Motor slaat af tijdens rit

09 juni 2014 19:47 #1 door RonQ48
Motor slaat af tijdens rit werd gestart door RonQ48
Hallo motorpeople, ik heb een probleem en dus ook een vraag, sinds enkele ritten slaat mijn AT RD07 bwj 1998 af tijdens het rijden, ineens happert hij alsof hij geen benzine krijgt, het begint geleidelijk aan en is dan ineens weg nadat ik gestopt ben en even wacht rijdt hij weer alsof er niks is gebeurd de benzinepomp is vorig jaar vernieuwd dus vraag ik me af wat kan het dan zijn ? (en ja de tank zit vol)

M.vr.gr. RonQ48

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 20:57 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Motor slaat af tijdens rit
Ik verdenk de tankontluchting Ron  :-\. Als er brandstof uit gaat, zal er lucht bij moeten  ;)
Als de ontluchting niet goed werkt trekt hij vacuüm en komt er geen brandstof meer uit. Na effe wachten is dat weer opgelost en kun je weer.

Weinig verstand van de Twin hier  :-[ maar bij een Alp staat er een pijltje op de tankdop. Dat pijltje moet naar voren wijzen. Wellicht is dat bij een Twin ook zo  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2014 19:17 #3 door RonQ48
Beantwoord door RonQ48 in topic Motor slaat af tijdens rit
Hallo bedankt voor je reactie maar de tankonluchting is het niet dan zou je bij het openen van de tankdop een vacuum geluid horen neem ik aan en dat is er niet. Ook de benzinepomp kan het eigenlijk niet zijn is pas vernieuwd.

Ik heb vandaag reinigingsspul bij de benzine gemengd en tot nu toe loopt die prima maar of dat zo blijft weet ik nog niet.
Ik laat weten hoe dit afloopt.

Gr. RonQ  ;)

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2014 20:08 #4 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Motor slaat af tijdens rit
wat voor brandstofpomp is er gemonteerd? elelctrisch of vacuum? Ik had soortgelijke problemen en bij mij bleek de vacuumslang van de pomp poreus/ scheurtjes te hebben. Slang vervangen en heb het probleem nog niet weer gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2014 21:51 #5 door Icarus
Beantwoord door Icarus in topic Motor slaat af tijdens rit
Hi Ron,

Allereerst, erg vervelend.
Ik ben a-technisch en heb het volgende van internet dus verwacht niet te veel, maar kan het Vapor lock zijn(?)

Vapor lock is a problem that mostly affects gasoline-fueled internal combustion engines.

It occurs when the liquid fuel changes state from liquid to gas while still in the fuel delivery system. This disrupts the operation of the fuel pump, causing loss of feed pressure to the carburetor or fuel injection system, resulting in transient loss of power or complete stalling. Restarting the engine from this state may be difficult.

The fuel can vaporize due to being heated by the engine, by the local climate or due to a lower boiling point at high altitude. In regions where higher volatility fuels are used during the winter to improve the starting of the engine, the use of "winter" fuels during the summer can cause vapor lock to occur more readily.
Bron: Wikipedia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2014 16:46 #6 door RonQ48
Beantwoord door RonQ48 in topic Motor slaat af tijdens rit
Hallo all, nou er zit een electrische benzinepomp op, en omdat hij helemaal niet meer normaal liep heb ik hem naar de garage gebracht daar is die nu in behandeling de monteur vermoede vuil in de tank die dan ook de carbarateurs vervuild maar hij zou het uitzoeken ik laat jullie weten wat het was zo gauw ik ook wat weet.  :-\

Groetjes RonQ  :'(

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2014 08:59 #7 door RonQ48
Beantwoord door RonQ48 in topic Motor slaat af tijdens rit
Hallo mede motorrijders, mijn probleem is opgelost en verholpen ik heb deze AT RDO7 nu een maand en hij reed super totdat ik stil stond.  Ik dus naar de garage nu blijkt dat een AT een benzinepomp nodig heeft omdat de carbarateurs hoger liggen dan het grootste deel van de tank, daardoor moet een pomp de benzine omhoog pompen. Ik de vorige eigenaar gebeld die die zegt (ik geloof hem wel) dat er vorig jaar een nieuwe pomp op is gezet, nou ja hij was dus weer stuk nu is er weer een nieuwe opgezet (174 euri,s) ik weet dat er revisiesetjes zijn maar dat was ook niet alles volgens de monteur goed mijn AT loopt weer als nieuw. ;D

Waar zou het aanliggen dat ze zo vaak kapot gaan ?  :o

Gr. RonQ

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2014 10:37 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motor slaat af tijdens rit

Waar zou het aanliggen dat ze zo vaak kapot gaan ?


Ga naar rechts boven in het scherm en vul bij  "zoek " eens brandstofpomp in.

Er gaat een wereld voor je open.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2014 09:21 #9 door RonQ48
Beantwoord door RonQ48 in topic Motor slaat af tijdens rit
Hallo oldtimer, ik denk dat je volledig TCN lid moet zijn om gebruik te kunnen maken van de zoekfunctie want ik vul brandstofpomp in maar er gebeurd vrij weing dus mijn wereld is nog even klein helaas.  :'(

Gr. RonQ 8)

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2014 11:11 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motor slaat af tijdens rit

ik denk dat je volledig TCN lid moet zijn


Tja, wat let je. ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 15:49 #11 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Motor slaat af tijdens rit
Ik heb pas mijn contactpunten in de originele pomp vervangen, zelf heb ik met de pomp 35000 km gereden en de pomp zat er al op toen ik hem kocht. In de onderhoudshistory staat geen pomp of revisieset op de rekening. Bono hier op het forum heeft 100000 km met zijn pomp gedaan, hij rijdt altijd op de reservestand en tankt op tijd.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden