Aansluit probleem Boano rally achterspatbord, achterlicht, remlicht

25 juni 2014 21:44 #1 door Ijsman
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn rally spatbord voor mijn Africa Twin binnen gehad van Boano uit Italïe.
Staat de Twin zeer goed, wilde hem een nieuwer tintje geven en dat is zeker gelukt!
Nu ben ik helaas geen ster met aansluiten van bedrading en loop een beetje tegen het aansluiten van het remlicht en achterlicht op.
Heb inmiddels al verschillende combinaties geprobeerd maar krijg nog niet het gewenste resultaat.
Is er toevallig iemand op het forum die hier ervaring mee heeft en mij evt hierbij kan helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 22:32 #2 door Bikkel
als je eerst eens begint met je woonplaats in te vullen in je profiel,
dan weet een eventuele hulp in welke omgeving hij moet zitten om te kunnen helpen
of is je woonplaats geheim 8)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

26 juni 2014 07:42 #3 door Ijsman
Ja, is inderdaad wel een goeie aanvulling bikkel!
Woon in de omgeving Gorinchem.. (8 cijferig coordinaat zal ik achterwege laten  ;) ) ook inmiddels aangepast in het profiel. Zodra achterspatbord droog is post ik wel even een foto voor de geintereseerde...

03 juli 2014 08:02 #4 door Ijsman
Spatbord zit erop, heeft het één dag gedaan wat hij moest doen maar als ik nu mn kontakt aanzet gaat achterlicht ook gelijk aan. Nu maar weer verder zoeken. Maar het ziet er een stuk beter uit!
Bijlagen:

03 juli 2014 10:39 #5 door TransAlpGhost
ik ken de Africa twin niet maar als ik mijn licht aan heb staan gaat het licht ook direct branden als ik het contact aanzet (xl650)

kun je je achterlicht uitzetten met je lichtschakelaar en werkt het remlicht, gaat de lamp dan feller branden?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

04 juli 2014 07:49 #6 door Ijsman
Het achterlicht kan niet uitgezet worden met de lichtschakelaar. Zodra kontakt aangaat en lichtschakelaar uit staat gaat het licht toch aan. Het remlicht doet het nu alleen op mn achterrem en doet het ook niet altijd. Nu heb ik alle verbindingen al gecontroleerd en schoon gemaakt. Zou er evt een weerstand tussen gebouwt worden? Dit moest namelijk ook tussen mijn led knipperlichten en die doen het erg goed!

04 juli 2014 16:34 #7 door Oldtimer

evt een weerstand tussen gebouwd worden

Kan een oplossing zijn omdat een led heel erg weinig nodig heeft om te gaan branden.
Maar ik zou in elk geval de massa aansluiting eens verleggen of eventueel een extra draadje gebruiken.
Als er geen spanning staat kan er ook niks gaan branden.
Klinkt simpel en dat is het ook.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

07 juli 2014 07:37 #8 door Ijsman
Bedankt voor de tip Oldtimer, ga ik mee aan de slag!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden