Verlichting instrumenten en tripmaster

15 mrt 2015 17:28 #1 door Bono
Ik kom er niet echt uit  :-\ . De klokken zijn maar half verlicht. Ik heb in Haynes gekeken en ik zou 3x 1,7W en 1x 2W lampjes tegen moeten komen. Ik kom maar 2x 1,7W lampjes tegen (groen en bruine draden in rubberen fitting) en die doen het. Verder kan ik niets zien/ontdekken. Waar zie ik iets over het hoofd?

De tripmeter is ook onverlicht. Daar kom ik ook niet uit. Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Han

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2015 17:47 #2 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Verlichting instrumenten en tripmaster
Han, scherm even van de kuip afhalen, dan zie je aan de achterkant groen + bruine draad met rubber fitting in de tripmeter verdwijnen. Deze rustig uit de tripmeter halen ( probeer niet aan de draden te trekken) in de fitting zit een steeklampje, deze kun je bij de dealer halen. Lampjes bij de automaterialen handel hebben meestal te hoog wattage.

15 mrt 2015 19:31 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Verlichting instrumenten en tripmaster
Klopt wat jbm zegt, die aparte wattages kon ik aftermarket ook niet vinden. Het verschil in 1.5V en 1.7V lampje zie je!

Die lampjes gaan naarmate ze verouderen steeds geler en donkerder branden. Ik heb ze ook al een paar keer vervangen en als er ene gaat gaan ze vaak achter elkaar.

Ik meen dat er 4 in de cockpit zitten: 2 in de snelheidsmeter, 1 in de toerenteller en 1 in de tempmeter. Daarnaast, 1 zwaardere voor alleen de tripmeter. Ze zitten in een rubber fittinkje achter erin geduwd.

Alle dash- en gewone verlichting (dus ook de stadslichtjes en achterlicht) zitten op bruin (+) en groen (-).

19 mrt 2015 08:02 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Verlichting instrumenten en tripmaster
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er uit.  :)

-- Han --

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden