Koffers plaatsen

25 nov 2013 20:00 #1 door Robbie
Koffers plaatsen werd gestart door Robbie
Hi allemaal,

Ik ga deze winter zelf koffers maken van aluminium. Ben maar begonnen met een " mock up" te maken van mdf. Wat ik me alleen afvraag is  wat de juiste positie voor de koffers is?  Laat ik de knipperlichten zitten of verplaats ik ze naar achter, wat is een goede hoogte etc..
Er is vast wel iemand die hier meer ervaring mee heeft

Thans, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:14 #2 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Koffers plaatsen
Op mijn alp waren de orginele knipperlichten met een klein beugeltje verplaatst naar het bagage-rek. Hierdoor kon ik de givi-zijkoffers monteren.
Misschien is dat ook een optie op een twin?

De plaatsing van de koffers durf ik geen goed advies over te geven, maar de givi koffers zitten symetrisch op het rekje. Denk dat dat een redelijk uitgangspunt moet zijn.

27 nov 2013 09:02 #3 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic Koffers plaatsen
Ha Tigger,

Bedankt voor je reactie. Ik zou de knipperlichten kunnen laten, een eventuele passagier kan dan met koffers nog gewoon zitten. Ik denk dat ik maar gewoon moet gaan proberen....

Rob

27 nov 2013 10:43 #4 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Koffers plaatsen
Je kunt ook nog een beetje experimenteren met de vorm van je kisten natuurlijk.

Ik heb zelf aan mijn Alp twee oude legerkoffers hangen die vroeger voor het vervoer van veldtelefoons werden gebruikt. Zijn wat lager maar breer en kan een heeele hoop in zonder dat e.e.a. gemodificeerd moest worden.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

27 nov 2013 11:10 #5 door Robbie

Je kunt ook nog een beetje experimenteren met de vorm van je kisten natuurlijk.

Ik heb zelf aan mijn Alp twee oude legerkoffers hangen die vroeger voor het vervoer van veldtelefoons werden gebruikt. Zijn wat lager maar breer en kan een heeele hoop in zonder dat e.e.a. gemodificeerd moest worden.

Robert, heb je misschien foto's? liefst zij en achterkant, dan wordt t voor mij wat makkelijker om te bepalen waar ik de koffers wil hangen...

Rob

27 nov 2013 13:44 #6 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Koffers plaatsen

Hi allemaal,

Ik ga deze winter zelf koffers maken van aluminium. Ben maar begonnen met een " mock up" te maken van mdf. Wat ik me alleen afvraag is  wat de juiste positie voor de koffers is?  Laat ik de knipperlichten zitten of verplaats ik ze naar achter, wat is een goede hoogte etc..
Er is vast wel iemand die hier meer ervaring mee heeft

Thans, Rob

Hoi Robbie,
Voor €100,- per stuk kun je ze kopen, vermoedelijk heb je daar al met al geen materiaal voor om ze zelf te maken.
Ik heb Daerr koffers die heel goed bevallen en absoluut waterdicht zijn!
Zie topic: ''framepjes maken voor bagage'''Aan het eind van pag. 1 en begin van pag. 2 staat mijn motor met koffers en kun je het verhaal lezen.
Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

27 nov 2013 14:40 #7 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Koffers plaatsen

Robert, heb je misschien foto's? liefst zij en achterkant, dan wordt t voor mij wat makkelijker om te bepalen waar ik de koffers wil hangen...

Rob

Zodra ik weer in mijn garage kom zal ik ff wat foto's maken voor je.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

27 nov 2013 20:46 #8 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Koffers plaatsen
Het lijkt heel veel op de koffers van ARO. ik vraag me idd af of het de moeite is om ze zelf te maken.
Die van Daerr die Sandra omschrijft zijn ook goed, ARO verkoopt die voor 120 euro pst.
Bij mij blijft de koffer net achter het knipperlicht, het ligt er natuurlijk aan hoe lang je ze wil maken.
Wil je aan de uitlaat zijde een smallere koffer maken, of een zelfde? Ik zal binnenkort wel wat foto's maken.

Succes,
Maurits

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

27 nov 2013 22:54 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koffers plaatsen
Een vierkante meter aluminium plaat van 3mm dik kost 40euro. Als je een tekening maakt en de uitslag laat snijden ben je met een middag klaar met je kofferset.

Dan kom je in de buurt van de commerciele prijzen maar heb je het wel zelf gemaakt. :)

27 nov 2013 23:52 #10 door Sandra

Een vierkante meter aluminium plaat van 3mm dik kost 40euro. Als je een tekening maakt en de uitslag laat snijden ben je met een middag klaar met je kofferset.

Dan kom je in de buurt van de commerciele prijzen maar heb je het wel zelf gemaakt. :)

Wel zelf gemaakt.., heel fijn voor €40,- per vierkante meter :o, maar je kan het wel zien en das jammerr.... Fabrieks koffers zien er altijd net effe wat gelikter uit en voor het prijsverschil ?? Voor dat geld kan je beter kopen, my god...

28 nov 2013 00:35 #11 door PimW
Haha ;D

Uitslag laten snijden, zetten en je hebt een koffer, net zoals ze in ''de fabriek'' gemaakt worden. Moet je wel een beetje vaardig zijn.
Budget spul is leuk maar als ik het zelf kan maken voor hetzelfde (of minder) geld overweeg ik dat serieus. Ik hoef mijn uren niet te verantwoorden en kan er meer tijd in steken en dus voor een zelfde prijs soms hogere kwaliteit leveren.

Ik ken de koffers waar het hier over gaat niet hoor, maar als ik ergens 100euro voor betaal en het is t in mijn ogen ook niet helemaal vind ik dat zonde.

Dan weet ik het goed gemaakt, ik bouw een koffer en jij mag beoordelen of het vergelijkbaar is met wat er uit de fabriek rolt?

28 nov 2013 08:38 #12 door Robbie
Het gaat mij idd ook om het zelf maken. Heb ik wat te doen..... ( alsof ik verder niks te doen heb)  ik laat het aluminium snijden en zetten en zet ze dan zelf verder in elkaar. De maten die ik gehanteerd heb komen overeen met die van ARO, ( je moet ergens beginnen) als deze goed lukken wil ik proberen om er te maken met een uitsparing voor de uitlaat. Gewoon omdat t kan....

Zoals ik al zei:" heb ik wat te te doen."

28 nov 2013 08:43 #13 door Robbie
Overigens kosten de modellen van ARP die ik graag zou willen 370,-. Ik ben erg benieuwd waar ik op uit ga komen. En inderdaad het voordeel is ik hoef geen uren te verantwoorden. Ben benieuwd ....

28 nov 2013 14:00 #14 door Sandra

Haha ;D

Uitslag laten snijden, zetten en je hebt een koffer, net zoals ze in ''de fabriek'' gemaakt worden. Moet je wel een beetje vaardig zijn.
Budget spul is leuk maar als ik het zelf kan maken voor hetzelfde (of minder) geld overweeg ik dat serieus. Ik hoef mijn uren niet te verantwoorden en kan er meer tijd in steken en dus voor een zelfde prijs soms hogere kwaliteit leveren.

Ik ken de koffers waar het hier over gaat niet hoor, maar als ik ergens 100euro voor betaal en het is t in mijn ogen ook niet helemaal vind ik dat zonde.

Dan weet ik het goed gemaakt, ik bouw een koffer en jij mag beoordelen of het vergelijkbaar is met wat er uit de fabriek rolt?

Mijn  Daerr  koffers hebben zich in Noorwegen en andere vakanties al voldoende bewezen, waterdicht en zien er goed uit.. ;) En ik ben een kritische zeikerd hoor... ::)
En dat voor nog geen €100,- euro per stuk...
Maar als het gaat om het zelf in elkaar zetten en daar lol aan beleven tja.. dan moet je dat doen. Het zal ongetwijfeld ook degelijk worden, twijfel ik niet aan als je me bedenk dat jij RVS uitlaten zelf fabriekt.. :-*

28 nov 2013 16:41 #15 door PimW
Koffer build-off, wedstrijdje aluminium bakken maken ;D

Hihi.

02 dec 2013 07:27 #16 door Robbie
Morgen krijg ik de aluminium delen binnen. Zal jullie op de hoogte houden middels een aantal fotootjes.
Ervan uitgaande dat dat op prijs wordt gesteld. ;)

02 dec 2013 11:28 #17 door PimW

02 dec 2013 19:18 #18 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Koffers plaatsen
Ik ben benieuwd naar je foto's, ik heb enkele jaren geleden wel zelf het kofferrek van RVS en de bevestiging van de koffers gemaakt.

05 dec 2013 14:26 #19 door Robbie
De losse delen van de koffers zijn inmiddels klaar. Zoek alleen nog naar een manier om de hoeken van de deksels netjes af te werken..
Bijlagen:

05 dec 2013 18:49 #20 door PimW
Mooi! En hoe nu verder in elkaar maken?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden