- Berichten: 3817
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Behalve dat je de motor niet meer (fatsoenlijk) kunt gebruiken waar hij voor is.
Want de fabrikant/constructeur geeft ook een oliepeil aan dat gehandhaafd moet worden. Bij de Transalp liggen de min. en max. niet ver van elkaar. Daar zit maximaal 200mL tussen.
Ga ik er even vanuit dat je de motor gaat gebruiken waarvoor hij volgens Honda bestemd is: reizen. Per dag rijd je snel 500+ km's wat inhoud dat je bij de eerste tankstop al moet bijvullen?
Bij desbetreffende motor was het grootste probleem dat de olievul/peildop voorop het motorblok zat dus onderweg (het gaat om een enduro) niet bijgevuld/gepeild kan worden omdat heel de voorkant onder de bagger zit.
Daarbij is de motor zo geconstrueerd en het gebruik dusdanig dat je niets bij je draagt op een paar bandenlepels na (in ieder geval geen liter fles olie).
Dus naast het puur technische aspect zit er nog een kant aan olie verbruik (vind ik in ieder geval).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik heb wel een idee
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja, en (vooral bij het afslaan) goed anticiperen zodat je zo weinig mogelijk hoeft te stoppen en de rechterhand zo weinig mogelijk bewegen.Ja en nee Cas.het is meer het nieuwe rijden, probeer altijd 90 te rijden omdat je dan op,z zuinigst rijd
(is natuurkundig bepaald) en dat is altijd nog altijd 10 km te hard, als je daar een sport van maakt kan
dat nog zelf spannend worden op zijn tijd ,overal langs en door altijd 90 .ook vaak binnen bebouwde kom.
En dan voor stoplicht uitlaten rollen, zo min mogelijk remmen dus, is ook een sport op zich.
(Heb net 100.000 km op de teller maar nog steeds de eerste voorschijven (in goede staat)
Op de snelweg niet boven 110 . En dan altijd toertjes laag houden kom eigenlijk nooit boven 4500 toeren.
Rij altijd met verbruikers meter in de display (ook een sport opzich).
Voor een hoop klinkt dit saai allemaal maar ik heb me wilde haren gehad en heb vroeger echt hull wat uitgehaald.
Maar deze manier rijd gewoon veel relaxter.
Op deze wijze afgelopen jaar naar Noorwegen geweest en 6000 km gereden en 1 op 21,5 gehaald.
Rij zondags smorgens (8.00uur) ??? wel eens met een ouwelullen groepje mee, als ik dan midden in rij
Heb je voordeel van de zuiging en rij dan vaak 1op 22 .
Moet wel zeggen dat de motor pas echt zuinig werd na powercommander en andere uitlaten(Dynabank)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bij mij komen er nog 10 jaartjes bij en ik mag het gas nog graag opendraaien, maar ik heb dan ook heel wat jaartjes in te halen. Over het algemeen ben ik wel een rustige rijder.met 47 je wilde haren al kwijt Ron??? ik ben ook 47 maar haal gelukkig nog steeds 1op 14,5 ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.