Veel van de systemen op een twin kunnen gelukkig wel wat hebben, hoor. Een cdi kan 24V hebben. De accu kan het ook overleven.
Maar zoals al door anderen gezegd, niet meer laten draaien. Ook al kan het dan tegen een stootje, vrijwel alle componenten zijn stuk voor stuk dure onderdelen en ze gaan op rij na elkaar stuk!
Ik heb eens 48V door het systeem gehad en het duurt even voordat alles het begeven heeft. Bijna alle electrische delen en lampen in de kabelboom waren kapot, inclusief cdi.
Laadspanning over de polen meten met dimlicht aan, moet tussen 14 en 15V zijn. Bij stationair zal die spanning een fractie hoger zijn dan bij hogere toeren.
Dat in de hogere toeren meten doe je, omdat de dynamo bij oplopend toerental een steeds hogere (AC) spanning levert (tot 65V meen ik). De spanningsregelaar vlakt dat teveel aan spanning af. Dus je meet stationair, maar ook in de toeren om vast te stellen dat de regelaar de laadspanning constant houd, ongeacht de geleverde dynamo spanning.