Bedankt Jeroen! Eindhoven is voor mij een uurtje rijden maar ben eerst zelf wat gaan proberen.
Het lijkt nu verholpen te zijn!
Wat ik heb gedaan:
-opgebokt met voor en achterwiel los van de grond
-wielen gedraaid en gecontroleerd op slagen en speling (waren goed)
-voorwiel losgemaakt (niet eruit gehaald)
-bovenste bevestiging van voorvork/kroonplaats losgemaakt
-kroonmoer aangedraaid (hier leek wat speling op te zitten, ik kon hem nog wat strakker zetten
-voorwiel weer vastgezet en met houten hamer eventuele spanningen eruit gewerkt
-voorvork boven weer vastgezet
-motor op de grond gezet en een rechte lat (in mijn geval een allu gordijnrail :
) tegen de achterband gelegde op 1 baksteen hoogte
-vervolgens het voorwiel recht zetten door de afstand tussen de lat en 2 punten op mijn voorwiel te meten (ook baksteen hoogte)
-de lat naar de andere kant verplaatsen en meten of de 2 afstanden bij het voorwiel gelijk waren (dat waren ze)
-ik ga er dus van uit dat mijn wielen er recht onder staan.
Toen ik echter achter mijn motor ging staan leek mijn stuur scheef te staan. Meten is weten en de stuureindes zitten op verschillende afstanden tov mijn bagage rekje.
De theorie:
net 1 a 2 weken na de banden wissel ben ik offroad omgekiept met de motor. Stapvoets door het gras, in een konijnenhol en kiepte om. Niks spectaculairs maar ik denk dat daardoor mijn stuur wat scheef is geworden en door al aanwezige speling op het balhoofd de voorvorken oid iets ontzet heeft?
Na een testritje met stukken zonder handjes aan het stuur ging de motor weer mooi rechtdoor, soms een beetje links of rechts afhankelijk van het wegdek maar niet meer zoals eerder acuut naar links.
Voor de moderator: ik zie dat dit topic verplaatst is naar het AT gedeelte. Ik had deze in het algemeen gedeelte geplaatst omdat ik dacht dat dit voor alle rijders wel interessant zou zijn
Foto van het stuur, voorwiel staat recht: