RD07 valt vaak stil bij offroadrijden - iemand een idee?

14 aug 2013 17:46 #1 door Skolts
Laat ik mijzelf eens van een "volger" tot een "poster" promoveren.  ;)

Afgelopen week was ik aan het hobbelen op de heide en daar hield mijn AT er ineens mee op. Even niks gedaan, daarna starten, lopen.  ???
Ik ben gewend dat als je hem laat vallen - of hij mij en zichzelf-, dat hij even moet "bijkomen" voor hij weer start, maar nu valt hij dus tijdens het rijden stil. Het gebeurt vooral als ik over veel grote hobbels (+/- 1m) achter elkaar rij. Dus als heel de motor tientallen seconden lang op en neer wordt geschud. Op de gewone weg heb ik nooit ergens last van.

Mijn idee is dat er door het gehobbel ergens benzine in een slang schiet waar het niet hoort te zijn. Of dat er ergens geen benzine komt waar het wel moet zijn.
Wie o wie heeft een idee wat hier gebeurt? Of heeft dezelfde ervaring?  :-\

NB. Ik heb 5k geleden die modificatie uitgevoerd (RD07 -> RD07a) om hem makkelijker te laten starten. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben?
NB2. De brandstofpomp werkt prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 20:59 #2 door V-Twin
Als je off-road gaat rijden moet je die modificatie inderdaad ff uitschakelen. In de meeste gevallen is het probleem tijdens off-road rijden opgelost.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 11:59 #3 door Skolts
Bedankt voor je reactie V-Twin!

Dat "ff uitschakelen" vereist nog wel wat denkwerk. In de eerste instantie zou ik die modificatie ongedaan kunnen maken om te kijken of dat het probleem oplost. Als dat het geval is, zou ik een variant kunnen bedenken met een kraantje zodat ik kan schakelen tussen wel of geen modificatie. Alleen zit ik nog met het gevoel dat dit niet nodig zou moeten zijn. Waarom zou het anders op de latere AT's zitten? Dan zouden die ook allemaal dit probleem moeten hebben...



http://www.atic.org/faq/ventilation.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 20:01 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic RD07 valt vaak stil bij offroadrijden - iemand een idee?
Ken het probleem.
Als je over knippen rijdt, en een aantal malen veel op en neer gaat, dan komt uiteindelijk de brandstof via de overloop eruit.

Ik heb ermee leren leven...., Als het gebeurd dan is het maar even het gas erop houden als je echt door moet rijden, of ff stoppen (motor uit) en even wachten.
Of ik rij de volgende keer dat stukje waar het zich voordoet harder......  :))

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 22:21 #5 door V-Twin

.....Dat "ff uitschakelen" vereist nog wel wat denkwerk. In de eerste instantie zou ik die modificatie ongedaan kunnen maken om te kijken of dat het probleem oplost. Als dat het geval is, zou ik een variant kunnen bedenken met een kraantje zodat ik kan schakelen tussen wel of geen modificatie. Alleen zit ik nog met het gevoel dat dit niet nodig zou moeten zijn. Waarom zou het anders op de latere AT's zitten? Dan zouden die ook allemaal dit probleem moeten hebben...


Het is een kwestie van de achterste blauwe slang van het T-stuk halen en het T-stuk afdoppen. Zorg er voor dat de rode slang op afschot naar achter ligt en de slang niet als een sifon gaat fungeren.

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 23:06 #6 door daandus
ik had precies hetzelfde, en dopte de boel af als ik offroad ging. Erg irritant.

uiteindelijk de onderste slang, die boven de dynamo loopt zeg maar, wat steiler af laten lopen naar beneden. Nooit meer problemen gehad.... en nog heel veel offroad gereden!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2013 11:40 #7 door Bikkel
Heren techneuten, in het verleden heb ik eens een posting gedaan over het zelfde probleem, en
niemand kon mij een oplossing geven en ook daar gingen van allerlei ideeën over en weer.
Wat bleek, de veer van de jiffie was iets verslapt en de (klote) schakelaar die er achter verstopt zat
was vuil en sputterde daarom soms bij hobbels en ook als ik boven de 120 reed
ging het voetje van de jiffie als een vleugel werken en drukte de standaard een heel klein beetje
naar beneden, waardoor de schakelaar OFF ging, na even wachten startte  hij weer gewoon.
Mijn oplossing was de hele schakelaar eruit gesloopt en de draden doorverbonden,
probleem opgelost en nooit meer problemen gehad ook niet bij grote hobbels en water of vuil.
gr Bikkel

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2013 20:59 #8 door Miquel
Misschien een beetje laat maar ik heb de modificatie zoals de afbeelding,  hierbij heb ik ook no een extra stukje slang (met zwart gemarkeerd). Als ik off road rij dan haal ik de voorste slang los van het t-stuk en dop hem af met het extra slangetje. Dit werkt bij mij goed.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden