebeurt. Die motor is me toch echt wel veel waard hoor...
iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Gijs.

20 apr 2009 12:25 #11 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic accu laadt niet/laadt wel
Kijk eens bij de + aansluiting op de 30A hoofdzekering, bij mijn was deze helemaal verbrand.Mijn motor starte gewoon goed, maar als ik de boel ging belasten door het licht aan te doen sloeg de motor met een harde knal af.Ik heb de heleboel schoon gekrabt en een nieuw stekkertje gemonteerd.
succes,Maurits

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden