Welk gereedschap is nodig voor vervangen uitgaande aslager?

24 dec 2013 23:07 #21 door Erik
AT blokje (of vergelijkbaar) kan je prima los op de werkbank zetten, paar blokjes hout in de buurt om te ondersteunen en klaar.
Blok moet toch volledig uit elkaar? Dan is een bok vaak alleen maar onhandig. Een los AT blok draai je in één beweging rond op het carter, kan ook handig zijn.

Maak het niet moeilijker dan het is  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 00:38 #22 door PimW
Ja dat klopt, vooral als je in een ruk doorsleutelt.
Evengoed houd ik wel van speciale tooling (maken).

Maar wat ik nu maak is voor een show blok voor op mijn nachtkastje ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 00:55 #23 door Erik
Met wekker?  8) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 01:05 #24 door PimW
Er komt een accuutje aan met een timer op het startrelais.

Ben nu aan het rekenen om de uitlaten een deuntje te laten spelen op verschillende toerentallen. Een mechaniekje met nokken en tuimelaars om het gas ritmisch te openen en sluiten is zo gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 12:03 #25 door Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2014 20:58 #26 door Hotel 317
Nou, we hebben het blok eindelijk uit elkaar. Lager was in niet al te beste staat....



Er uit getikt, da's allemaal wel klaar.

Maar nu het volgende...



Yup: De oliepomp heeft zijn laatste meters wel gemaakt denk ik zo. Nieuwe bestellen dus, maar nee!

RD04 oliepomp
RD07 oliepomp

De RD04 oliepomp is niet meer te krijgen dus! Wie oh wie weet of de RD07 pomp past (of passend te maken is) voor de RD04?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2014 22:18 #27 door Bill
Probeer het hier eens. http://www.hamart.at/shopG/index.php?cat=c53_Motor-und-Antriebsteile-Motor-und-Antriebsteile.html&cPath=2_31_53&page=2
Veel wisselende spullen voor weinig geld. Ik bestel er geregeld. Vragen om product en je krijgt bericht als ze het hebben. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2014 22:46 - 12 mei 2014 23:09 #28 door jeroen emke
als google op dit nr. 15100MY1000 dan zie dat het in verschillend motorblokken zit
NTV 650 Xl 650v  VT750

XRV650 NTV650 XL650V comparision.xls - XRV.org.uk
zsf-motorrad.de/product/130287%7C0

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2014 23:27 #29 door Hotel 317
Ik heb even lopen kijken, en denk dat het allemaal wel los loopt:

- De artikelnummers van beide carterhelften zijn hetzelfde
- De bouten om de boel vast te zetten zijn hetzelfde

Terugplaatsen van de pomp en aangrenzende onderdelen toont dat de schakelwals eng dicht bij de pomp in de buurt komt. maar ook die artikelnummers zijn hetzelfde




Bij de RD07 pomp is een stukje van het "buisje" , mee verwerkt in de pomp zelf, en is het aangrenzende buisje ook korter.  Het meegegoten deel van de buis lijkt echter lager te liggen (het montagepunt zit duidelijk hoger dan het gegoten buisje).

Ik denk dat het feit dat het geen 1:1 vervanging is, omdat je ook het aangrenzende oliebuisje moet bestellen, reden was voor Honda om het nummer niet door te verwijzen.

....Pfiew  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 12:45 #30 door Miquel
Hoeveel km heeft de AT gelopen?????

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 13:57 #31 door Hotel 317
Ik heb hem gekocht bij 75 500 kilometer, hij staat nu op de ton (100500 km).
Statistisch gezien is het erg weinig voor een revisie. Wel weet ik dat het te strak spannen van de ketting, de levensduur van dit lager kan verkorten. Dat is waarschijnlijk dus ook meermalen gebeurd.
Wie weet welk bedrijf mij zou kunnen helpen met het meten c.q. vervangen van de glijlagers in het blok?  Versnellingsbak/krukas/drijfstand/cilinderkop wil ik niet terugplaatsen als enkele spelingen al "op het randje" zijn (vijfde versnelling bijv.).

Ik weet niet of Ad Mies de gereedschappen heeft om dit na te meten, of dat er mensen zijn met goede ervaringen met een bedrijf in Noord-Holland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden