RD07 en remmen; valt een beetje tegen

01 okt 2014 11:43 #1 door Kingcoder
RD07 en remmen; valt een beetje tegen werd gestart door Kingcoder
Mijn hoofd-motor (30k per jaar) is een ZZR1400, en voor de lol erbij heb ik nu een RD07. Echt hartstikke leuk apparaat! Wat me alleen een beetje tegen valt dat zijn de remmen. Of vooral de voorrem; beetje zompig, je moert best hard knijpen voor een beetje remvermogen en ik vind de hendel wat aan de korte kant waardoor je lastig kracht zet. Nou ben ik natuurlijk verwend; de ZZR is heel snel en heeft dus ook enorme ankers meegekregen (pinky-kracht is vaak echt genoeg) en dát verwacht ik ook weer niet op de AT maar iets beter dat mag wel.

Tips iemand?

ps: ik heb al nieuwe blokken en remolie gedaan. Schijven zien er best ok uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 11:47 #2 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
Staalflex remleidingen erop zetten helpt veel ,was bij mijn AT een wereld van
verschil.

01 okt 2014 11:51 #3 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
oh ja dat is wel een goed idee natuurlijk. En; MDI is hier naast de spreekwoordelijke deur. Zaterdag even doen.

Maar; als dit niet genoeg doet? Niet zo zeiken of experimenteren met ander klauwtje ofzo?

01 okt 2014 14:40 #4 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
Op mijn ta heb ik samen met stalen remleidingen ook de voorverering veranderd en de olie in de poten vernieuwd dit veranderde een hoop in het remgevoel. En controleer of alle rempistons echt gangbaar zijn in de klauw of dar er een of meer kampt met rotzooi achter de rubbertjes >:(

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

01 okt 2014 16:05 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen

oh ja dat is wel een goed idee natuurlijk. En; MDI is hier naast de spreekwoordelijke deur. Zaterdag even doen.

Maar; als dit niet genoeg doet? Niet zo zeiken of experimenteren met ander klauwtje ofzo?

kijk ook is bij "Melvin" Duitsland is goedkoop en betrouwbaar adres.
MDI ook trouwens.
Ad Mies kan ze ook voor je bestellen en/of plaatsen(MSD motorbanden sevice)
Zit vlakbij Breda ook betrouwbaar en goedkoop. ;)

01 okt 2014 16:16 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
en heeft ze gewoon op voorraad

met respect voor mdi maar daar begrijpen ze niet precies waarom  een remleiding ook de lijn van de motorfiets moet volgen  en ik dus net tevreden ben over  sommige remleidingen die zij leveren

gewoon een maat product dat ook nog netjes eruit ziet heeft mijn voorkeur en dat bieden alleen maar maat producten

mvg ad

01 okt 2014 20:09 #7 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
Ik heb recentelijk de voorremmen van mijn AT gereviseerd en die remt super strak en hoef niet bijzonder veel kracht te zetten, dus met de standaard klauwen zou je gewoon goed moeten kunnen remmen (heb zelfs nog originele leidingen).

Heb je misschien after-market remhendels erop zitten, want origineel is de hendel vrijwel net zolang als het handvat.

03 okt 2014 13:40 #8 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen

Ik heb recentelijk de voorremmen van mijn AT gereviseerd en die remt super strak en hoef niet bijzonder veel kracht te zetten, dus met de standaard klauwen zou je gewoon goed moeten kunnen remmen (heb zelfs nog originele leidingen).

Heb je misschien after-market remhendels erop zitten, want origineel is de hendel vrijwel net zolang als het handvat.

Geen idee eigenlijk. Of heeft de ZZR1400 gewoon uitzonderlijk lange  :P

Wil je ze eens op de foto zetten met een lineaal erbij? Ter vergelijk?

03 okt 2014 15:27 #9 door GK
Beantwoord door GK in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
Het is geen AT maar een TA 600,

maar ja was toch met de motor bezig dus misschien heb je er iets aan
Bijlagen:

03 okt 2014 18:18 #10 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic RD07 en remmen; valt een beetje tegen
het is vrij normaal dat je  verschil mag merken tussen een zzr 1400 met 2 x radiaal remklauwen met ieder  min 3zuigers aangestuurd met een 19 mm  evens een radiaal rempomp tegenover een stuk techniek uit de jaren negentig

je kunt natuurlijk op zoek gaan naar verbeteringen zoals aanpassing van de remleidingen, andere remblokken
andere rempomp maar  weegt dit op tegen het feit dat de remvertraging voldoende is voor waar de africa twin ingezet wordt

ik blijf het appels met peren vergelijken :-\

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden