grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid

11 juni 2013 18:45 #1 door Michaelmiata89
grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid werd gestart door Michaelmiata89
Mijn neutraal lampje deed niet iedere keer meer wat ie moest doen, namelijk branden als de bak in neutraal staat...
Dus na een aantal posts te hebben gelezen was ik erachter dat het mogelijk de neutraal schakelaar was die roet in het eten gooide.
Dus, kapje eraf bij het voorste tandwiel, stekkertje los gehaald en neutraal schakelaar eruit gehaald.
Het advies was om de koperen pakking ring eraf te laten en de schakelaar weer terug te zetten. Zo gezegd zo gedaan. Jammer dat ik ff was vergeten een bakje onder de motor te plaatsen, er komt immers wat olie uit het blok als je de schakelaar verwijderd. Resultaat, een plasje olie op het mooie straatje:-(

Maar goed, de schroefdraad ingetaped met teflon tape en de schakelaar terug gemonteerd.
Stekkertje wat samengeknepen en weer terug gemonteerd. en het lampje doet het weer perfect.
Ff klein testritje gemaakt en de AT weer op zijn plekje gezet. WTF!!!!!!!! nog meer olie op de grond, boel weer open gehaald, en gezien dat het bij de schakelaar lekte.
Dus grrrrr, schakelaar er weer uithalen en toch de pakking ring maar terug zetten dan.
.....en toen ging het mis. De schakelaar scheurde gewoon domweg in twee stukken. En zo strak had ik h'm niet vast gedraaid :(

Met een platte schroevendraaier kon ik relatief makkelijk het holle buisje (dat is het gedeelte waar het stifje van de schakelaar in zit) met schroefdraad wat nog in het blok zat
eruit draaien. Gelukkig maar!

Stad en land afgebeld, iedereen kon wel een schakelaar leveren, maar niemand (bij mij in de buurt) had er een op de plank.
Uiteindelijk terecht gekomen bij Bolman motoren in Den Haag. Die zei; "kom maar ff langs met de schakelaar, wellicht hebben we wel een oplossing"
Bij Bolman zag men de schakelaar en de opmerking was" Ohhh die zit in zoveel Honda's, momentje"
Minuutje later was ie terug met schakelaar. Hij had nog een Deauville blok liggen waar hij de schakelaar had uitgedraaid.
Kosten...7,50. Me happy!!! Snel naar huis en de nieuwe schakelaar gemonteerd. Doet het perfect!!

Africa Twin 95 RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 19:10 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid
Gelukkig ook nog mensen met kennis van zaken zo zullen ze bij
Honda wel meer onderdelen ook op andere type's gebruikt hebben
misschien goed dat eens op een rij te zetten zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen.
groet dropken

11 juni 2013 19:45 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid
Goed geroggeld, mooie service hoor!

Toevallig foto's gemaakt waar je een leuk verslagje mee kan maken? Nuttig voor anderen (onder andere ik  ;))

Liberté - Egalité - Fraternité

11 juni 2013 21:16 #4 door Michaelmiata89
Beantwoord door Michaelmiata89 in topic grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid
nop helaas, en de kapotte schakelaar heb ik ook al in de kliko gegooid ;-(
Maar.... wel een uitgebreide beschrijving toch?

Africa Twin 95 RD07

13 juni 2013 21:14 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic grrr neutraal schakelaar aan gort gedraaid
Ben een plaatjes mensch  ;) Maar kom er wel uit, thanks  :))

Liberté - Egalité - Fraternité

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden