Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?

26 mei 2009 20:34 #1 door DeDuke
Ben je een hele zondag off-road wezen rijden... en heb je op die dag de boel heel gehouden... laat je op de maandagochtend je motor tegen een benzinepomp aanvallen... gevolg: rechterspiegel afgebroken.

En laat dat nu net de kant van de "remvloeistof houder" (of hoe noem je zoiets) zijn.... Nu zie ik dus 2 opties om de schade te herstellen.. hopelijk kunnen jullie me vertellen of het wel 2 opties zijn....

optie 1: compleet nieuwe "remvloeistof houder" erop (heeft iemand er nog een liggen??)
Optie 2: proberen om te lassen....

Vraag is dus eigenlijk of optie 2 het uberhaupt waard is om over na te denken.... Daar hebben jullie vast wel een idee over... In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties...

Grt

Doekele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 08:03 #2 door Rendier
Shit happens, er zijn ok spiegels die op het stuuruiteinde gemonteerd worden, net als een vibratie demper gewoon aan het eind in de stuurbuis. hoef je verder niets te doen ;D

Een rendier hoeft niet altijd te rennen maar krijgt wel elk jaar een nieuw gewei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 08:39 #3 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?
Maar die moet je wél zeker elke keer vervangen als hij valt  ;).

Als je het kunt repareren is 't misschien een idee om er een klapspiegel voor te kopen?

Persoonlijk zou ik wel het remvloeistofreservoir en de meuk vervangen. Jammer maar waar. Vraag eens een quote aan en kijk eens op Ebay?  sommige mensen verkopen daar "Hun motor in onderdelen" , en die kun je Emailen voor iets specifieks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 09:58 #4 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?
Ik zou het remvloeistoreservoir vervangen voor een nieuwe 2e hands. volgens mij is dat de mooiste oplossing. Bij off the road de spiegels eraf halen, dan gaan ze ook niet stuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 12:15 #5 door Hilko
He Duke,

Ik hoop dat ik nog op tijd reageer.
Bij Louis.de (of Motozoom, de plaatselijke dealer, enz.) kun je een hulpstukje (voor niet al te veel geld) kopen dat het voorste deel van de bevestigingsbeugel van de remhendel vervangt. Op dit hulpstuk zit een bevestigingsbus voor je spiegel.
Het afgebroken stuk van je oude speigelbevestiging een beetje gladslijpen en zwartmaken.

Gr. Hilko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 22:31 - 28 mei 2009 22:38 #6 door Lunatic
Yo Doekele,

Hoorde gisteren het verhaal bij Ad. Inderdaad beter voor je ego om die dingen zondag aan gort te rijden hehehe...  8)

Probeer trouwens eens de Duitse ebay. Daar staat een Oostenrijker op waar ik vaker succesvol zaken mee heb gedaan die je waarschijnlijk wel kan helpen. Naam: hamart0043

Je moet trouwens gewoon de voorrempomp hebben. Daar zit dat ding voor je spiegel op. Ik denk dat je voor minder dan € 30 klaar bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 15:41 #8 door DeDuke
Heren... mag ik jullie als eerste bedanken voor de reacties.... Ik had eigenlijk wel wat lullige reacties verwacht, maar het valt me alles mee (mag achteraf natuurlijk ook nog ;-) )

Met de verschillende opties kan ik zeker wel wat. Ik ga nog eens ff rondneuzen op het duitse ebay, en als dat niets wordt ga ik voor de link die reeds is gegeven!!!

Dank voor jullie wijze raad.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 20:40 - 29 mei 2009 20:41 #9 door Bono
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1141.0

Misschien zit hier wat bij? ff contacten of Ben nog een voorrempomp voor je heeft!

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2009 16:46 - 03 juni 2009 16:54 #10 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?

Heren... mag ik jullie als eerste bedanken voor de reacties.... Ik had eigenlijk wel wat lullige reacties verwacht, maar het valt me alles mee (mag achteraf natuurlijk ook nog ;-) )

Met de verschillende opties kan ik zeker wel wat. Ik ga nog eens ff rondneuzen op het duitse ebay, en als dat niets wordt ga ik voor de link die reeds is gegeven!!!

Dank voor jullie wijze raad.....


Om je niet teleur te stellen;


Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips ?


Niet meer doen ??  :))


Geen dank  ;)

Alle oplossingen zijn hierboven al aangedragen, dus veel nuttigs viel er zowieso niet meer toe te voegen, maar for the heck of it: proberen te fiksen of nieuwe hendel uiteraard, en die klapspiegels benne wel een aanrader.. iets met een ezel en stenen ofzow... ;D 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 08:59 #11 door hcm
Rechter spiegel is niet verplicht op je motor, dus als je hem er niet opzet kan hij ook niet weer stuk gaan.  ;)

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 09:50 #12 door Sjoerd

Rechter spiegel is niet verplicht op je motor, dus als je hem er niet opzet kan hij ook niet weer stuk gaan.  ;)


tot een bepaald bouwjaar, daarna zijn 2 spiegels weer verplicht!

Dacht ik... maar ik kan het ook fout hebben.... (onderzoekje?)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2009 20:01 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?

(onderzoekje?)


Riep u ?  ;D

Uit het voertuigreglement, art. 5.4.45 lid 1:

Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 16 juni 2003, moeten zijn voorzien van een linker- en een rechterbuitenspiegel


Het gaat hier om de permanente eisen.


Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 12:53 #14 door olaf
Voor je eigen veiligheid is een rechter spiegel toch wel lekker , ik zou hem niet willen missen wet of geen wet . C:-)
groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 13:58 #15 door hcm
Dus iedereen met een twin kan hem eraf halen  :)) of het handig is ............ :-\ Als je off-road rijd kun je hem eraf halen, kan hij ook niet stuk gaan.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 14:13 #16 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Rechter spiegel afgebroken... na dom ongeluk..... tips?
Ik heb een tijdje (paar dagen) zonder rechterspiegel gereden toen er bij mij ook eentje gesneuveld was, maar dan mis je hem wel hoor, als je gewend bent om hem erop te hebben  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2009 15:50 #17 door DeDuke
Heerlijk hoe een discussie kan ontstaan!!!! Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in overtrding ben.. want ik rij nog steeds zonder rechterspiegel. Al met al krijg ik geen complete houder voor minder dan 70 euro... Ga dus nu kijken naar de andere optie ;-) Die is veel goedkoper, en mocht dat niet werken, dan kan ik altijd nog geld uitgeven aan een compleet nieuwe remvloeistof houder....

Eerlijk is eerlijk... met rechterspiegel is een stuk fijner op de snelweg!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2009 22:23 #18 door Joris
Ik heb de klapspiegels er alweer een hele tijd opzitten, ben sindsdien meer dan eens gevallen en er is van alles stuk maar de spiegels klappen netjes naar binnen en zijn nog steeds heel  ;D

Grtz, Joris.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden