Yo, Hallo, Beste, Heren,
Ik ben nieuwe hier op het Forum en heb ik oktober een RD07 met 46.000 gekocht, zwart! Ja, toen ik m'n motor rijbewijs ging halen wist ik 1 ding zeker: Africa Twin. Dus m'n hart gevolgd, en er een gekocht. Na toch de nodige reparaties
, Maar met de uitmuntende hulp van reeds sommige forum leden hier ben ik echt een heel eind gekomen. Nu rest mij nog een laatste euvel, en dat bestaat uit 2 delen: Is de sidestand schakelaar het probleem, hoe lus ik hem door?
Ik heb heb een bepaalde klacht, die uitte zich in het feit dat ik de motor in neutraal wel kon starten, maar dat ie afsloeg als ik hem verzette in versnelling 1 of 2. Nou, natuurlijk net geen dopje 8 bij me, dus wachten op de ANWB. Dus ik dacht, hey, ik wil sowieso in staat zijn dit probleem te vermijden en hoe lus ik hem door? Ik heb in search-index niet kunnen vinden hoe ik hem meot doorlussen.
Echter, nou koppel ik dit probleem tevens aan een probleem dat zich tijdens het rijden voor doet: dat hij soms heel sterk inzakt in toerental, of uitslaat. Laat ik van dit gedrag in november een filmpje te hebben gemaakt, en jullie vragen: "zijn deze symthomen verbonden aan die sidestand schakelaar?". Wat denken jullie?
Nou wil ik dus die schakelaar doorlussen. Want als ik het stekkertje loshaal, dan start ie nog steeds niet. En, wil ik even gaan rijden in de hoop dat dit niet vaak voorkomend probleem zich niet voordoet. Zo wel, dan is dat een nieuwe aanwijzing. Tevens wil ik dan die scheklaar gewoon schoonmaken/vervangen, etc. en weer terugzetten.
Film:
Wat je heir ziet zijn meerdere situaties die op 1 dag plaatsvinden. Let goed op het Toerental want dat grdraagd zich heel abrupt. En na 4minuten is het meer van hetzelfde. Je kunt jammergenoeg net niet het sidestand lampje zien.
https://www.youtube.com/watch?v=Va5cJXt9bUk&feature=youtu.be