Carborateurs niet synchroon

05 jan 2013 14:31 #21 door Mikos
Beantwoord door Mikos in topic Carborateurs niet synchroon
Thanx. ik snap m. Er wordt dus altijd een klein beetje lucht doorgelaten door de gasklep bij stationair maar dan is waarschijnlijk de main jet gasnaald nog dicht, dus met pilot screw open, een rijker mengsel.

Bij mij is het pilot screws dicht --> beste loop, slaat niet af.

Net even getest: bij stationair met en zonder choke, pilot screws 2.5slag uit = frabrieksstand:

geen choke:  1600 tpm met 20 cmHg vacuum
wel choke:    3000 tpm met 18 / 32 cmHg vacuum  (voor / achter).

volgens mij klopt er nu dus iets niet. de vaccuum drukken zouden zeker gelijk moeten blijven, toch?
Een warme motor hoort toch ook beter te lopen zonder choke?

puzzelstukjes:
- motor liep slecht laagtoerig
- synchroonschroef meerdere slagen bijgesteld --. liep stukken beter (stationair op 1200tpm)
- pilot screws ca. 1.5 slag verder in (1slag uit ipv 2.5), stationair 2500tpm
- pilot screws ca 2.5 slag uit. met choke 3000 tpm en 18/32 cmHg vacuum (voor achter)

ik snap het puzzeltje nog niet helemaal. Hoop dat iemand nog een eureca momentje heeft. Anders denk ik aan een ultrasoon badje.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 14:55 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Carborateurs niet synchroon
Als je de pilot schroef indraait wordt het mengsel armer en gaat de motor juist sneller lopen. Harm zegt wel van niet maar mogelijk is hij ff op dit detail abuis.
Nu je de pilot schroef op fabriek afstelling hebt gezet loopt de motor goed, je zou het stat. tpm zelfs 50 tpm met de stationairschroef kunnen opdraaien.
Als je nu de choke gebruikt zal bij een koude motor het tpm oplopen. Bij een warme motor zou de motor juist moeten verzuipen omdat je bij gas los te veel brandstof tov lucht binnen krijgt.

Je moet de verschillende vacuümwaarden niet zomaar met elkaar gaan vergelijken.

Zoals ik al eerder schrijf en Brombeer geeft dat ook al aan, als er wat loos is, is het mogelijke vervuiling van het stationair deel. Mijn advies probeer ff remreiniger ipv WDS40 zoals Brombeer ook al schreef, reageert nog beter dan WD-40. Daarna maar gewoon eens gaan rijden en kijken hoe carb reiniger in combinatie met V-Power je carburateur inwendig evt nog reinigd. Moderne benzines bevatten steeds meer troep en zijn steeds instabieler. Je kan nu met goed fatsoen geen benzine gebruiken die ouder is dan een jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 15:42 #23 door Mikos
Beantwoord door Mikos in topic Carborateurs niet synchroon
met stationair schroef naar 2500 tpm gezet.
Remreiniger op de inlaatrubbers zorgt ervoor dat ie bijna afslaat. Met name de rechtse.

die gaan we dus vervangen. Doe maar gelijk het hele setje.

- Waar kan ik die het beste halen/bestellen?
- als ik toch bezig ben, Carb eraf enzo, nog handig om nog ergens op te letten of extra onderhoud te doen.

Tot zover iig bedankt!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 16:18 #24 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Carborateurs niet synchroon
Ad MIes aka Waffie op dit forum kan je die leveren.
Zie MSD banden in Sprundel voor een telefoonnummer.
www.msd-motorbandenservice.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 17:32 #25 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Carborateurs niet synchroon
Je kunt ze ook bij CMSNL bestellen en laten afleveren.  Niet de goedkoopste, maar toch zeker zijn geld waard  :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 17:46 #26 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Carborateurs niet synchroon


- als ik toch bezig ben, Carb eraf enzo, nog handig om nog ergens op te letten of extra onderhoud te doen.

Tot zover iig bedankt!  :)


Ik zou de sproeiers er uit draaien en een nacht in de carb reiniger laten weken. Maak direct de vlotterkamers schoon. Of laat de boel sonisch reinigen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2013 00:33 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Carborateurs niet synchroon

met stationair schroef naar 2500 tpm gezet.
Remreiniger op de inlaatrubbers zorgt ervoor dat ie bijna afslaat. Met name de rechtse.


Ow da's een heul nieuwe ontwikkeling.. Daarmee staat al je gedane werk gelijk op losse schroeven.

Mocht dat nodig zijn, de statiosproeiers reinigen zal volstaan. Ik ben bang dat je, na het oplossen van de valse lucht, je de carbs opnieuw synchroon moet zetten.

De standaard 2,5 slag open voor de mengselschroeven is een richtlijn waarmee de motor altijd stationair zal lopen. Op de manier zoals ik eerder aangaf kun je hem daarna poepiestrak afstellen.

Succes met de ellende  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2013 14:46 #28 door Mikos
Beantwoord door Mikos in topic Carborateurs niet synchroon
denk dat ik carbs in een ultrasoon badje leg. Nu we toch bezig zijn en de vorst nog moet komen.

Carbs syncen en statio afstellen mag idd overnieuw. Begin vanaf fabrieksinstellingen.. nu niet veel werk meer.

bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden