Lagere voetensteuntjes

04 sept 2014 23:09 #1 door Gustlock
Lagere voetensteuntjes werd gestart door Gustlock
Heeft er iemand ervaring met lagere voetensteuntjes voor een AT? Ik overweeg er aan te schaffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2014 23:14 #2 door Albert
Beantwoord door Albert in topic Lagere voetensteuntjes
ja, ik heb ze besteld bij motobau.de en voor mij zijn ze echt een uitkomst met mijn 2.00meter. wel 160 euro maar ze zijn het waard.

HAARLEM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2014 23:16 #3 door Albert
Beantwoord door Albert in topic Lagere voetensteuntjes
Ik heb net een topic gestart 'schakelpedaal' over mijn schakelpedaal die lager afgesteld moet worden door de verlaagde voetsteunen.

HAARLEM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2014 21:00 #4 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Lagere voetensteuntjes
Met mijn 1.95m leek me dat ook prettig maar dat vind ik nogal prijzig! Eens kijken of ik die van mij zelf kan aanpassen  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2014 18:09 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Lagere voetensteuntjes
Vandaag heerlijk tekeer gegaan in Sauerland. Maar goed dat mijn steppies niet verlaagd zijn want ik rij ze nu al constant aan de grond. Om over de middenbok nig maar te zwijgen. Wat dat betreft het van William geleerde goed in praktijk gebracht.


Wel iets om mee te nemen in de overweging. Er zijn overigens steppies van sw motech voor de Dero die 2,5 cm ruimte geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2014 19:24 #6 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Lagere voetensteuntjes
Ze hebben het hier over een AT Menno, die staat hoger op de poten als een Dero.
Stoere kerel die daar de steppies over het asfalt trekt.(ze zijn er denk wel)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2014 20:56 #7 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Lagere voetensteuntjes
Dat weet ik Ron, ik kan al enkele weken lezen. Maar het kan altijd platter! Gewoon iets om rekening mee te houden, al ben ik het eens dat ook mijn 5 cm verhoogde Dero nog steeds te laag is en ik dus nog verder omhoog wil.

En die steppies passen ook op een twin. Wel ander type gleuf ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2014 21:23 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Lagere voetensteuntjes
5 cm VERHOOGDE Dero??  :o
En die is al zo hoog!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 01:05 #9 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Lagere voetensteuntjes

Ze hebben het hier over een AT Menno, die staat hoger op de poten als een Dero.
Stoere kerel die daar de steppies over het asfalt trekt.(ze zijn er denk wel)


Dat kun je wel zeggen ja, ik heb zeer regelmatig mijn stepjes aan het asvalt.
En ben dan erg blij dat ze terug klappen anders lig je toch echt op je plaat
En ja ik rij een AT en rij ook offroad ermee
Ik zou zeggen niet verlagen maar zadel verhogen en stuur

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 07:53 #10 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Lagere voetensteuntjes
+1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 07:53 #11 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Lagere voetensteuntjes

5 cm VERHOOGDE Dero??  :o
En die is al zo hoog!



Het blijft een brommertje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 18:31 #12 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Lagere voetensteuntjes
Toch een zwaar brommertje Menno, als de bagage op mijn Dero zit kom ik toch dik boven de 300 kg uit.
Met mijn 1.80 mtr is de Dero eigenlijk te hoog, zelfs voor en achter 3 cm verlaagd en een verlaagd Bagster zadel vind ik hem nog te hoog. In situaties waarbij ik snel moet stoppen, bijv. rechtsaf op een onoverzichtelijke kruising met een kruisend fietspad, en ik zit al in de bocht en er duikt plotseling een brommer (een echte brommer) of een snelle fietser op dan kan ik erg in de problemen komen met het goed op de grond zetten van mijn voeten en de schuin hangende Dero opvangen. In dergelijke situaties zet ik de motor dus altijd stil. Een ander geval waar ik bijna plat ging is op 4.40 min van dit filmpje
.
Waarschijnlijk hebben veel te korte motorrijders op een te hoge motor hier last van. Ik ga toch proberen de boel nog meer te verlagen :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 21:28 #13 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Lagere voetensteuntjes
Heb hetzelfde Cas , wij hebben nou eenmaal korte kromme smurfen pootjes.
Maar heb ik ook wel gasten gesproken die nog korter zijn als ons en zeggen
dat ze er geen probleem met de hoogte hebben.

Ik zie het maar als een mooie uitdaging om hem niet te hoeven neerleggen,
is me de laatste 90.000km maar 1 keer gebeurt.

Welke ideeen (mogelijkheden) had je nog om hem te verlagen?
Ik ben zo.n beetje uit verlaagd. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 21:50 #14 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Lagere voetensteuntjes
Ik heb mijn voorspanning van de achterdemper op 0 en de voorvork nog een cm (4 cm) laten zakken. Morgen ff kijken hoe het stuurt en of er niks raakt, anders in de rubriek "gezocht" een voorspatbord voor de Varadero.
Dan zit ik er nog aan te denken om met mijn laarzen naar de schoenmaker te gaan en er zolen van een cm dik onder te laten zetten, kom ik meteen een beetje imposanter over.  :D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 22:19 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Lagere voetensteuntjes
Je kunt ook de ophanging van de monoshock veranderen.
Ik heb er een van Nikotech onder gezet ( bij Ad )

Soort 3 hoekje waarbij de gaten op een andere plek zitten.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 22:25 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Lagere voetensteuntjes
Mijn Dero is achter al 3 cm verlaagd, andere driehoeken, van die dunne roestvrij stalen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 19:07 #17 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic Lagere voetensteuntjes
Mijns inziens moet je nooit beginnen aan lagere voetsteunen.
De bodemvrijheid wordt minder.
als je je hoek van je benen wilt verbeteren is er maar 1 oplossing. Zonder het rij gedrag te veranderen.
je zadel verhogen. Heb ik ook gedaan. Maar liefst 10 cm. Werkt echt geweldig.
Solide. Netjes en een blijvend correct  weggedrag.
vikingseats.  Voor de varadero 240 euro.
Succes er mee

gr. Peter de Wit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2014 17:19 #18 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Lagere voetensteuntjes
ik rij nu al een paar jaar met verlaagde voetsteunen, en dat prima. Het zit een stuk je aangenamer vooral als je wat groter bent. Dat je er sneller mee aan de grond komt valt genoeg mee. Maar je hebt natuurlijk altijd mensen die zich heel goed vinden.  8)

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden