Koppeling vervangen welke onderdelen?

30 apr 2014 21:13 #1 door Jan4AN
Koppeling vervangen welke onderdelen? werd gestart door Jan4AN
Hallo.

Bij de laatste keer dat mijn koppeling voor reparatie weg is geweest zijn alleen de frictie platen vervangen. Nu begint mijn koppeling weer te kloten en wil nu zelf aan de gang. Wat vervangen jullie bij een slippende koppeling? Ik lees veel over de druk veren en ook de tussen platen. Zit hier dan ook aan te denken.

Naast de koppeling onderdelen heb ik nog de borg moer nieuw nodig en een pakking voor de deksel. Mis ik nog iets?

Qua merk, OEM is goed aan de prijs. Is EBC een goed alternatief?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Gr, Jan

XL1000V SD02 2004
XR400R 1997
Zundapp CS50 type 529 1978

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2014 21:18 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koppeling vervangen welke onderdelen?
Complete set platen, veren, pakking, eventueel druklagertje en een keerringetje voor het koppelasje. Die wil na demontage nog wel eens gaan zweten.

30 apr 2014 23:12 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Koppeling vervangen welke onderdelen?

Hallo.

Bij de laatste keer dat mijn koppeling voor reparatie weg is geweest zijn alleen de frictie platen vervangen. Nu begint mijn koppeling weer te kloten en wil nu zelf aan de gang. Wat vervangen jullie bij een slippende koppeling? Ik lees veel over de druk veren en ook de tussen platen. Zit hier dan ook aan te denken.

Naast de koppeling onderdelen heb ik nog de borg moer nieuw nodig en een pakking voor de deksel. Mis ik nog iets?

Qua merk, OEM is goed aan de prijs. Is EBC een goed alternatief?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Gr, Jan

hallo jan

je schrijft nergens over hoe lang dat geleden is.
de meeste doen toch wel 80-120000 km met de koppeling set

dus flink door het zand raggen met slippende koppeling en trachten wheelies te maken zou versnelde slijtage met zich mee brengen

het is mijn ervaring dat de veren vaak de oorzaak zijn van slippen en kun je opvangen door een alu ring  onder de veren te plaatsen waardoor de voorspanning iets groter wordt
maar misschien heb je niet de juiste olie gebruikt of zijn de platen gewoon verbrandt door heftig gebruik

oem valt best wel mee,

maar EBC levert een complete kit waar zowel de gevoerde als de metalen platen + veren in zitten en kun je bij mij zo bestellen

01 mei 2014 00:10 #4 door Jan4AN
Beantwoord door Jan4AN in topic Koppeling vervangen welke onderdelen?
Heftig gebruik is bij mij wel van toepassing ;)

Qua olie gebruik ik Castrol power RS 10w40 motor olie. Deze is toch prima lijkt mij?

Waffie, wat kost deze kit bij jou? Is dit ook met heavy duty veren? Kun jij ook de deksel pakking en de beruchte 22mm moer leveren?

Gr, Jan

XL1000V SD02 2004
XR400R 1997
Zundapp CS50 type 529 1978

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden