Heel mooi voortandwiel !

01 mrt 2015 22:51 #21 door Gaska
Beantwoord door Gaska in topic Heel mooi voortandwiel !
Ik  zoek naar een nieuwe, tot nu toe, dit werk heeft ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 10:41 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Heel mooi voortandwiel !
Werpsterretje  :)


Maar daar krijg je dat slijtgezeik dus van. Te lang doorrijden. Want ook de splines in het tandwiel slijten vrolijk mee  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 12:03 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heel mooi voortandwiel !
Ik kan het plaatje van Gaska niet zien  :-\, maar ik begrijp dat het tandwiel bijna 'op' is  ;D

Brom, denk jij dat de spiebanen van een versleten voortandwiel harder slijten dan van een nieuwe?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 13:33 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Heel mooi voortandwiel !
nu kunnen we natuurlijk in paniek gaan schieten en iedere 500 km een nieuw voortandwiel  monteren

zaak is paszuiverheid en dus spellings vrije montage en als er al speling is dit opvangen met een frictie verlagend produkt of een nieuwe as
je kunt  dit ook opvangen door verschillende materialen te gebruiken zodat de eventuele slijtage op het meest eenvoudige onderdeel komt te zitten dus  het tandwiel
praktijk is dat de assen gebruikt in de xrv een beetje aan de zachte kant zijn voor de gebruikte tandwielen
of je draait het om.. de tandwielen zijn te hard voor de as.. wie zal het zeggen
echter in het geval van de borging zoals honda die gebruikt op de transalp en twin krijg je de slijtage ook op de kop van de  as
trillingen en gebrek aan smering verergeren deze vorm van slijtage

het blijft een lastig probleem waar we samen nog in lengte van dagen over kunnen brain stormen

tijdig een nieuw voortandwiel incl borgplaatje met het juiste smeervet er tussen kan de boel vertragen



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 19:19 #25 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Heel mooi voortandwiel !


mijn tandwiel + - 17000 km

Jij durft...wat een bagger... :o :o

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 19:39 #26 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heel mooi voortandwiel !
@waffie: jij hebt er meer kijk op Ad, is de slijtage van de as een probleem wat bij de Twin meer/vaker voorkomt dan bij de Alp?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 20:16 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Heel mooi voortandwiel !
komtvooral voor bij de twin en bij de alp is het probleem te verwaarlozen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 20:39 #28 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heel mooi voortandwiel !
Thanx!  Nooooooit een Twin nemen dus  ;D ;) Alp rules  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 20:48 #29 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Heel mooi voortandwiel !

Thanx!  Nooooooit een Twin nemen dus  ;D ;) Alp rules  8)


met een Twin blok toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 21:16 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heel mooi voortandwiel !
Sssssssssssst  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 10:30 #31 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Heel mooi voortandwiel !
Is er ook aan te geven waarom dit bij de twin meer voorkomt dan bij de Alpen?

Kan niet door het beperkt hogere vermogen lijkt me?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 19:50 #32 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Heel mooi voortandwiel !
dat heb ik anders keurig omschreven

waneer ontstaat slijtage en hoe dit op te vangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2015 20:42 #33 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Heel mooi voortandwiel !
De as van een twin is dus zwakker?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2015 07:57 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Heel mooi voortandwiel !
er zijn 2 onderdeel nummers voor deze as
naar het schijnt hebben niet alle modellen hier last van dus is er inderdaad een type as die problemen geeft en dus overmatige slijtage laat zien.
waar dat exact aan ligt of hoe dit op te lossen

je zult altijd moeten demonteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 20:10 #35 door piet
Beantwoord door piet in topic Heel mooi voortandwiel !
als ik goed kijk op een van de eerste fhoto's
denk ik toch te zien dat de spiebanen van tandwiel en as niet echt bij elkaar passen
en dat is waar het om gaat
en dan nog de hardheid van as ten opzichte van tandwiel
de as moet harder zijn denk ik
bij mij is alles nog perfect
pas gecontroleerd
origineel honda dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 22:19 #36 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Heel mooi voortandwiel !
Lezen jullie nooit de Duitse forums ?
Daar is die speciale klembus met die uitsparing echt heilig, wordt daar massaal gemaakt door clubleden en aan elkaar doorverkocht en toegepast.
Iedereen is er laaiend enthousiast over, na montage zijn versleten splines verleden tijd !
Ook worden de voorste kettingwielen van de Duitse AT's met een speciale Loctite aan de as vastgelijmd, bewegingsloos, daar is ook een hele horde gelovigen van, schijnt ook goed te werken.
Dat verhaal met dat zelfzoekende tandwiel geloof ik niet zo in trouwens, als je het kettingwiel monteert met een laser-richtertje en zo ook fixeert, kan het beter vast zitten dat los. 

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 14:28 #37 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Heel mooi voortandwiel !
Geert ,

heb je hier een plaatje van , want ik begrijp je uitleg niet echt..

bvd en mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 23:33 #38 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Heel mooi voortandwiel !
Die beide foto's die Alberd04 plaatste, dat is een speciale klembus met uitsparing, die wordt door een aantal Duitse AT-freaks zelf gemaakt en doorverkocht aan andere AT-rijders.  Die bus fixeert het voorste kettingwiel aan de as, er is geen beweging meer mogelijk.  Na montage is er geen enkele spline-as meer beschadigd geraakt, DE oplossing als je het mij vraagt, vele Duitse AT-rijders rijden er al lange tijd mee, 100% succes.

Voor bovengenoemde uitvinding hebben die Duitsers hun voorste kettingwiel met een Loctite-soort aan de spline-as "vastgeplakt", als je dat goed doet bij een niet beschadigde as, zal deze ook niet beschadigen omdat er geen speling meer is, ook hier zit het tandwiel vast dus.

Als je je kettinglijn goed zet, gemakkelijk te doen met een lange waterpas of zo'n speciaal laser apparaatje, is het onnodig om het kettingwiel los op de as te hebben. (heeft überhaupt geen functie volgens mij)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 22:56 #39 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Heel mooi voortandwiel !
Geert sorry,

had de fotos op de 1ste pagina niet gezien,  rij je al met deze klembus.?  Zo ja wat moet dit ding kosten..

is het geen idee om evt een actie te starten om meer memsen te helpen.. om de stuks prijs wat te drukken.?


Mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden