stiller-als-standaard uitlaten

10 mei 2009 15:20 #1 door Hotel 317
stiller-als-standaard uitlaten werd gestart door Hotel 317
Beste,

Ik weet dat er ooit voor supersport motoren dempers werden gemaakt die stiller waren als origineel, omdat zelfs de originele uitlaten al te luid waren voor op het circuit. De naam van de fabrikant ben ik kwijt en op internet zijn stiller-als-origineel pijpen ook niet meer te vinden (m.u.v. Harley-davidsons).

Kan iemand mij verder helpen aan de "stilste" demper voor een RD04?  of gaat dat gewoon de originele zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 16:06 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic stiller-als-standaard uitlaten
De demper van een RD07(A) is nog stiller dan die van een RD04.
Beiden wegen wel dieplood en als je off-road (was de bedoeling toch?) wilt gaan rijden is dat niet wat je wilt. Er zijn dempers die eveneens erg stil zijn met E-keur en een Db-killer. Denk aan Marving en Ixil. Een street legal Laser uitlaat is trouwens ook erg stil en weeg stukken minder dan een orginele.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2009 10:17 #3 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic stiller-als-standaard uitlaten


ik heb een RD07A ,, en als ik naar een meeting ga valt het me op dat de AT heel bescheiden is qua geluid.
andere motoren zelfs hele jonge motoren zijn luidruchtiger.....

wat ik me afvraag zou je dan een RD04 op een RD07A kunnen monteren om een iets duidelijker geluid te hebben ??  kan natuurlijk wel een laser uitlaat erop zetten maar met niet orgineel verlies je meestal wat vermogen en de pijpen die claimen iets meer te geven die verliezen onderin , en dat wil ik juist niet


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2009 19:32 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic stiller-als-standaard uitlaten
RD04 uitlaat wil je er eigenlijk niet op hebben, want dat zijn al heel snel lelijke roestbakken, tweedehands is het meestal oud en versleten en nieuw zijn ze natuurlijk veel te duur, ik rij al vele jaren met Laser, zowel de sport als de street legal, en dat verlies van vermogen onderin (als dat er al zou zijn) daar merk je dus echt niks van, genoeg sprintjes ed gedaan met andere AT's en dat is geen probleem, ik heb ook een dynojet uitdraai met de sport en die zit over de hele lijn iets boven de orginele, maar ja die geeft dan wel klappen en dat was juist niet de bedoeling hier geloof ik :angel:

maare euhh... waarom zou je eigenlijk nog een stillere willen als het orgineel, dan krijg je een beetje het verhaal van die Bose reclame op tv met die kano, ik bedoel uitlaat geluid is wat mij betreft nogal een deel van motorrij beleving.

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2009 19:58 #5 door Allard
Beantwoord door Allard in topic stiller-als-standaard uitlaten
Hoi,

voor wat betreft het monteren van een rd04 uitlaat op een rd07(a), dit is mogelijk.
Ik heb zelf een motor gekocht waar de vorige eigenaar dit gedaan heeft.
heeft als voordeel dat de rd04 uitlaat korter is en een (iets) donkerder geluid heeft.
mij bevalt die goed.
de achterste ophanging is iets improviseren....

groeten.

Allard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2009 01:10 #6 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic stiller-als-standaard uitlaten
Bedankt voor de hulp. Ik heb nu inderdaad een RD04 demper die verroest is aan het ophangpunt. Ik zal eens op jacht gaan naar een 2e hands RD07 demper o.i.d. Vervangen doe ik pas als hij echt stuk is (en met endurorijden kan dat zomaar eens gebeuren ;) ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden