afstellen gereviseerde AT

09 dec 2012 15:30 #1 door sheepy
afstellen gereviseerde AT werd gestart door sheepy
zoektocht gaat verder....
gisteren bij Ad geweest voor het afstellen van de motor, nog bedankt Ad, mijn duim is weer warm  ;D
hebben de carbs gesynchroniseerd, stonden niet slecht.
de motor liep niet goed, hij "danst" teveel, lijkt of er soms geen benzine komt..hebben de pomp overbrugd, dus direct benzine vanuit de tank blijft hetzelfde resultaat.
de carbs gecontroleerd op de choke, als de rechter chokenaald met de hand wordt uitgetrokken slaat de motor af (klopt !? ) hetzelfde met de linkernaald, nu blijft de motor lopen, wat niet klopt....zou hier de "buis"verstopt zitten ? ben van plan de carbs te demonteren en weer te reinigen, nu ultrasoon (heb vorige keer revisiesets gemonteerd en volledig schoongemaakt )
ook was na enkele keren starten de zekering voor de ontsteking doorgebrand, wat een vraagteken is, toevallig of heeft dit betrekking op het probleem ?
wat ik constateer als ik gewoon met de motor op de weg rij : trekt gewoon goed op...op snelheid, dan lijkt het tijdens het rijden dat hij af en toe heel even inhoud, direct weg bij extra gas geven, vervolgens herhaling van het probleem (benzine tekort of ontsteking ? )
ook rond de 50 km/h lijkt hij nerveus en te stotteren..

zou dit alleen een carb probleem zijn ? ben erg benieuwd of er personen zijn die dit, misschien vage verhaal/probleem herkennen.
wellicht voor de diehards een hersenkraker of oh is dat alles..zo opgelost :P

goede tips zijn dus hartelijk welkom

Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 15:50 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic afstellen gereviseerde AT
Geen idee wat er mis kan zijn  :-[ maar tóch een tip:

Je hebt de motor toch wel goed afgespoeld na thuiskomst gisteren ?, er lag nogal wat zout  :-\
Zou zonde zijn van je mooi gerestaureerde Twin  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 15:58 #3 door sheepy
Beantwoord door sheepy in topic afstellen gereviseerde AT
goeie tip, hij moet ook snel onder het zeil, wat geeft piet p voor weer op  :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 16:48 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic afstellen gereviseerde AT
Ik neem aan dat de inlaatrubbers inmiddels vernieuwd zijn?
Zo niet dan zou ik dat direct doen bij een RD04 kosten zijn het niet, setje rond de €20.
Verder eens goed kijken of de membranen in de carbs goed zijn.
Hoe staan de luchtschroeven?
Heb je die gedemonteerd gehad, hoe zien ze er uit staan ze gelijk?
Ik zou eens goed kijken naar de verschillende stekkers in het laad circuit.
De aansluiting van en naar de spanningsregelaar zijn berucht alsmede de aansluitingen bij het hoofdrelais waar die 30A zekering zit.
Verder zie je regelmatig massa problemen nadat een frame is gespoten en op nieuw in elkaar geschroefd is.
Carbs ultrasoon reinigen kan nooit geen kwaad, met lucht alleen loop je het risico om vuiligheid alleen nog maar vaster te blazen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 17:30 #5 door sheepy
Beantwoord door sheepy in topic afstellen gereviseerde AT
ja rubbers zijn vernieuwd V-twin, membramen gecontroleerd, geen scheurtjes, niks te zien
luchtschroeven eruit gehad en nieuwe o ringen, staan gelijk op 2,25 tot 2,5 slag teruggedraaid.
net nog even stukje gereden, rijdt met volgas lekker door, dan bij afremmen tot stoppen slaat de motor af, dit tot enkele malen toe, maar niet elke keer...choke reageert nauwelijks als ik hem intrek...
over de stekker aansluitingen van het laadcircuit en 30A zekering, ...weet wel dat een stekker daar er niet goed uitziet, door corrosie e.d, zal deze doorlussen voor een test en vervangen...heeft dit invloed op mijn probleem ? vraag ik mezelf af tot nu....

bedankt voor het meedenken alvast

laat de tips maar binnenstromen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 22:04 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic afstellen gereviseerde AT
Afslaan na afremmen herken ik als een kwaal die ik eerst ook niet kon oplossen met m'n RD07A.
Van alles geprobeerd uiteindelijk de spanningsregelaar vervangen en het probleem was opgelost. Snap het zelf nog steeds niet  8) heb ook altijd gezocht in vacuüm, brandstofpomp, vuiligheid etc en de spanningsregelaar heb ik een keer vanuit 'wanhoop' geprobeerd in het kader je weet maar nooit.

Ik rij inmiddels 14 jaar met AT's en storingen zijn veelal terug te voeren tot:
- massa problemen
- aansluiting laadcircuit en hoofdrelais
- spanningsregelaar
- benzinepomp

En vaak is het zelfs nog een combinatie van het één en het ander.
De aansluiting bij het hoofdrelais zou ik zeker aanpakken, je zal namelijk niet de eerste zijn die z´n AT uitgefikt aantreft.

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 00:08 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic afstellen gereviseerde AT
Mengselprobleem.

NB: bij intrekken choke op warme motor moet die afslaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2012 02:05 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic afstellen gereviseerde AT
inderdaad afslaan maar dat doet ze ook

echter op 1 van de 2 choke plunjers ook weer niet dus die werkt niet op de manier zoals je dat juist zou verwachten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2012 01:56 #9 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic afstellen gereviseerde AT
Ik had dat een tijdje geleden ook; check de bougiekabels effe; bij mij zat er eentje zo goed als los in de bobine; stukkie ingekort, opnieuw ingedraaid -> problem solved.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden