Vraag inlaatrubbers

27 mrt 2014 12:34 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Vraag inlaatrubbers
Knallen bij gas dicht is normaal maar bij plotseling gasgeven niet.

De naalden nameten vind ik in het wph niet terug, alleen controleren of ze nog recht zijn en onbeschadigd.

Wat je kan controleren is of de gaskleppen wel soepel bewegen en of de combinatie gasnaald/zuigertje wel soepel bewegen. De laatsten kun je een beetje omhoog drukken en dan moeten ze soepel naar beneden komen.

http://youtu.be/JEAdkOdrItk

Misschien is sonisch reinigen een idee? Alles heel goed nalopen op soepel bewegen en knikjes in slangetjes evt vlotter controleren (maar das vergezocht lijkt mij). Ik ben een beetje door mijn ideeën heen hopelijk heeft iemand de gouden tip

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 15:36 #22 door Nahpets
Beantwoord door Nahpets in topic Vraag inlaatrubbers
Hartelijk dank voor het meedenken!  Vlotterkamer is gisteren ook gecheckt, sproeiers in de handen gehad en gecheckt, vlotters en vlotternaalden gaan soepel.
Zag er zo schoon uit dat ultrasoon overbodig lijkt.
Mijn huidige focus ligt op een mogelijk defecte "cut off valve", als die stuk is knalt het ook!  Mijn sleutelmaat van gisteren kon mijn herinnering bevestigen dat alleen de linker carb backfires vertoont.
Hopelijk vanavond ff tijd.  Meer ideeen zijn altijd welkom

08 apr 2014 22:49 #23 door Nahpets
Afgelopen weekend carbs gewisseld voor prima tweedehandsje, backfire blijft maar is wel wat minder lijkt het.
Volgende idee is cdi doormeten, maar verwacht er niets van.  Immers als cdi problemen geeft dan toch niet alleen bij terugschakelen en gas loslaten...?  Verder misschien massa controleren?

08 apr 2014 23:12 #24 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Vraag inlaatrubbers
Verslikt de motor zich nogsteeds? Of is het gewoon wat geknal en geplof bij gas los? Wanneer hij nu gewoon netjes rijdt zou ik gewoon genieten van het geplof, het hoort er nl bij. Ik denk idd dat de CDI niet het probleem is

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

08 apr 2014 23:17 #25 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Vraag inlaatrubbers
Ik heb ook wel eens ooit gehoord dat dit iets met de nokkenaskettingspanners te doen zou kunnen hebben. Ging toen om een TA maar de klachten lijken sterk op die van jou.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

08 apr 2014 23:21 #26 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Vraag inlaatrubbers
Oh ja, is je uitlaat nog helemaal gasdicht?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

10 apr 2014 22:28 #27 door Nahpets
Uitlaat is mooi dicht, schoenzool op de uitlaat laat zien dat niets lekt.  Piept of fluit nergens en rook blazen op alle aansluitpunten ook niet.
Poeh, nokkenaskettingspanners....  Enig idee waar dat te lezen is?  Is nogal een klusje vrees ik.
Ik speel ook nog steeds met de gedachte dat de open sportuitlaat een rol speelt.  Heb de originele nog om mee te testen, en ik ga zaterdag het mengsel rijker zetten om te checken of dit invloed heeft op backfiring naar carbs.
@ Len_tour: uitlaatknallen heb ik ook maar vind ik geen probleem, gaat mij hier om backfire naar linker carb.

30 apr 2014 21:52 #28 door Nahpets
Luchtschroeven 5 slagen uitgedraaid, carb-backfire weg.  Heeft toch met de sportdemper te maken denk ik, magert het mengsel blijkbaar extra af bij gas lossen.  Benzineverbruik zal hoger worden, maar heb de @ toch niet als zuinigheidswonder gekocht :)
Topic mag gesloten worden.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden