Reviseren

27 juli 2013 06:56 #1 door GJ.
Reviseren werd gestart door GJ.
Zijn er mensen die het om een motor te reviseren. Mooi als winter project. Of als een sleutel week, dan leer je het motorblok echt goed kennen :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 08:18 #2 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Reviseren
Hi GJ, 

Ik heb mij er uit noodzaak eens aan gewaagd.  Je leert inderdaad je blok goed kennen !  ;D 
Bedenk je wel dat je dit niet zo maar even doet.  Zorg vooral dat het juiste gereedschap en kennis aanwezig is. Er komt meer bij kijken dan je denkt.
Ik heb mijn blok samen met Ad en Jacqueline bij MSD Motorbanden gereviseerd. De uitgaande as moest vervangen worden, we hebben er toen meteen een volledige revisie van gemaakt.

Het is heel leerzaam en een leuk project, maar als het niet absoluut noodzakelijk is,  lekker de boel laten zoals het is. 

Groeten van Anko. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 11:04 #3 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Reviseren
Tip:"Gebruik goede lagers van een goed merk: Vorige eigenaar van één van m'n voertuigen heeft het gepresteerd om merkloze, afgesloten lagers in een versnellingsbak te verwerken, dat resultaat laat ik voor zich spreken   ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 11:35 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Reviseren
Heb het met (heel veel) hulp gedaan met het blok van de RD01 XLV... Idd... je leert je blok zo heel goed kennen...  :-[

Was voor iemand met totaal geen kennis van motortechniek (me...) best wel een proces van vallen en opstaan... maar het resultaat mag er zijn (ook al duurde het bijna 6 jaar...  :)) )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 18:57 #5 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Reviseren
Als je het blok schoon (sleutelklaar) bij me afleverd wil ik er wel eens een blik naar werpen in de winter  ;).
Wat is de reden voor revisie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 19:22 #6 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Reviseren
Erik, je hebt pm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 21:22 #7 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Reviseren
GJ, je hebt PM terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:45 #8 door Albert AT
Beantwoord door Albert AT in topic Reviseren
@gj. Ik kaap je draadje een beetje. Hoop dat je het niet al te vervelend vind ;) Ik heb namelijk een vraag over het opnieuw in elkaar zetten van het AT blok RD04. Die van mij ligt nu bij het revisiebedrijf. En die belde op met het volgende probleem:

Als de motor op de FT markering staat, staat de cilinder waar de startmotor tegenaan zit op TDC. De vraag is of dit de bedoeling is. Het haynes handboek is te vaag hierover.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met info. (Erik?  ;) )

groet,
Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 20:38 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Reviseren

het terug op tijd zetten  doe je op gevoel of volgens het schema wat alleen duidelijk in het WPH van honda staat

heb je dat ?

en dat staat naar verhouduing ook duidelijk in het haynes boek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 21:41 #10 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Reviseren

@gj. Ik kaap je draadje een beetje. Hoop dat je het niet al te vervelend vind ;) Ik heb namelijk een vraag over het opnieuw in elkaar zetten van het AT blok RD04. Die van mij ligt nu bij het revisiebedrijf. En die belde op met het volgende probleem:

Als de motor op de FT markering staat, staat de cilinder waar de startmotor tegenaan zit op TDC. De vraag is of dit de bedoeling is. Het haynes handboek is te vaag hierover.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met info. (Erik?  ;) )

groet,
Albert


Je hebt een FT en een RT markering... bedenk waar die afkortingen voor staan. Bedenk tegen welke cilinder de startmotor aan zit.... It ain't rocket science you know....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 21:47 #11 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Reviseren
Denk dat je het antwoordt al heb ;)

Maar als een revisiebedrijf met deze vraag komt.. euhhh  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 21:57 #12 door Albert AT
Beantwoord door Albert AT in topic Reviseren
dus... Wel raar. drijfstangen en zuigers etc. zijn niet los geweest. Cilinderkoppen en cilinders zijn eraf gehaald, boel is reviseert. nu er weer op gezet. Hij belt me nu dat als het FT punt gelijk is gezet met de markering, de achterste zuiger in TDC staat. 2 opties over. Of hij is in de war na een te drukke week, of het heeft altijd verkeerd gestaan.

andere opties?

Ik hoor het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 22:40 #13 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reviseren
Is het niet zo dat in de hele cyclus de punten ft en rt 2 keer voorbijkomen? Dus nog iets verder doordraaien en bij de volgende ft nog eens checken.

Maar idd, als een revisiebedrijf dat vraagt ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 22:42 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Reviseren
De beste man is wsl in de war  :-\. Vertel 'm even duidelijk wat de voorste en wat de achterste cilinder is  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 22:49 #15 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reviseren
De voorste zit voor het achterwiel, en de achterste zit achter het voorwiel toch? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 22:56 #16 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Reviseren
misschien wordt het zo wat duidelijk

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 23:01 #17 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Reviseren

De voorste zit voor het achterwiel, en de achterste zit achter het voorwiel toch? ;D


Als het goed is wel... anders heb je een ander probleem als waar hier over gesproken wordt....  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 14:18 #18 door Albert AT
Beantwoord door Albert AT in topic Reviseren
vanmorgen vrij genomen van het werk, om zelf maar een kijkje te nemen. Vermoedens zijn waarheid geworden. RT mark genomen in plaats van FT. letters zijn iets ingesleten, daarom wat moeilijker af te lezen. Toen samen verder het blok in elkaar gesleuteld. Hij heeft het netjes met de uren opgelost. Dus verder geen klagen meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 14:38 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Reviseren
Mooi zo  8)

Letters zullen wel niet goed ingeslagen/afleesbaar zijn, want als ze afgesleten zijn is er wat serieus mis met je krukas/lagers  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 21:32 #20 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reviseren
Al wat verder met jouw blok GJ?
Ga je hem helemaal reviseren, of alleen het olieverbruik aanpakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden