Mijn neutraal lampje deed niet iedere keer meer wat ie moest doen, namelijk branden als de bak in neutraal staat...
Dus na een aantal posts te hebben gelezen was ik erachter dat het mogelijk de neutraal schakelaar was die roet in het eten gooide.
Dus, kapje eraf bij het voorste tandwiel, stekkertje los gehaald en neutraal schakelaar eruit gehaald.
Het advies was om de koperen pakking ring eraf te laten en de schakelaar weer terug te zetten. Zo gezegd zo gedaan. Jammer dat ik ff was vergeten een bakje onder de motor te plaatsen, er komt immers wat olie uit het blok als je de schakelaar verwijderd. Resultaat, een plasje olie op het mooie straatje:-(
Maar goed, de schroefdraad ingetaped met teflon tape en de schakelaar terug gemonteerd.
Stekkertje wat samengeknepen en weer terug gemonteerd. en het lampje doet het weer perfect.
Ff klein testritje gemaakt en de AT weer op zijn plekje gezet. WTF!!!!!!!! nog meer olie op de grond, boel weer open gehaald, en gezien dat het bij de schakelaar lekte.
Dus grrrrr, schakelaar er weer uithalen en toch de pakking ring maar terug zetten dan.
.....en toen ging het mis. De schakelaar scheurde gewoon domweg in twee stukken. En zo strak had ik h'm niet vast gedraaid
Met een platte schroevendraaier kon ik relatief makkelijk het holle buisje (dat is het gedeelte waar het stifje van de schakelaar in zit) met schroefdraad wat nog in het blok zat
eruit draaien. Gelukkig maar!
Stad en land afgebeld, iedereen kon wel een schakelaar leveren, maar niemand (bij mij in de buurt) had er een op de plank.
Uiteindelijk terecht gekomen bij Bolman motoren in Den Haag. Die zei; "kom maar ff langs met de schakelaar, wellicht hebben we wel een oplossing"
Bij Bolman zag men de schakelaar en de opmerking was" Ohhh die zit in zoveel Honda's, momentje"
Minuutje later was ie terug met schakelaar. Hij had nog een Deauville blok liggen waar hij de schakelaar had uitgedraaid.
Kosten...7,50. Me happy!!! Snel naar huis en de nieuwe schakelaar gemonteerd. Doet het perfect!!