Vlotterkamers legen

18 apr 2014 12:00 #1 door Wilde13
Vlotterkamers legen werd gestart door Wilde13
Beste mensen,

Na een tijd stilstaan mijn twin weer eens uit de garage gehaald. Na even doorstarten loopt ie weer. Echter hij houd nu in bij 3000 toeren. Ik denk aan vergomde benzine.
Ik wil nu de vlotterkamers legen, maar ik weet niet meer welk schoefje ik moet hebben.

Kan iemand van jullie mij uitleggen welk schroefje ik er uit moet draaien om de vlotterkamers leeg te laten lopen. Liefste met een plaatje er bij, want dat is het duidelijkste,

Vriendelijke groet,

De wilde 13

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 12:22 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vlotterkamers legen
het is het laagste schroefje van je vlotterbakjes, als het goed is zit hier ook een dun slangetje aan wat onder je motor uitkomt, je hoeft ze er niet uit te draaien, slagje los en je benzine loopt eruit. als je vergomde benzine hebt, is het misschien een oplossing om een flesje brandstofsysteem reinigings middel (bijv. Forte) in je tank te gooien. doe dit met weinig benzine in de tank, litertje of 2. en laat je motor dan eens kwartiertje stationair draaien.

Als je plaatjes wil moet je wel even vermelden om wat voor motor het gaat, africa twins zijn er in verschillende smaken en met verschillende carburateurs.

en welkom hier :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

18 apr 2014 13:02 #3 door Wilde13
Beantwoord door Wilde13 in topic Vlotterkamers legen
Hoi Dank voor je snelle reactie.
Ik heb een plaatje gevonden. Is het met rood omcirkelde boutje?

Groet.
Bijlagen:

18 apr 2014 15:08 #4 door xrvtuur
jep

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

19 apr 2014 10:14 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Vlotterkamers legen

het is het laagste schroefje van je vlotterbakjes, als het goed is zit hier ook een dun slangetje aan wat onder je motor uitkomt, je hoeft ze er niet uit te draaien, slagje los en je benzine loopt eruit. als je vergomde benzine hebt, is het misschien een oplossing om een flesje brandstofsysteem reinigings middel (bijv. Forte) in je tank te gooien. doe dit met weinig benzine in de tank, litertje of 2. en laat je motor dan eens kwartiertje stationair draaien.

en welkom hier :)

Ik zou met additieven gewoon de richtlijnen van de fabrikant aanhouden, en die luiden: "toevoegen, aftanken, en gebruiken"
Forté werkt dan 300 km lang, ook als de fiets stil staat  ;)

19 apr 2014 12:04 #6 door xrvtuur
Die richtlijnen zijn voor de consument zoals jou met een goed werkende carburateur die een beetje preventief ondehoud wil plegen, maar bij een motorzaak waar ze je verstopte carburateur weer aan de gang willen krijgen doen ze het op de manier zoals ik hier boven beschreef. Doe ermee wat je wilt...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden