AT tank er af halen

25 dec 2014 23:12 - 26 dec 2014 20:33 #1 door Edxrv
AT tank er af halen werd gestart door Edxrv
Tip voor iedereen die zijn tank er af wil halen.
Als je de achterkant los hebt dan blijkt ie nog niet meteen omhoog te kunnen. De benzinekraan zit klem.
Dus : 1 Eerst achterkant naar boven, achterkant op haak van zadel steunen, 2 Dan tank vooraan uit rubbers wurmen, dat kan net.  3 Dan tank iets naar voren doen en dan kan de tank er helemaal af.    Als je de achterkant er meteen met kracht er af haalt, dan scheurt het rubber van de brandstofslang. 
Denk aan de knop voor de benzinekraan, deze eerst los schroeven. Edit En zet de benzine kraan dicht, middelste stand.
En haal de slangen die er aan vast zitten los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2014 00:57 #2 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic AT tank er af halen
Vergeet niet je kraan eerst dicht te draaien voor je hem eraf schroeft.  8)

26 dec 2014 10:46 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic AT tank er af halen
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe het officieel moet.

Maar, ik schuif de tuit van de kraan voorzichtig langs die dwarsplaat waar hij NET achter blijft hangen.

Mijn tank is er al een keer of dertig afgeweest..?

27 dec 2014 20:58 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT tank er af halen
ik doe idd de kraan dicht, kraantje eraf. (de kruiskopschreovendraaier van het honda gereedschapsetje past net, sommige schroevendraaiers zijn te kort!!). Dan pluk ik de benzineslang van 't kraantje en de beluchtingsslangen onderop de tank (2 stuks geloof ik, eentje beluchting en eentje overflow-drain) 4x kruiskop los voor luchtilter, 4x kruiskop los voor zijpanelen, 2x sleutel 12 voor montage tank aan de achterkant. Dan ruk ik de tank omhoog en krast het kraantje langs het frame - maar het is nooit stuk gegaan ofzo!

... was ooit lid ...

28 dec 2014 09:32 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic AT tank er af halen

ik doe idd de kraan dicht, kraantje eraf. (de kruiskopschreovendraaier van het honda gereedschapsetje past net, sommige schroevendraaiers zijn te kort!!). Dan pluk ik de benzineslang van 't kraantje en de beluchtingsslangen onderop de tank (2 stuks geloof ik, eentje beluchting en eentje overflow-drain) 4x kruiskop los voor luchtilter, 4x kruiskop los voor zijpanelen, 2x sleutel 12 voor montage tank aan de achterkant. Dan ruk ik de tank omhoog en krast het kraantje langs het frame - maar het is nooit stuk gegaan ofzo!

Doe ik ook precies hetzelfde! Wat wel iets scheelt is de tank naar voren in de rubbers duwen bij het omhoog halen.

Liberté - Egalité - Fraternité

01 jan 2015 11:30 #6 door Krijn
Beantwoord door Krijn in topic AT tank er af halen
Simpele Tip...: Als je van plan bent onderhoud te doen waarbij de tank eraf moet dan die tank eerst zoveel mogelijk leeg rijden  ;)
Kheb me al twee keer een breuk getild en daar sta je dan met zo`n vol ding  >:(

Bij mij traant de kraan wat benzine door, sinds ik die Africa Twin heb ruikt het flink naar benzine in de schuur.
Duur dingetje of valt dat mee?
Iemand misschien een goeie gebruikte in de aanbieding ,dan houdt ik me aanbevolen :)

Groeten Krijn , die allen veel fijne en veilige Kmters wenst voor 2015 !!!

02 jan 2015 16:20 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT tank er af halen
weet je zeker dat 't je kraantje is?
<1996 AT's verdampen de benzine uit de carbs nogal snel en dat meurt ook. Is een mod voor (dan maak je d'r een 1997-er of nieuwe van) met 'n paar slangetjes en t-stukkies - stelt weinig voor.

... was ooit lid ...

02 jan 2015 18:07 #8 door Krijn
Ja mijn kraantje is niet helemaal fris meer, waarschijnlijk is de tank met veel te grof geweld verwijderd door een vorige eigenaar oid?

Modificaties zijn altijd interessant ! Kun je me daar wat meer over vertellen daandus?

Groeten Krijn.

02 jan 2015 18:13 #9 door Krijn
Wat ik vergeet te vertellen: Mijn kraantje blijft doordruppelen terwijl hij op de stand DICHT staat.
Paar weken geleden de slangen vernieuwd van Kraan naar Filter en van filter naar pompje, die waren keihard geworden, toen de tank
op de werkbank stond zag ik hem druppelen bij het kraantje. Heb al diverse motoren gehad ,maar wat een enorme brandstoftoevoer
heeft die Africa Twin zeg !!! (RD07)

02 jan 2015 20:46 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic AT tank er af halen
Daan bedoelt deze modificatie aan de carb-beluchting

http://www.atic.org/faq/ventilation.php

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden