Spatborden spuiten

04 mei 2009 20:48 #1 door Miquel
Spatborden spuiten werd gestart door Miquel
Ik wil de spatborden en voorvorkkappen van mijn A.T zwart laten spuiten maar heb geen idee of de lak op lange termijn goed blijft zitten, graag jullie ervaringen/tips. :-\

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 13:01 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Spatborden spuiten
Is geen probleem als je maar de juiste primer gebruikt(voorbewerking).
voor een mooi resultaat zou ik het gewoon naar een spuiter brengen die weten precies wat ervoor nodig is . greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 18:46 #3 door Vincenzo
Beantwoord door Vincenzo in topic Spatborden spuiten
Heb het een paar jaar geleden zelf gedaan.

Schuren met fijn schuurpapier (waterproof).
Goed ontvetten.
Speciale primer voor kunstof.
Verf in een paar dunnere lagen aanbrengen.
Afwerken met een paar lagen blanke lak.
Ik ben zelf heel tevreden met het resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 20:06 #4 door AT1603
Beantwoord door AT1603 in topic Spatborden spuiten
Heb zelf vorig jaar het voorspatbord gespoten.
Idd, goed fijn schuren (grain 400, waterproof), ontvetten, primer (kunststofprimer) en de laklagen aanbrengen.
Ik heb gewoon de spuitbussen van Motip gebruikt hier kan je een opzetstuk voor kopen die het spuiten ff wat makkelijk maakt.
Truc is om niet te veel te spuiten in een keer, beter wat meer dunne lagen dan in een keer alles dekkend proberen te krijgen.
Let ook even op het weer als je dit gaat doen, niet in de direct zon en met weining of geen wind ivm met stof in de lucht. Als je ff googled kan je nog wel wat tips en trucs vinden op het net als het gaat om zelf lakspuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 20:10 #5 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Spatborden spuiten
Dat kan ook natuurlijk , dan zou ik wel een 2K lak gebruiken (is ook veel sterker en slijtvaster)met een blanke lak als afwerking , zorg voor mooie glans maar je kunt er ook nog eens een paar krassen uit polijsten zonder dat je meteen in de grondlaag komt .
heb je wel weer een compressor en spuitpistool nodig .
Ik doe kleine dingen ook altijd zelf maar heb een vriend die spuiter is en de lak voor me klaar maakt .
uiteindelijk is het natuurlijk wat voor resultaat ben je zelf tevreden mee .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 21:07 #6 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Spatborden spuiten
Zelf spuiten heb ik ook aan zitten denken, heb toch al heel wat ervaring opgedaan met het spuiten van brommerframes. 2 komponenten lak is idd beter en dit heeft toch mijn voorkeur

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 21:33 #7 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Spatborden spuiten
Nice timing, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma  ;D

Ik hoorde van de week dat er ook gewoon zwarte te koop zijn, die schijnen van zwart kunststof te zijn, dan kun je er dus onmogelijk een lelijke kras in krijgen. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit eentje van dichtbij heb gezien.

Alleen.. ik hoorde ook een prijs van om en nabij de 100 €, en daarvoor kan ik hem bij de lokale spuiter hier wel 2 keer laten spuiten denk ik, zeker als ik hem schoon en opgeschuurd aanlever..
Spuiten blijft wel altijd kwetsbaarder achteraf lijkt me.
Denk ook aan het monteren en demonteren tijdens normaal onderhoud, daar ontkom je niet aan. Ik ben bang dat het snel lelijk zal worden. zéker als je je Twin een beetje 'gebruikt'  ;D



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 22:33 #8 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Spatborden spuiten

Nice timing, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma  ;D

Ik hoorde van de week dat er ook gewoon zwarte te koop zijn, die schijnen van zwart kunststof te zijn, dan kun je er dus onmogelijk een lelijke kras in krijgen. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit eentje van dichtbij heb gezien.

Alleen.. ik hoorde ook een prijs van om en nabij de 100 €, en daarvoor kan ik hem bij de lokale spuiter hier wel 2 keer laten spuiten denk ik, zeker als ik hem schoon en opgeschuurd aanlever..
Spuiten blijft wel altijd kwetsbaarder achteraf lijkt me.
Denk ook aan het monteren en demonteren tijdens normaal onderhoud, daar ontkom je niet aan. Ik ben bang dat het snel lelijk zal worden. zéker als je je Twin een beetje 'gebruikt'  ;D


De spuiter had het er wel over als ik meer spatborden ik aanlever hoe lager de prijs per set. ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 23:12 #9 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Spatborden spuiten
Ik vereis maatwerk; standaard zwart isniewat  ;D



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 11:40 - 06 mei 2009 11:42 #10 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Spatborden spuiten

Alleen.. ik hoorde ook een prijs van om en nabij de 100 €, en daarvoor kan ik hem bij de lokale spuiter hier wel 2 keer laten spuiten denk ik, zeker als ik hem schoon en opgeschuurd aanlever..
Spuiten blijft wel altijd kwetsbaarder achteraf lijkt me.
Denk ook aan het monteren en demonteren tijdens normaal onderhoud, daar ontkom je niet aan. Ik ben bang dat het snel lelijk zal worden. zéker als je je Twin een beetje 'gebruikt'  ;D


Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar het wordt door kenners afgeraden hoor.
Beschadigen snel maar ook omdat het kunststof en erg flexibel is, maak je veel kans dat het na een tijdje toch gaat bladderen.
Ik ben ook bezig met het opknappen van de AT en het enige wat ik aan het voorspatbord doe is cleanen en goed in de was zetten. En verder gewoon mooi wit laten zijn.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 20:32 #11 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Spatborden spuiten

Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar het wordt door kenners afgeraden hoor.
Beschadigen snel maar ook omdat het kunststof en erg flexibel is, maak je veel kans dat het na een tijdje toch gaat bladderen.
Ik ben ook bezig met het opknappen van de AT en het enige wat ik aan het voorspatbord doe is cleanen en goed in de was zetten. En verder gewoon mooi wit laten zijn.


Ik had nog en oude voorvorkkap liggen in het wit en heb deze net met commadant gepoetst, hij zag er weer uit als nieuw.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 20:48 #12 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Spatborden spuiten
Het gaat mij er juist om dat ik dat WIT geen porum vind (op een twin met een zwarte basiskleur), die kappen zijn idd met een goede cleaner heel aardig op te knappen, da's het probleem niet  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 20:56 #13 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Spatborden spuiten

Het gaat mij er juist om dat ik dat WIT geen porum vind (op een twin met een zwarte basiskleur), die kappen zijn idd met een goede cleaner heel aardig op te knappen, da's het probleem niet  ;)


Klopt, het witte vindt ik ook niet mooi. Kan het kloppen dat de A.T,s vanaf 98 standaard met zwarte kappen zijn geleverd.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2009 09:52 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Spatborden spuiten
Ik heb nog een ander middel , vorig jaar heb ik skirts en een gedeelte van de wielkasten achter laten bekleden met doorzichtig steenslag folie , dit om de lak te beschermen tegen steenslag .
Dit spul is bijna onverwoestbaar en laat ook niet los mits goed geplakt .
Ik was er een 140euro voor kwijt , inclusief opplakken , de opervlakte is zeker 4 keer zo groot als het voorspatboard met de twee kappen .
Dit sticker gebeuren is in alle kleuren te krijgen en ze plakken er soms hele auto's mee vol.
Dus zwart moet ook kunnen , je kan het ook nog verwijderen zonder schade . dus kan je het spatboerd ook nog in orginele kleur weer gebruiken 8)
mischien is het een optie

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2009 12:43 #15 door wouter, gewoon wouter
Beantwoord door wouter, gewoon wouter in topic Spatborden spuiten

Dat kan ook natuurlijk , dan zou ik wel een 2K lak gebruiken (is ook veel sterker en slijtvaster)met een blanke lak als afwerking , zorg voor mooie glans maar je kunt er ook nog eens een paar krassen uit polijsten zonder dat je meteen in de grondlaag komt .
heb je wel weer een compressor en spuitpistool nodig .
Ik doe kleine dingen ook altijd zelf maar heb een vriend die spuiter is en de lak voor me klaar maakt .
uiteindelijk is het natuurlijk wat voor resultaat ben je zelf tevreden mee .
Olaf


Deze 2k lak kun je ook in spuitbussen krijgen als je zou willen

Bijlage:


Om een voorbeeld te noemen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2009 11:54 #16 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Spatborden spuiten
Die spuitbussen die ken ik goed spul , maar toch niet zo goed als een 2K lak direct bij de spuiter vandaan en vers gemengd .  ;D

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 21:38 #17 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Spatborden spuiten
Ik heb inmiddels een zwart achterspatbord gevonden,(moet hem nog ophalen) misschien dat ik nu het voorspatbord en de vorkkappen zilver laat spuiten.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden