Inhouden boven 4500 toeren

26 apr 2009 18:30 #1 door M@rco
Inhouden boven 4500 toeren werd gestart door M@rco
Aloha,
na een zwaar weekend voor mijn twin begint hij in te houden boven de 4500 toeren. De twin is van 98 en heeft er 53 k opzitten, is voorzien van Dynojet. Hij start nog prima, en doet het in iedere versnelling perfect tot de 4500 toeren. Daarna begint hij een beetje te stotteren en in te houden...  Bij constant 5000 toeren rijden gaat het aardig, maar bij helling op of met flinke tegenwind begint hij dan ook tegen te sputteren  :-\

Het luchtfilter ziet er aardig fris uit, een bypass om de Mikuni pomp gaf ook geen verandering. Heb ook nog even op het oude forum gekeken, maar kwam niet precies dezelfde "symptomen" tegen.

Herkenbaar voor iemand hier ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2009 18:32 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Inhouden boven 4500 toeren
klinkt hetzelfde als Richie met zijn TA heeft....wij hebben de chokeplunjes gechecked. Mogelijk bied dat bij jou wel uitkomst, bij ons helaas niet dus wij zoeken nog even verder.  :-\

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2009 19:05 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Inhouden boven 4500 toeren
Hebben jullie de benzinekraan /filter al gecontroleerd of hier genoeg benzine doorheen kan?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2009 04:29 #4 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
Benzinekraan ( AQ kraan, twee jaar oud ofzo ? ) en filter zijn nog niet gecontroleerd  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 17:02 #5 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
Update,
gecontroleerd zijn inmiddels ;
luchtfilter schoongemaakt
nieuw brandstoffilter
andere pomp
nieuwe bougies /bougiekabels optisch gecontroleerd
er zit nu reinigingsmiddel in de tank, eerste 30 snelweg kilometers nog geen verschil te merken.
Volgas tot een 4000 toeren geen enkel probleem, daarboven begint hij te stotteren bij volgas. Als ik gas een klein beetje minder open zet, gaat hij weer verder, maw, als ik het gas geleidelijk open doe kom ik wel tot bijv 6500 toeren. Constant 5000 toeren ofzo gaat goed, gas vol open en hij gaat stotteren, klein beetje dichter draaien en hij "schiet" weer beter vooruit....

??¿¿

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 17:30 #6 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Inhouden boven 4500 toeren
Bij mij bleek het een vuiltje in de sproeier in de carburateur te zitten.
Gaf hetzelfde probleem als bij jou maar in z'n vrij deed ie het zonder problemen, is dat bij jou ook?

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 17:44 #7 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
In z'n vrij doet hij het idd perfecto......,
onbelast geen problemen, maar bij extra vermogen gevraagd, tegenwind, helling op oid zelfde laken een pak.

Maar carburateur of sproeiers tsjekken ga ik niet redden zonder professionele hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2009 13:26 #8 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Inhouden boven 4500 toeren
Dan klinkt het helemaal hetzelfde als bij mij. Ik weet niet waar je woont maar misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen met het reinigen van de carb?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2009 19:33 #9 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
Okay Richie,
ik ga het dus echt die richting op zoeken, thx !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 13:08 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Inhouden boven 4500 toeren
he marco gooi eens een flesje "Motopower 1" van Forté in een tank waar nog 10 liter benzine inzit en rij dat eens leeg, vaak helpt dat en ben je voor een tientje en zonder sleutelen klaar.

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2009 19:24 #11 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
Na vele dingen te hebben veranderd, doorgemeten en vernieuwd was vandaag dan de laatste kans  ;D, ik had een afspraak bij KMS motoren in Poeldijk, zij zijn volgens mij een van de weinige met een testbank hier in de buurt van het Westland én die nog op redelijk korte termijn een gaatje had voor een run.
Bij de run kwam naar voren dat hij hoogstwaarschijnlijk te weinig benzine kreeg, dus in de richting waar menigeen al dacht. Na de run zooitje gedemonteerd en carbs gereinigd, was niets aan te zien, alles zag er keurig uit schoon. Ook nog één bougiekabel vervangen die niet meer goed op de doppen draaide, compressie getest, alles normaal. Daarna de motor laten draaien op een extern tankje, en ding liep bijna perfect. Volgens de run mocht de motor nog net iets rijker staan, hij liep een beetje schraal.
De benzine leiding heeft al jaren een soort knikje erin, dus die ook gelijk vervangen. Daarna motor weer laten draaien op eigen pomp en toen liep hij weer perfect, dus dat kleine beetje rijker hoefde al niet meer, de pomp gaf waarschijnlijk dat beetje extra benzine.

Alles weer zoals voorheen, maar wat het nu exact was.....??¿¿

Maar we gaan weer RIJDEN !!  ;D

Allen bedankt voor het meedenken !

gr M@rco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2009 23:34 #12 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Inhouden boven 4500 toeren
Welkom terug op de weg  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2009 09:26 #13 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Inhouden boven 4500 toeren
Fijn dat ie het weer doet!  ;D

Wel een beetje jammer dat je nu niet weet wat het was maar we hebben samen met onze problemen wel een goede handleiding voor als anderen dit probleem hebben.

Ik neem aan dat je net als mij de eerste week weer extra geniet van het rijden!  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2009 10:47 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Inhouden boven 4500 toeren
Die knik in de benzineslang , zou niet de eerste keer zijn dat het binnenwerk wat heeft losgelaten , en zo de slang heeft verstopt .
Heb je dat nog bekeken ?
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2009 16:32 #15 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
Alleen daar al weer VOLGAS wegrijden was een klein feestje  :angel:

Overigens heeft hij dat stukje slang direct weggegooid,

gr M@rco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2009 13:08 #16 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Inhouden boven 4500 toeren
En (hopelijk de laatste) update.
Motor heeft sinds eind Juni lekker gelopen tot een week of twee geleden, begon het gedonder weer opnieuw. Eerst wat gematigder, maar werd steeds erger !

Dus weer afspraak gemaakt bij de testbankmeneer afgelopen donderdag, hij wilde eerst kijken ipv direct een run te maken dus bij aankomst tank eraf en heeft hij even staan kijken en rommelen.
Nadenken en nog even nadenken om vervolgens de beluchtingsslang van de vlotterkamer te bekijken en te testen. En ja, verstopt !
Schoongeblazen en testritje. Liep gelijk goed, maar smoorde even later, smoren was nu anders en kwam omdat tijdens terugplaatsen van de tank de benzineslang was gedraaid. Even netjes doen en weer testrijden, VOLGAS weer doortrekken, dat was het dus !!

Ik was dus binnen no time klaar, alle dank dus voor de testbankmeneer  :D  KMS ,

Achteraf een theorie erop los laten is wat gemakkelijker;
in het begin was de baan in Rutten behoorlijk nattig met lekker veel prut op de baan. Tijdens het rijden is er dus steeds wat troep in het slangetje gaan zitten tot de slang dus verstopt zat. Bij de grootste vraag naar benzine kreeg de motor dus net te weinig. Alles daarna mocht geen enkele verbetering geven, maar tijdens het schoonmaken en controleren van de carbs zijn alle slangen wel allemaal los geweest, dus waarschijnlijk toch wat vuil uitkomen vallen. In combinatie met de andere dingen (reinigen, nieuwe slang van tank naar pomp) niet te achterhalen wat de exacte oorzaak was.
Nu is er dus enkel die beluchtingsslang van de vlotterkamer los geweest en schoongemaakt, veroorzaker gevonden.
Om in de toekomst deze problemen niet meer te krijgen heeft hij gelijk de slang wat ingekort (schuin afgesneden) en iets anders weggewerkt !

Wilde toch even de vraagbaak compleet maken met de oplossing, wie weet heeft of krijgt een ander dezelfde problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2009 14:16 #17 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Inhouden boven 4500 toeren

Alleen daar al weer VOLGAS wegrijden was een klein feestje  :angel:

Dat gevoel van een klein feestje ken ik, ze moeten in Etten-Leur de bestrating weer in orde maken na mijn feestje, en ik weet de oorzaak van mijn probleem ook ;D ;D ;D

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden