Lassen aan de Twin.

15 okt 2012 08:43 #1 door GercoAT
Lassen aan de Twin. werd gestart door GercoAT
Bij mijn @T uit 96 zijn de bouten van het beschermkapje op de uitlaat afgebroken.
Geen probleem, afslijpen en nieuwe erop lassen.

Ik wil dit elektrisch doen Mig/Mag.

Kan dat zomaar, zonder dat er iets van de electronica kapot gaat, of moeten er maatregelen genomen worden.
Hier heb ik geen ervaring mee.

Thnx

Flyger

( TCN lid in wording)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 09:03 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Lassen aan de Twin.
Wanneer je een goede aardverbinding hebt met en zo dicht mogelijk bij je laspunt hoef je alleen maar de accu los te koppelen.
Voor de zekerheid  ( en aan te raden dus) kun je ook de stekers van je tripmeter even ontkoppelen en de stekers van de CDI.
Meer kan er dan eigenlijk niet meer kapot.



suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 10:01 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Lassen aan de Twin.
Eensch met die ouwe  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 10:23 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Lassen aan de Twin.

Eensch met die ouwe


Haha, dat is dan voor het eerst brommie  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 10:56 #5 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Lassen aan de Twin.
Ja; de oude heeft de wijsheid in pacht ;D
Maar als je net zo lui bent als ik; ik klem de massa altijd zo dichtbij het punt waar ik wil lassen OP HET ONDERDEEL ZELF, en haal verder niks los. Nog nooit iets stuk gegaan.
Wel op eigen risico natuurlijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 14:49 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Lassen aan de Twin.

..Wel op eigen risico natuurlijk!..


Dat risico sluit Oldtimer met zijn post dus uit. Hij gaat voor 300% safety en haalt naast de accu (goed voor 100%) ook de duurste onderdelen los (CDI en tripmeter beide goed voor elk nog eens 100%).

Dat drietal origineel kost samen ruim 1200 euro namelijk..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 19:11 #7 door GercoAT
Beantwoord door GercoAT in topic Lassen aan de Twin.

Dat risico sluit Oldtimer met zijn post dus uit. Hij gaat voor 300% safety en haalt naast de accu (goed voor 100%) ook de duurste onderdelen los (CDI en tripmeter beide goed voor elk nog eens 100%).

Dat drietal origineel kost samen ruim 1200 euro namelijk..


€ 4 per procent, dat is de moeite waard.

Dank voor de hulp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2012 21:24 #8 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Lassen aan de Twin.
Of gewoon vol lassen en stoppen met roken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2012 13:32 #9 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Lassen aan de Twin.
Euhhh, ik zou toch ook echt mijn tank er even af halen C:-)

(en natuurlijk ook alle electra zooi)

Kost je een half uurtje maar kan een hoop elende schelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2012 16:59 #10 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Lassen aan de Twin.
als lasser zeg ik accu loskoppelen en lassen maar, meer hoeft niet
aarde klem kort bij de las plek Mig Mag of tig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden