Electronische storing ....

09 aug 2014 18:33 #1 door robgoesdakar
Electronische storing .... werd gestart door robgoesdakar
Vanmiddag wilde ik nog even wat onderhoud aan de twin plegen, maar toen ik het contact om zette, deed ie helemaal niets.
Geen lampjes, niet starten etc etc.
OK.. hoofdzekering bekeken, leek goed, maar toch vervangen. -- geen oplossing
alle stekkers bekeken, schoon gemaakt en ingespoten met contact spray -- geen oplossing
Accu polen zitten vast -- geen oplossing
Alle andere zekeringen bekeken en OK bevonden -- geen oplossing

Op de IMO wordt netjes 12,6v aan gegeven. Ook op de draad naar contact slot zit 12 volt. Maar als ik het contact slot aan zet, is dat nog maar 1,6 volt !!  :o ???  (De IMO geeft dan nog steeds netjes 12,6V aan.)

Wil morgen contact slot open maken (in mijn geval al wat makkelijker dan bij de originele fietsen), maar toch twijfel ik of het daar in zit.
Als er idee-en zijn, dan lees ik het wel, maar deze valt op dit moment bij mij even in de categorie raadselachtig.

Zit ook te denken aan een kortsluiting/lek spanning ergens...... (ow joy, dat wordt weer een leuke zoektocht).
Twin is verder soepel rijdend terug gezet, dus eigenlijk een vreemde storing.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2014 21:42 #2 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Electronische storing ....

Wil morgen contact slot open maken (in mijn geval al wat makkelijker dan bij de originele fietsen), maar toch twijfel ik of het daar in zit.
Als er idee-en zijn, dan lees ik het wel, maar deze valt op dit moment bij mij even in de categorie raadselachtig.

Zit ook te denken aan een kortsluiting/lek spanning ergens...... (ow joy, dat wordt weer een leuke zoektocht).
Twin is verder soepel rijdend terug gezet, dus eigenlijk een vreemde storing.

Kan je contact slot omzeilen om te kijken of er dan wel iets gebeurd. Draaden door verbinden even in schema kijken welke je moet hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 02:00 #3 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Electronische storing ....
Waar meet je die 1,6 Volt als het contact aan staat? En waar vandaan krijgt de IMO z'n prik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 08:31 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
IMO krijgt rechtstreeks van de accu de prik. (Zit achter een losse schakelaar)

die 1,6V meet ik aan het contactslot zelf.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 09:34 #5 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Electronische storing ....
Zit de schakelaar in de benzinepomp vast? (dan maakt hij continu contact in plaats van aan-uit)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 09:36 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Electronische storing ....

1,6V meet ik aan het contactslot zelf.


Volgens mij stort dus je accuspanning helemaal in als je hem op contact zet.
Of lees ik dat verkeerd ???.

In dat geval heb je ergens een flinke kortsluiting, of een heel slechte accu.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 10:50 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
Geen electrische pomp. DUs die is het niet.
Accu blijft op de accu zelf gewoon 12,6 v aangeven.

Zojuist ff draadjes rechtstreeks gekoppeld en hetzelfde gedrag.
Weerstand gemeten tussen contactslot en zekeringbox. Prima in orde.
Ik ga nu maar alles strippen. Ik moet ergens een flinke kortsluiting hebben.... maar waarom spring dan de zekering niet ???

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 11:03 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
Nog ff slim trucje voordat ik alles los maak... zekeringen eruit.
Contact slot weer in elkaar.
Contactslot draaien, en gewoon12 volt.

Nu ff 1-voor-1 de zekeringen terug om te zien wanneer het in stort.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 11:16 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
Update...
Als ik de spanning bij de zekeringen kast meet , rechtstreeks met massa op de accu, is alles goed. (Dus vandaar ook geen zekering die springt)
Ook als ik (met wat kunst en vliegwerk) bij het contactslot meet, is het ook gewoon 12v
Massa probleem ??

En wat schets mijn verbazing...  nu werkt alles !!!!!!!!!!!!!!!! :o  ???

Dat wordt nog flink wat testjes doen.......  :-\ :-\
En weinig vertrouwen in wat volgt....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 11:31 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
En terecht weinig vertrouwen.

Probleem zit m ergens in het start circuit.
Zodra ik start hoor ik het 'ergens' knetteren en is de boel weer uit..... search continues

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 12:25 #11 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Electronische storing ....
Gaar startrelais ? gaf bij min of meer zelfde symptomen. Contact aan, maar geen lampjes.
Weet je misschien nog wel van mij in Duitsland, ding was helemaal weggesmolten. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 12:33 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
Dacht ik ook al. Maar doorgemeten en OK.
Toch even een andere erop, maar nog steeds niet goed.

De stekkers aldaar zijn wel (zoals bijna altijd) goed aangetast.

Ik denk dat ik gewoon even de hele kabelboom eens ga omruilen met die van de andere twin.... Daar zit in ieder geval nog een goede stekker verbinding aan.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 15:35 - 17 aug 2014 15:20 #13 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Electronische storing ....
Als Rob zegt 'aangetast' dan is dat een eufemisme voor 'gefrituurd 'zo heb ik inmiddels zelf mogen constateren  ;)
en op de contacten van verschillende zekeringen zou een mier kunnen leren bergbeklimmen  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2014 11:30 #14 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Electronische storing ....
Even voor de volledigheid.....

Niet de hele kabelboom vervangen, maar alleen stekker en wat draad.
En bijgevoegd de foto van de stekker.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2014 11:47 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Electronische storing ....
Ik heb ergere gevallen gezien Rob.

Maar is je storing nu definitief opgelost ????
Bespaart in elk geval de kabelboom vervangen.


Zoals ik al heel vaak aangeef in diverse topics over elektrische storingen kun je in 99 % van de gevallen terugvallen op dit soort mankementen. Ook de massa aansluiting speelt een heel grote rol hierin.
Mijn devies is dan ook steevast,
Maak alle aansluitingen zoals stekers en pluggen goed schoon en doe er een beetje zuurvrije vaseline op.
Maak de contacten van de massa goed schoon en zet er eventueel een nieuw kartelringetje op, zodat het een goed contact heeft.
Meet aansluitingen van lampen, schakelaars en andere overdrachtspunten gewoon na.

Voor wat betreft de boordspanning.
Plaats een voltmetertje om de SR en accu in de gaten te houden.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2014 20:38 #16 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Electronische storing ....
Dat is dezelfde stekker die bij mij helemaal weggesmolten was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2014 21:26 #17 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Electronische storing ....
tja roest geeft niet zo goed elektronen door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2014 12:15 #18 door kees
Beantwoord door kees in topic Electronische storing ....
Die stekker is berucht! Vanwege corrosie.

Zo ook de hoofdzekering houder ernaast. Als je iets dergelijks daar krijgt, ishnie goeikoop!

Zorg dat je de boel daar goed schoon houdt en desnoods af en toe inspuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2014 17:32 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Electronische storing ....
Hé, it's alive  ;D

Hoe is't Brom? Lang niet gezien hier  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2014 23:56 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic Electronische storing ....
Mjaaa.. kon het niet laten  ;D


Ik was hier laatst even online om Waffie om advies te vragen ergens over. Vandaar..  ;)


Dank voor je warme onthaal  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.206 seconden